چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

پخش‌سخنان نماینده‌ترکیه جنجال آفرید+عکس

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب: 256936
رسانه های ترکیه امروز - دوشنبه - با پخش ویدئویی سخنان ˈ اوزدال اوچر' نماینده حزب صلح و دمکراسی در مجلس ملی این کشور ، جنجال آفریدند.
پخش‌سخنان نماینده‌ترکیه جنجال آفرید+عکس
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، در این فیلم ویدئوی ، نماینده حزب صلح و مکراسی در مراسم تشییع جنازه یکی از نیروهای حزب کارگران کرد ترکیه ˈپ.ک.کˈ،از شرکت کنندگان در این مراسم خواستار دفاع مسلحانه در مقابل نیروهای امنیتی ترکیه شد.

حزب صلح و دمکراسی که هواداران بسیاری در استان های کردنشین ترکیه و 30نماینده در مجلس ملی این کشور دارد ، با انتشار اطلاعیه ای ، پخش این ویدئو را ˈ جنگ روانی ˈ علیه این حزب و نمایندگان آن عنوان کرده است.

در این اطلاعیه آمده است که اوچر مردم را به استفاده از سلاح علیه مقامات امنیتی ترکیه دعوت نکرده است بلکه ، نسبت به افراد مسلحی که در مراسم شرکت کرده بودند ، معترض شده است.

پیش از این نیز پخش یک فیلم ویدئویی که در آن برخی از نمایندگان حزب صلح و دمکراسی با نیروهای ˈپ.ک.کˈ دیدار و گفت وگو می کردند، در ترکیه جنجال آفریده بود.

حزب کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) در سال 1984 میلادی فعالیت مسلحانه خود را علیه دولت آنکارا آغاز کرده است.

شمار کشته شدگان در درگیری های مسلحانه بین نیروهای دولتی با عناصرپ.ک.ک تاکنون حدود 40 هزار نفر برآورد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *