چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۵
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با جهان نیوز خبر داد:

دلیل تاسف‌برانگیز برخی مسئولان برای نپرداختن ارز دارو

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 258525
بانک مرکزی در شش ماه اول سال جاری تنها 50 میلیون دلار برای واردات دارو اختصاص داد تا هزاران بیمار در به در یافتن دارو شوند و قیمت این کالای حیاتی رکورد بشکند؛ در حالی که بر اساس قانون مصوب، این بانک موظف بوده امسال 2.5 میلیارد دلار برای تامین کالاهای پزشکی مورد نیاز مردم تخصیص دهد.
دلیل تاسف‌برانگیز برخی مسئولان برای نپرداختن ارز دارو
به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان نيوز، البته پس از روشنگری رسانه ها، مرضیه وحید دستجردی روز شنبه خبر داد که بخشی از ارز مورد نیاز در اختیار وزارت خانه قرار گرفته است.

این در حالی است که در همین مدت عده‌ای سرمایه‌دار با استفاده از ارز مرجع اقدام به واردات 20 هزار خودرو لوکس کردند که در نهایت کمتر از پنج درصد جامعه ایران سوار آنها می‌شوند.

تاکنون هیچ یک از مسئولان وزارت بهداشت درباره خودداری هشت ماهه بانک مرکزی از اختصاص ارز برای تامین دارو به عنوان نیاز حیاتی مردم، سخنی نگفته است. حتی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با جهان نيوز از علت بی توجهی مسئولان بانک مرکزی به این سلامت ملت ابراز بی اطلاعی و ناراحتی کرد.

اما آنچنان که یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به جهان نيوز گفت، این موضوع نتیجه یک اختلاف سیاسی تاسف برانگیز است که دود آن به چشم بیماران بویژه صعب العلاج ها رفته است.

محمد دهقان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی جهان نيوز با بیان اینکه مشکل تخصیص نیافتن ارز نتیجه اختلاف بر سر مسئولیت بعضی افراد در وزارت بهداشت بوده است، عنوان کرد: برخی مسئولان ارشد اجرایی خواستار برکناری یکی از نیروهای دانشگاهی وزرات بهداشت شده بودند و ظاهرا عدم تمکین این وزارتخانه موجب پرداخت نشدن ارز مصوب شده برای تامین دارو شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مشکلاتی که در نتیجه این رویداد تاسف بار گریبان مردم و کشور را گرفت، افزود: انسان متاثر می شود وقتی می بیند، جان و سلامت مردم برخی مواقع فدای لجاجت افراد می شود.

وی در عین حال اظهارات وزیر بهداشت را تایید کرد و گفت: البته اخیرا بخشی از مشکل حل شده و مقداری از ارز مصوب جهت تامین دارو در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

به گفته دهقان "مشکل تامین دارو گرچه از تحریم ها تاثیر گرفته اما علت اصلی آن برخی رفتارهای خودخواهانه و عدم توجه به خواست و نیاز مردم است."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


... ملاک، لیاقت افراد است نه نسبت آنها...
United States
آقا یکی هم بپرسه چرا و برچه اساسی واردکننده های عمده دارو در این مدت برای واردات دارو ثبت سفارش نداده ؟!ومتقاضی ارز برای واردات دارو نشده اند؟]آیا برنامه ریزی در کار بوده تا دارو وارد نشود ؟] چرا به این مسئله امنیتی نگاه نمیشود؟!
خدا که از معادله زندگی حذف شد نتیجه اش همین است....چقدر بعضی آدم ها راحت هیزم جهنم خود را فراهم میکنند...
Iran, Islamic Republic of
خواننده های محترم این خبر لطفا به قسمت آخر آن توجه بیشتر بنمایند ونظر دهند
Iran, Islamic Republic of
بانك مركزي فقط براي واردات ماشين هاي لوكس ارز دولتي مي دهد آن هم به يك نفر فقط 25 ميليارد دلار !