شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
حجت الاسلام صادق سهرابی:

نیازمند نهضت 'سلامت اجتماعی' هستیم

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 260829
استاد حوزه گفت: در جمهوری اسلامی ایران ما نیازمند نهضت سلامت اجتماعی هستیم.
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام صادق سهرابی در سخنانی پیرامون 'سبک زندگی' در جمع فعالان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: در آموزه های فاخر آسمانی، الهی و وحیانی انسان باید به جایگاه رفیع خود نایل شود.

سهرابی اظهار داشت: هستی صحنه درگیری پاکان و ناپاکان و صحنه حق و باطل است و دو جبهه ای به محوریت شیطان و حضرت حق وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: جبهه ای با محوریت شیطان به دنبال آماده سازی انحراف بشریت است و جبهه ای با محوریت حضرت حق به دنبال هدایت، ارشاد و رشد و شکوفایی انسان بوده است و این دو جبهه در طول تاریخ درگیر بودند، هستند و خواهند بود.

استاد حوزه تاکید کرد: همه ما در یکی از جریان ها نقش آفرین هستیم هستی هیچ گاه در خلاء نیست خیلی از آرمان ها، رفتار و کردار ما در خلاء شکل نمی گیرد.

سهرابی تصریح کرد: اندیشه ما در یکی از این دو جبهه نقش آفرینی می کند و بخواهیم و نخواهیم در این دو جریان قرار داریم.

وی اضافه کرد: به بیان دیگر هستی پر از عبودیت و بندگی است هستی از عبودیت و بندگی خالی نیست من و شما کائنات هستیم و داریم عبودیت و بندگی می کنیم.

استاد حوزه با بیان اینکه معبود با الهی و وحیانی یا شیطانی فرق می کند، ادامه داد: این طور نیست که در عالم کسی پیدا شود بندگی و عبودیت نکند.

سهرابی گفت: ما یک سلسله استعدادها و ظرفیت هایی داریم که خدا در نفس، روح و جانمان اینها را به نحوی سامان داده است و همه انسان ها خوبی و بدی را می فهمند.

وی با بیان اینکه خدا انسان را آموخته و هدایت کرده است، افزود: انسان خوبی و بدی را می داند منتها خوبی و بدی سه سطح دارد عقلانی، فطری و عالی.

این استاد حوزه اظهار  داشت: همه انسان ها دو وجه مشترک دارند خوبی، زشتی و شر و خیر را می فهمند و زشتی و زیبایی را درک می کنند.

سهرابی خاطر نشان کرد: ما انسان ها زبان مشترک داریم و با آن زبان مشترک خوبی و بدی را می فهمیم.

وی تاکید کرد: اگر کسی خودش را به زشتی آلوده کرد و با زشتی خود را به نابودی کشاند و استعدادهای خودش را آلوده کرد از رسیدن به مقصد محروم می شود.

استاده حوزه با بيان اينكه آدمی که خود را آلوده می کند به مقصد آفرینش دست نمی یابد، تصريح كرد: بر این اساس انسانها لاجرم هستند تحت عنوان سلامت اجتماعی زندگی کنند و باید با نهضت سلامت اجتماعی خود را پاکسازی و شکوفا کنند.

سهرابی اضافه کرد: هر چیزی که موجب می شود انسان ها از ناامیدی نجات یابد سلامت اجتماعی است و در مقابل جبهه رحمانی، جبهه شیطانی می خواهند انسان ناسالم باشد.

وی با بیان اینکه شیطان دشمن آشکار انسان است، ادامه داد: دشمن می خواهد انسان ناسالم باشد، غذای ناسالم بخورد، مریض بشود، نظام آموزشی و فرهنگی ما را می خواهد آلوده کند و همه چیز انسان را آلوده کند.

استاد حوزه گفت: قرآن کریم در عرصه سلامت به سه مورد برای سلامت اشاره می کند سلامت در حین تولد، سلامت در حین فوت و سلامت در حین بعثت و رستاخیز این سه محور را تکریم می کند.

سهرابی افزود: باید سالم زندگی کنیم سالم بمیریم و در حین رستاخیر سالم برانگیخته شویم و در حین بعثت و انگیزش آخرتی سالم به اردوگاه خدا وارد شویم آن مقصد و مکانی که وارد می شویم دارالسلام است منزل و جایگاه سلامت است.

وی با بیان اینکه اگر انسان ارزش های خود را نشناسد جاهل است، اظهار داشت: انسان باید جایگاه فاخر خود را بشناسد خود را فراتر از  حیوان بداند و بداند که آمده است بماند و ما ماندگاریم.

استاد حوزه با اشاره به اینکه مشکل ما این است که دنیا را محدود می بینیم، خاطر نشان کرد: نباید چشم انداز، برنامه ریزی و راهبردی خود را عوض کنیم و حیوان را برای خود تعریف کنیم.

سهرابی اضافه کرد: باید استعدادهای خود را کشف کنیم و شخصیت خود را بازسازی کنیم و به یک هویت فاخر برسیم و خود را باز تولید و بازسازی کنیم.

وی با بیان اینکه مردگی بهتر از این زندگی است، گفت: چون می خواهیم انسان مدارانه و انسان محورانه زندگی کنیم و نیازمند نهضت سلامت اجتماعی هستیم.

استاد حوزه افزود: شیطان می خواهد ما نباشیم سر به تن نداشته باشیم قرآن می گوید شیطان دشمن سرسخت شماست.

سهرابی با بیان اینکه یک گناه جامعه را به گند می کشاند و به نسل اثر می گذارد، اظهار داشت: باید سبک زندگی ما سالم باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *