دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
عفو عمومی در فوتبال؛

بازگشت بی سر و صدای منشوری‌ها به فوتبال ایران!

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 260643
جدایی عزیزالله محمدی رییس سابق سازمان لیگ و مسوول ستادی موسوم به ستاد منشور اخلاقی، مصادف شد با دو اتفاق مهم در فوتبال کشور؛ اول تغییر ماهیت و انعطاف پذیری این ستاد که حالا کمیته اخلاق نام دارد و دوم مقدمات بازگشت مربیان و بازیکنانی که از آنها بعنوان منشوری و با نام مخفف یاد می شد.
به گزارش خبرنگار ورزشی جهان، داستان منشوری های فوتبال ایران تا ماهها سوژه اصلی رسانه ها بود و حتی آرام آرام مربیان منشوری با آفتابی شدن در رسانه ها به دفاع از خود پرداختند و یادمان هست که یکی از آنها، در کوران این ماجرا تصمیم گرفت با برخی عاملان محرومیت خود در فدراسیون به کتک کاری بپردازد و ...!

این حکایت اما با جدایی عزیزالله محمدی و مهدی تاج از بدنه فوتبال شکل دیگری به خود گرفت و علی کفاشیان که از ابتدا با داستان منشوری ها خیلی هم موافق نبود و در مقطعی اظهارات وی مبنی بر نداشتن چهره های منشوری در فوتبال و اصرار عزیزمحمدی به وجود این افراد پارادوکس های عجیب را ایجاد کرده بود، رای به بازگشت منشوری ها داد.

در نهایت با رفتن محمدی از سازمان لیگ، پرونده منشوری ها نیز شکل متفاوتی به خود گرفت و هادی آیت اللهی نایب رییس اول فدراسیون مسولیت کمیته اخلاق را عهده دار شد و همان کاری را انجام داد که کفاشیان می خواست؛ عفو عمومی در فوتبال!

طی ماههای اخیر، اغلب مربیان منشوری به فوتبال برگشتند و به جز دو نفر، بقیه حرکت در سایه را پیش گرفتند و با حضور در لیگ های دسته پایین تر هرگز فروغ گذشته شان را نداشتند!

در میان بازیکنان منشوری نیز فقط یک نفر که مشکل وی از بیرون فضای فدراسیون بود و هوز هم به وجود تلاش
طی ماههای اخیر، اغلب مربیان منشوری به فوتبال برگشتند و به جز دو نفر، بقیه حرکت در سایه را پیش گرفتند و با حضور در لیگ های دسته پایین تر هرگز فروغ گذشته شان را نداشتند!
چهره های مختلف مشکلش مرتفع نشده است، کنار گود ماند و مابقی به بدنه فوتبال برگشتند.

البته در این میان برخی مدیران نیز بودند که لقب منشوری داشتند و این روزها در بخش های مختلف اما در سایه فعالیت می کنند!

این نکات موید این مسئله است که فوتبال ایران ماهها وقت خود را صرف موضوعی کرد که در نهایت حاصلی در بر نداشت و از اول ضمانتی برای به سرانجام رسیدن آن نبود!

فدراسیونی که تا چندی قبل داعیه مبارزه با برخی مسایل حاشیه ای را داشت حالا کوچکترین نظری درباره بازگشت منشوری ها به صحنه ندارد و ماجرا وقتی جالب تر می شود که می بینیم نمونه این اتفاقات در فضای دیگری که مرتبط با فوتبال کشور است نیز رخ داده و برخی افراد که تحت عنوان سردبیر و خبرنگار ورزشی سالها به دلالی مشغول بودند و حدود دو سال قبل از سوی برخی مراجع بازدداشت و ممنوع القلم شدند، حالا یکی یکی به حرفه قبلی خود بر می گردند و ...!

عزیزالله محمدی رییس سابق سازمان لیگ در باره این موضوع سکوت اختیار می کند و در پاسخ به سوال خبرنگار ما می گوید:« بروید از دیگران بپرسید؛ بنده ترجیح می دهم صحبت نکنم!»

نکته جالب و قابل تامل درباره بازگشت منشوری ها به فوتبال، به نتایجی که آنها کسب کرده اند مرتبط می شود و اینکه همه آنها در این ماهها طعم ناکامی را چشیده اند، موضوعی که البته عده ای درباره آن نظریه عجیبی دارند و معتقدند که این افراد چون مثل گذشته توانایی استفاده از برخی ابزارها را ندارند رنگ موفقیت را نمی بینند!

قابل ذکر است که علیپور دیبر کمیته اخلاق که در زمان حضور عزیز محمدی به مصاحبه های متعددی انجام می داد و برای منشوری ها خط و نشان می کشید نیز طی این ماهها سکوت اختیار کرده است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *