پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

حکم زندان رقیب انتخاباتی اردوغان صادر شد

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 656822
یک شعبه قضایی شهر استانبول حکم قطعی زندان صلاح الدین دمیرتاش رقیب رجب طیب اردوغان در انتخابات سوم تیرماه ریاست جمهوری ترکیه و رهبر سابق حزب دموکراتیک خلق های این کشور را صادر کرد.
حکم زندان رقیب انتخاباتی اردوغان صادر شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، حکم حبس صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها(ه د پ) و نیز "سیری ثریا اوندر" نماینده سابق این حزب در پارلمان ترکیه از سوی دادگاه استانبول تصویب شد.

بنا بر این گزارش، صلاح الدین دمیرتاش به 4 سال و 8 ماه و سیری اوندر به 3 سال و 6 ماه حبس محکوم شده‌اند.

این حکم بعد از صادر شدن و اعتراض وکلای محکومان به تصویب رسیده و قطعی شده است.

دمیرتاش از آبان سال 1395 در زندان به سر می‌برد و این حکم دوره زندانی بودن وی طی دو سال گذشته را نیز شامل می‌شود.

این بازداشت از آن جا صورت گرفت که در 20 می 2016 (31 اردیبهشت 1395) دادستانی ترکیه مصونیت قضایی بیش از 150 نفر از نمایندگان پارلمان ترکیه که عمدتاً از حزب دموکراتیک خلق‌ها بودند را لغو کرد که به تأیید اردوغان رئیس جمهور ترکیه رسید. بدنبال این مصوبه در 4 نوامبر 2016 (14 آبان 1395) دستگیری گسترده سران و اعضای حزب دموکراتیک خلقها آغاز شد که صلاح الدین دمیرتاش نیز در میان آنان بود و او از آن زمان در زندان به سر می‌برد، اما حکم حبسش به تازگی نهایی شده است.

دولت ترکیه حزب دموکراتیک خلق ها و نمایندگان آن را به حمایت از حزب کارگران کردستان (پ ک ک) متهم کرده ولی این حزب این اتهام را رد می کند.

با این حال حکم اخیر دادگاه در مورد دمیرتاش بر این موضوع تصریح دارد که رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها به اشاعه و تبلیغ تروریسم پرداخته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجب خطري اين اردوغان