سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۴
۱۱۲

جنجالی دیگر از بن سلمان سعودی +عکس

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 618396
بررسی تحولات عربستان به صورت هفتگی می‌تواند در ترسیم فضایی برای درک بهتر سیاست‌های آل سعود مفید باشد. از این رو سعی می‌شود تحولات عربستان در دو حوزه داخلی و خارجی به صورت هفتگی رصد و تحلیل شوند.
جنجالی دیگر از بن سلمان سعودی +عکس
به گزارش جهان نيوز، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که چند هفته ای در عرصه رسانه ای ظاهر نشده بود در دو هفته اخیر گویا از این غیبت خارج شده و خبرهای زیادی در مورد دیدارهای وی منتشر می شود. اما نکته مهم در این ارتباط به پایان غیبت وی نیست بلکه به اقدام اخیر وی مربوط می شود.

در خلال اخبار منتشره تحت عنوان دیدار بن سلمان و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در جده، عکسی در روزنامه الکترونیکی عکاظ منتشر شد که ولیعهد سعودی را در حال دیدار با "شما بنت سهیل بن فارس المزروعی" وزیر امور جوانان امارات به تصویر کشیده بود اما نکته ای که سبب شد این عکس در شبکه‌های اجتماعی جنجال برانگیز شود، زیر پا گذاشتن قوانین اسلامی بود که تا مدتی قبل مقامات سعودی مدعی تلاش برای رعایت این قوانین در کشورشان بودند. این قوانین اما مدتی است که جای خود را به اصلاحات سریالی ولیعهد خام سعودی داده است ،اصلاحات جنجالی که ژست روشنفکری و غرب زدگی در تک تک آنها موج می زند.

در تصویری که روزنامه عکاظ اقدام به نشر آن کرده، بن سلمان در حال دست دادن با شما المزروعی است، دست دادن با یک زن نامحرم که بدون هیچ شک و شبهه ای برخلاف قوانین دین اسلام است. محمد بن سلمان با اجرای سند 2030 به دنبال آن است تا عربستان را در مسیر سکولاریسم پیش ببرد.
 

به گزارش تسنیم، خبر دیگر اینکه، انغام خواننده سرشناس مصری در صفحه توییتر خود خبر از اجرای موسیقی و آواز در ریاض داد و نوشت: "هواداران عزیزم بسیار خوشبختم که در عید فطر در جشنی ویژه کنار شما خواهم بود". این اولین بار است که یک خواننده زن در ریاض، پایتخت عربستان سعودی آواز خواهد خواند. همزمان با اعلام این خبر عنوان شد که اولین تیم فوتبال زنان در عربستان نیز تشکیل خواهد شد. این اقدامات در ادامه اصلاحات عربستان سعودی است که از سال گذشته آغاز شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آن وقت یکعده ساده لوح یا مامور ما را با اینها مقایسه می کنند و می گویند اینها مگر مسلمان نیستند پس ما هم باید مثا اینها شویم!!! این وهابی ها مزدور و دست نشانده امریکایند و جنایتکار جنگی که بویی از اسلام نبرده اند و مصداق کامل اسلام امریکایی اند.
Iran, Islamic Republic of
.
.
لا یری الجاهل الا مفرطا او مفرّطا


جاهل یا در حال افراط است یا تفریط
Iran, Islamic Republic of
ممد اصلاحات عربستان ما رو یاد ممد اصلاحات خودمون میندازه
Iran, Islamic Republic of
چرا یاد مادر چاوز و احمدی نژاد نیفتادی
شهباز
Iran, Islamic Republic of
مادر چاوز 75سالش بود ولی ممد اصلاحات و ممد عرعرستان خوش سلیقه ترند
Canada
جز آرزوی مرگ کردن برای کشورها و رهبران کشورهای دیگه به چیز دیگه ای فکر نمیکنید
Iran, Islamic Republic of
مگه کیهانیان نمگفتن مرده
United Kingdom
اول که ادعا میکردید کودتا شده در عربستان بعد ادعادکردید بن سلمان کشته شده حالا هم بخاطر دست دادن میگید جنجال ؟ تو همه دنیا دست دادن امر مرسومی فقط کسانیکه در عصر حجر زندگی میکنن مصافحه براشون عجیبه شایدم با دیدن این عکس تحریک شدید
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
بالام جان درستی و نادرستی معیار خودش را دارد. مرسوم بودن یا نبودن به هیچ وجه دلیلی بر درستی و نادرستی نیست. تمام پیامبران را خداوند برای از بین بردن رسم‌های باطل مبعوث کرده است. حضرت ابراهیم را برای نابودی رسم بت‌پرستی؛ حضرت لوط را برای نابودی رسم هم‌جنس‌بازی، پیامبر خاتم ص را برای نابودی رسم زنده به گور کردن کودکان، یعنی همان چیزی که امروزه در غرب در قالب سقط جنین مرسوم است.
Iran, Islamic Republic of
اولا ادعا نبود و شواهد تایید کردند که کودتا شده بوده
دوما گفتن بن سلمان زخمی شده و حالش بده
سوما در اسلام مصافحه با نامحرم نداریم و اتفاقا در عصر حجر بوده که مثل حیوانات در هم زندگی کردند ولی لازمه زندگی مدرن رعایت مرزها و احترام به زنان است که بیماران جنسی از درکش عاجزند.
آرمین
Iran, Islamic Republic of
آدمایی مثل تو بیشتر از همه تحریک میشن اکثر تجاوز و خیانت ها را در آدمایی میشه جستجو کرد که به اصول اخلاقی حاکم بر جامعه شون بی توجه بودن. پس برو ادا درنیار.
( و یرید الذین یتبعون الشهوات ان تمیلوا میلا عظیما.... و کسانی که از شهوات تبعیت می کنند می خواهند که به انحراف بزرگ گرایش پیدا کنید.. سوره نساء27)
Iran, Islamic Republic of
خدا شفات بده خیلی مریضی!
Iran, Islamic Republic of
البته تمایل امثال شماها به اعمال عصر حجری بیشتر است از جمله که با گذشت قرنها از نابودی قوم لوط امروز تمایل عجیبی به همانگونه رفتارها دارید و همجنس گرایی را جز حقوق اصلی بشر می دانید
Iran, Islamic Republic of
من همجنس باز نیستم تاییدشم نمیکنم اما محدود سازی زنان و با توسری روسری رو رو سر زنان گذاشتنم تایید نمیکنم این هیچ فرقی با به زور کشیدن چادر از سر زمان رضاشاه نداره .تهمت زدنم برای تو و امثالت عین آب خوردنه .
Iran, Islamic Republic of
مشکل بعضی ها در درک صحیح از ازادی و محدودیت است اگر به درک صحیح برسیم نه چیزی که بر ما دیکته می کنند و خارج از شهوت قضاوت کنیم، تناقضات رفع می شود.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم. مثبت.
Iran, Islamic Republic of
به امثال شما با این استدلال مضحک باید گفت" وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا"
سعيد
Iran, Islamic Republic of
سلام بر هموطن عزیزم که از عصر حجر عبور کرده ودر عصر اهم زندگی می کند نکته این است که ایشان مسلمان است وخادم ....واین عمل از لحاظ اسلامی حرام است قطعا واگه خودت تحریک شدی ب هدیگران تهمت نزن
علی
Canada
پس با این حساب الان تندروترین کشور اسلامی الان ایران است...!!!
United States
ما تند رو نیستیم بلکه اونها باطن نامسلمانشان را آرام آرام دارند نشان می دهند
البته شما هر چه دوست داری بگو
مردم خودشان عقل دارند
هادی
Iran, Islamic Republic of
مشکل تندروها هم همینه دیگه....
خودشون رو مسلمان و به حق و بقیه رو نامسلمون میدونن...
Iran, Islamic Republic of
نه مشکلشون این نیست. تندروها، در اعمال خیر، از شما سبقت گرفتن، اینه که شما دچار حسادت شدید.
« والسابقون السابقون اولئک المقربون »
مشکل از شماست که مسلمان نیستی. اما میخوای ادعاش رو داشته باشی بلکه دست چار نفر رو بگیری ببری با خودت جهنم و درک.
Iran, Islamic Republic of
اون مسلمان تویی که دیگران رو متهم به نامسلمانی میکنی مسلمان نیستی در ظواهر دین چنان گیر کردید که اصل دین و ازدست دادید
Canada
کسی که دست بخیر باشه جار نمیزنه همینکه خودت و خیّرتر از بقیه میدونی یعنی وضعت از بقیه خرابتره
هادی
Iran, Islamic Republic of
همین دیگه... آخرش برچسب زدن به بقیه ست تا قبول کردن تندروی... :)
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

نظردهنده ساعت 19:03، 19:56، و 08:53
لازم نیست ردیفی نظر بگذاری. بدان که حرف بی ربط، کمکی به تو نمی کند.
اولاً اگر منظور از تندروی، همان معنای مورد نظر یک عده عنصر کافر، بی غیرت، یا لجوج است، که چرا به دین اسلام عمل میکنیم، چرا پیرو اسلامیم، چرا غیرت داریم، چرا به دنبال اجرای کامل اسلام هستیم و مثل شما، دست از آخرت نشستیم، درست فهمیدی. ما همان تندروییم. تندرو و با غیرت در انتخاب اهداف اسلامی و عمل سریع و کامل به آن ها. حالا اینکه چقدر موفق شویم، خدا، میداند.
ثانیاً چرا ضعف خود را، پشت دیگران پنهان می کنید؟ شما کندرو، بلکه نرو هستید، بعد دیگران را تندرو می بینید. جالب است کسانی که از این واژه تندرو استفاده میکنند، آدم های مؤمن، و اهل ظاهر و باطن دین نیستند، بلکه آدم هایی هستن که یا به کل دین، یا به برخی احکامش، کافرند که فرقی با اولی ندارد. حالا یک عده کافر، تصور کرده اند مردم مؤمن ایران و اون جوانی که راه درست رو میخواد، با تندرو تندرو کردن، شما کفار، از اسلام دست میکشه! خیر. خیال باطلیست.
ثالثاً کدام اتهام؟ اتهام یعنی اتفاقی که نیفتاده. اینکه شما از نامسلمان ها دفاع میکنید، اتهام است؟ یا اینکه مؤمین و انقلابیون و اصولگرایان، پشت اسلام هستند، اتهام است؟ غرور، چیزیست که وجود نداشته باشد. نه اینکه واقعیات را به مردم بگوییم. نگاهی به خبر بیندازید! خبر، راجع به یک حرام قطعی اسلامی، توسط ولیعهد جانی و تروریست آل سعود است. چه کسی دارد از این فرد که هم ظاهر اسلامی ندارد، هم باطن اسلامی، دفاع میکند؟ ما دفاع کردیم؟ به نظرات ذیل نظر ساعت 11:00 تاریخ 1397/03/20، و به نظرات جبهه افسادات و همه دشمنان جمهوری اسلامی نگاه بیندازید. ما دفاع نکردیم. شمایید که ماله کش آل سعود و بن سلمان نامسلمانش هستید. پس کدام اتهام؟! دفاع از چنین کسانی، یعنی جریان ضد انقلاب و ضد مذهب ایران، نه تنها مسلمان نیستند، بلکه آدم هم نیستند. چون آدم بی دین هم می فهمد این ها نه به ظاهر نه به باطن اسلام، پایبندی ندارند.
خب این چهره شماست. چهره افراد ضدانقلاب، اصلاح طلب، و ضد دین ایرانی که در حال دفاع از بن سلمان هم، به مؤمنین میگویند به ما نگویید نامسلمان، به ما اتهام نزنید. اگر ذره ای خدا را قبول داشتید، اصلاً کلمه تندرو را که کلیدواژه صهیونیسم خبیث است، استفاده نمی کردید.
چه کسی در فضای مجازی است که نداند شما، لشگر جیره خوار یا بی جیره و مواجب همین آل سعود و همان صهیونیستم خبیثید. ما می دانیم. شما هم می دانید. حالا به ردیفی دروغ نوشتن، ادامه دهید. تمیز نگه داشتن سایت از نظرات کودکانه صهیونیستی، با مدیریت سایت.
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ منم شما لابد خودت ردیفی نظر میذاری که دیگران و به این کار متهم میکنی لشکر بی جیره و مواجب هیچکس نیستم و بابت تهمتهات فقط واگذارت میکنم به خدا
Iran, Islamic Republic of
جناب ۱۹:۰۳
شناخت یک چیز، نیازمند انجام دادنش نیست. یک اصل است که ردیفی نظر دادن، کار همه کسانیست که در حمایت از یک عقیده یا قدرت، دستشان خالیست و مجبورند ضعف استدلال خود را، پشت تعداد زیاد نظرات، قایم کنند. ما ضعف استدلال داریم؟!
شما گفتید چرا به شما میگوییم نامسلمان؟ ما هم گفتیم به دلیل حمایتتان از دست دادن خلاف شرع بن سلمان وهابی تروریست با زن نامحرم.
گفتید چرا خودتان را در خط اسلام میدانید؟ گفتیمبه خاطر مقابله با منحرفینی مثل بن سلمان و ضدانقلاب و دین‌گریزان و افسادطلبان فرصت طلب. البته که این یک وظیفه است و وظایف دیگری هم هست.
گفتید چرا اتهام میزنید. ما هم نظر خودتان را در حمتیت از بن سلمان پلید و آل سعود نامسلمان، نشانتان دادیم. نظری که گفته اید آل سعود، نامسلمان نیست!
حالا معلوم نیست بابت چه چیزی به خدا، شاکی هستی! آن وقت باید دید خدای شما، همان خدای یکتاست، یا خدایی که آل سعود را مسلمان و مومنین واقعی را تندرو میداند! خدای یکتا، مومنین پیشرو را، والسابقون السابقون، و دارای جایگاه والا، میداند. لذا، شما که اول، جناح مومن را تندرو میدانید و در مقابل روشنگری شان، اشک تمساح خوب میریزید، اول باید بگویید به کدام خدا، شکایت میکنید؟! خدای‌ دنیا و آخرت، یا خدای ساخته و پرداخته خودتان.
ثالثا من حرف شما را قبول دارم. اگر جزء لشگر بی جیره و مواجب نیستی، حتما جز لشگر مواجب بگیر دشمنی. چراکه اتهام تندروی، ورد زبان افراد بی عمل کندرو و نرویی است که این حرفشان را هم، از مقامات آمریکایی و صهیونیستی که اسلام را به دو نوع سازشکار و تندرو تقسیم میکنند، یاد گرفته اید.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
جنابی که یک متری نظر میذاری خدمتتون عرض کنم من همه نظرات و ندادم که جنابعالی از بالا تا پایین همه نظرات و به من نسبت دادی ضمنا من خودم در خانواده مذهبی بزرگ شدم قسم جلاله باید بخورم برات همین امروزم روزه بودم البته من ساکن شهرستان از تلویزیون اذان تهران پخش میشد که نوشتم بابت تهمتهات واگذارت میکنم به خدا چون واقعا جیره گیر کسی و جاییم نیستم با اجازه شما فارغ التحصیل و فعلا دنبال کارم، شما خودت حتما جیره و مواجب بگیر جایی هستی که انقدر بحث جیره و مواجب و مطرح میکنی اینکه شما فقط به حجاب اونم از بعد ظواهر دین گیر میدید اما کل سیستم بانکی کشور و ربا برداشته و صداتون درنمیاد اینکه دم از اعتقاد به حجاب میزنید اما باندهای قاچاق دختران ایرانی به دوبی و ...هست و از اونا هیچی نمیگید و در برابرشون سکوت محض کردید اما به دست دادن ولیعهد عربستان که به گفته خودتون اصلا معلوم نیست زنده است یا مرده با به زن گیر میدید مصداق بارز کور خود و بینای دیگران بودن و دم از مسلمانی میزنید و خیلی راحت به دیگرانی که همفکر شما نیستن تهمت جیره خوار دشمن بودن میزنید غیر از تندروی عمل شما چی میتونه باشه همینها باعث شده از عصو شورای شهر تبریز تا مجری صدا سیما به ظاهر با حجاب باشن ولی عکس بی حجاب ازشون در خارج از کشور در بیاد آیا این حجابه ؟ ان شاءالله نظرم بدون سانسور منتشر بشه همونطو که نطر شما شد تا حداقل جوابی بر تهمتهای طولانی شما بابت تهمتهای جدیدت بازم واگذارت میکنم ببین کی و کجا تهمتی به مراتب بدتر از اینی که به من زدی میخوری
Iran, Islamic Republic of
تو که خودت معترض به این هستی که چرا شما را نویسنده همه نظرات می دانیم، این حق را به ما نمی دهی که معترض باشیم چرا به خاطر انتقاد از نامسلمانی بن سلمان و آل سعود، به ما لقب تندرو- با معنای به اصطلاح بد آن- را می دهی؟!
تا زمانیکه به خاطر دفاع از مبانی اسلام، به مؤمنین لقب می دهی، نباید معترض باشی. قسم جلاله را هم بگذار بعد از صاف شدن دلت با خدا، دین خدا، و مؤمنین به خدا
Iran, Islamic Republic of
رابطه بین من و خدا بهتر از رابطه بین تو و خداست که چپ و راست و به بندگان خدا تهمت میزنی دفعه قبل نوشتم از بالا تا پایین همه نظرات و من ندادم واضحم جوابت و دادم اگر انقدر هل نبودی واسه جواب دادن و تهمت زدن نظرم و درست خونده بودی فهمیده بودی منظورم چیه دیگه ارزش بحث کردن نداری دیگه جوابت و نمیدم فقط واگذارت میکنم به خدا بابت تهمتهات اگه خیلیم مشتاق جوابی یه دفعه دیگه نظر قبلیم و با دقت بخون شاید ان شاءالله فهمیدی .
Iran, Islamic Republic of
و اما بعد...
نظر یک متری، در جواب هجمه های چند تنی عناصر ضد انقلاب است که در ادامه اتهامات مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی، اسلام و مسلمین را، به دو بخش معتدل (موافق آمریکا و صهیونیست) و تندرو (مخالف آمریکا و صهیونیست)، تقسیم می کنند. در جواب حجم انبوه این تهمت ها، یک متر جواب چیز زیادی نیست. مطمئن باشید اگر فقط بحث شما بود، جوابم دو کلمه بود: من انقلابیم.
وانگهی، در خانواده مذهبی که همه بزرگ شده اند. خودتان چه هستید؟ از نظراتتان معلوم است که کینه، اجازه دیدن حقایق را از شما گرفته.
ثالثاً، دین، طاهر و باطن ندارد. همه اش حکم خدا، است. بی حجابی بد است، همانطور که قاچاق انسان بد است، و قاچاق انسان بد است، همانطور که ربا، حرام قطعی و نابودکننده اقتصاد است. ما کجا یکی را تأیید و یکی را رد کردیم؟! خبر راجع به بن سلمان و دست دادن اوست، نه قاچاق دختران و ربا. این همان کینه ایست که اشاره کردم و بعید نیست صاحبش را نابود کند.
رابعا، جیره خوار دشمن، به خاطر مخالفت نیست. به خاطر تکرار اتهام اسلام معتدل، اسلام تندرو، که ابداعی غرب و پیروانش برای تحتفشار روانی قرار دادن مردم ایران است، می باشد. به تکرار اتهامات دشمن از زبان خودی، چه میگویند؟!
خامساً نفاق عضو شوای شهر تبریز یا مجریان سیما، یک دلیل دارد و آن هم، نفاق است. یعنی وانمودسازی دینی برای کسب منافع. اگر این ها مجبور نبودند، چهره شان را همه جا علنی می کردند. ذات آدم ها، دست ماست؟ ما ذاتشان را شکل دادیم؟! حتی دیدن یک رفتار ناپسند احتمالی از یک انسان، دلیل قانع کننده ای برای دست کشیدن از دین خدا، است؟! یا این ها توجیهی است برای تخریب دین در کنار همان گناه؟!
در نهایت اینکه امیدوارم قبل از مرگ، همه بفهمیم آنچه را که باید بفهمیم. شاید 1 دقیقه بیشتر فرصت نداشته باشیم. شاید هم 10 سال یا بیشتر. اما دعا میکنم که زودتر بفهمیم در کدام جبهه شمشیر میزنیم.
Iran, Islamic Republic of
منظورت از ظواهر دین، دست دادن با نامحرمه؟! ظاهر و باطن نداره. حکم خدا، همه اش، یک وجود واحد است. وقتی این مردک بهش عمل نمیکنه، یعنی در ظاهر نمونده و به باطن رسیده یا معنیش اینه که پایبند به احکام دین نیست؟!
Iran, Islamic Republic of
دست دادن با نامحرم اگر رسوایی برای عربستان و بن سلمان یانکهای ربوی ایران چیه ؟
Iran, Islamic Republic of
هر دوش بده. بانک غیر ربوی هم مگه داریم؟ تو عربستان دیدی؟ خوک پاک هم تا حالا دیدی؟ هرکسی صفت پاک را برای خوک به کار ببره یا نمیدونه خوک چیه یا پاک بودن یا هردو. اصلا ممکنه کلا چیزی ندونه به جز لفاظی.
هادی
Iran, Islamic Republic of
شک نکن...
Iran, Islamic Republic of
مدیونی اگر فکر نکنی اسلامی که ایران معرفی میکند اسلام تندرو است.!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
به ما چه ؟
Iran, Islamic Republic of
چه اشکالی دارد؟ نکند شما با یک دست دادن ساده تحریک میشوید؟؟؟
هاشمی
United States
خودتان را به حماقت می زنید یا مردم را احمق فرض کرده ای
در اسلام دست دادن مرد و زن نامحرم حرام است
آنوقت اینها ادعای خادم الحرمین بودن دارند و قرآن چاپ کرده و به حجاج می دهند در کشورهای اسلامی مساجد آنچنانی می سازند
آنوقت شما میگی چه اشکالی دارد؟
هاشمی
Romania
نشانه مغرض بودن شما اینه که
اگه در ایران خدای ناکرده یک روحانی با یک زن بد حجاب فقط یک احوالپرسی گرم بکنه توی فضای مجازی بیچاره اش می کنین
خب این آقایون سعودی ها ادعای رهبری مسلمانان جهان را دارند
خود را خادم الحرمین می دانند
خود را خلیفه پیامبر می دانند
و با نامحرم دست می دن
پس چرا شما از اونا دفاع می کنین
واقعا آدم نمیدونه چی بگه
Iran, Islamic Republic of
کسی که با لمس نامحرم تحریک نشه تنظیماتش به هم ریخته.کسی که با دیدن چند تار مو تحریک نشه تنظیماتش به هم ریخته. کسیکه با دیدن بدن نامحرم یا لباس بدن نمای او تحریک نشه تنظیماتش به هم ریخته.برای عادی سازی گناه یا توجیه کارهای خودمان با احکام خدا و ارزشهای اسلامی وحتی انسانی بازی نکنیم.
Iran, Islamic Republic of
نه اتفاقا تو خود قرآن هم اومده همسران پیامبر رعایت کنن تا کسانیکه تو قلوبشون مرضِ تحریک نشه کسانیکه دم به دقیقه تحریک میشن تو قلوبشون مرضِ و تنظیماتشون بهم ریخته است نه همه.
Iran, Islamic Republic of
یعنی حجاب واجب شده تا عده ای مریض تحریک نشن؟
در سوره نور میفرماید به مومنین بگو مراقب نگاهشان باشند نه کسانیکه قلبشان مریض است.
United Arab Emirates
بله این آیه ای که شما نوشتید در سوره نور اومده اما توصیه ها به همسران پیامبر هم در همون سوره اومده
Iran, Islamic Republic of
نظر شما درست است.
مؤمن، مورد هجوم شیطان است. اما غیر مؤمن، خودش شیطان است و نیازی به فشار و نقشه بیرونی ندارد. لذا این ها که میگویند چرا مؤمنین، اینقدر حساسند، به خاظر این است که خوشان، نخونده راه رو رفتند! همه راه رو بلدند. آدم نابلد، حساس است و شیطان، دور او پرسه می زند.
شما مدعیان بی تفاوتی به محرم و نامحرم، نیازی به تحریک ندارید. شیطان برای شما وقت هم نمیگذارد.
Iran, Islamic Republic of
کاملا برعکس گفتی کاملا برعکس ضمنا تلویزیون هم با استدلال شما نباید دید چون نگاه به نامحرم میشه
Iran, Islamic Republic of
اولاً برعکس نیست و کاملا دست است. نشون به این نشون که از حرص، فقط نوشتی برعکس است. اما نگفتی کجاش برعکس است و درستش چطوریست!
همانطور که عرض کردم، مؤمن، پاک است و شیطان، دنبال فریب اوست. اما آدمهای عادت کرده به نامحرم، نیازی به وسوه شیطان ندارند. نخونده راه رو بلدند. این که بحث علت و معلولی و غیرقابل انکاره. هر چیز خشکی، زود آب میگیره. اما چیزی که آب داشته باشه، دوباره آب نمیگیره. میگی نه برو امتحان کن. این از انکارت.
ثانیاً بله تلویزیون نباید دید. قرآن فرموده است که تلویزیون دیدن واجبه؟! دیدن زنان بی حجاب در تلویزیون، حرام نیست. یعنی جزا و قضا نداره. اما متوقف کننده، عقب برنده و احتمالاً به گناه کشنده هست. این هم بحث عقلیست. دیدن و قبول کردن کار یک زن بی حجاب یعنی زنی که یا اسلام را یا حجاب را قبول نکرده، یعنی تأیید قلبی کار اون. یعنی تأیید قلبی بی حجابی که مخالف خواست خدا، هست. پس می بینید که افراد بزرگ، دنبال تلویزیون نمی افتند. چون مدیرین خوراک ذهنی شون رو نمیخوان دست یه عده ناشناس بدن.
مجید
Iran, Islamic Republic of
اینجوری بهتره.
این مردک نفهم داره رو بازی میکنه.
دنیای اسلام با این جوان نادان بهتر میتونه برخورد کنه.
مثل یزید بن معاویه.
Denmark
همیشه اصلاحات مخالفان فراوانی دارد آنانی که تا قبل ان اصلاحات برو بیایی داشتند و نان خوب و پر چربی برای خود داشتند . بقیه مسائل فقط بهانه است
Iran, Islamic Republic of
اصلاح با افساد خیلی فرق داره!
Iran, Islamic Republic of
این اصلاحات داره به قهقرا میره فقط بذارید بره!!!!!!(نقی معمولی)
Iran, Islamic Republic of
الان دقیقا منظورت از اصلاحات چیه ؟ اگر منظورت اصلاح کردن قوانین و شریعت اسلامی بر اساس معیارهای غربی است باید بگم شرمنده.
اسمش اصلاحات نیست بهش میگه استحاله اسلام. خالی کردن اسلام از درون و باقی گذاشتن پوسته.
هاشمی : اصلاحات قرآنی یا دروغین !!!
Romania
اصلاحات واقعی تعالیم پیامبران است
قرآن از قول حضرت شعیب خطاب به قومش می فرماید
شعیب به قوم خود فرمود
ان ارید الا الاصلاح ما اسطتعت
من قصدی جز این ندارم که در حد توان دست به اصلاح شما بزنم
امام حسین (ع)نیز هدف از نهضت خود را اصلاح در امت جدش می داند
ولی از طرفی قرآن هم در صفحه ۳ (سوره بقره) می گوید
وقتی به منافقین گفته می شود چرا فساد می کنید در زمین
می گویند ما اصلاح کننده ایم !!!!
Denmark
اصلاحات در کشور عربستان بسیار وسیع و گسترده در حال انجام است و تا چند سال دیگر این کشور نیازی به استخراج نفت ندارد بزرگترین سیستم اب شیرین کن دنیا در اختیار این کشور است همان بحرانی که ما داریم انرا با پوست و استخوان تجربه می‌کنیم و فقط از قوه قهریه برای مهار این استفاده میکنیم ما چون ال وهاب را دوست نداریم همه کارهای انسان را زیر سوال میبرید خود کشور فلسطین جز بی از علیه کشورهای منطقه است اما نظام مدیریتش انرا دارد سرسبز و نگاه می‌دارد و یکی از بهترین صادر کنندگان میوه در جهان است پس بهتر است ما هم اصلاحات را در کشور زودتر شروع کنیم و دست بر روی هم نگذاریم
Iran, Islamic Republic of
اینایی که گفتی چه ربطی به موضوع بحث داشت؟!
Iran, Islamic Republic of
از دانمارک چطوری بحران را با پوست و گوشت خودت تجربه میکنی؟
اصلاحات مشکلی ندارد. اما چه اصلاحاتی؟ گاو یا شیر میدهد یا گوشت.
اگر عربستان نفت نفروشد و اسلحه نخرد مطمئن باش سر این گاو شیرده را میبرند.
بیژن
یه با غیرت دیگه میخواد فقط یه گلوله دیگه نثار قلبش کنه!تا برای همیشه آدم بشه!
Iran, Islamic Republic of
هنوزم دقیقا معلوم نیست به سرای جهنم شتافته یا نه!
United Arab Emirates
خیلی دلت میخواد میخوای خودت برو عربستان بکشش
هادی
Iran, Islamic Republic of
عه... کیهان عزیز که با اسناد محکم و غیر قابل انکار گفته بود که ایشان مرده است!!!
Iran, Islamic Republic of
کیهان نگفته که مرده ،اونهم با قاطعیت شواهد وقرائن و توضیحات سرویسهای اطلاعاتی عربی ابن احتمال رو زیاد کرده بود که او گلوله خورده و بعد احتمال میدادن که سقط شده باشه ، بخشی از گزارش کیهان که در سایت تابناک آمده👇👇

و اما، آنچه شواهد و قرائن یاد شده را از احتمال به قطعیت نزدیک می‌کند یک خبر به کلی سرّی است که از سرویس اطلاعاتی و امنیتی یکی از کشورهای عربی منطقه درز کرده و به گونه‌ای در اختیار کیهان قرار گرفته است. این سرویس اطلاعاتی در گزارش محرمانه خود برای مقام عالی کشور متبوع خویش با قاطعیت آورده است که در جریان درگیری‌های شنبه شب ریاض- اول اردیبهشت/21 آوریل- حداقل دو گلوله به محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان اصابت کرده و احتمال اینکه از دنیا رفته باشد نیز وجود دارد
Germany
کیهان حرفاش الکیه.جدی نگیریدش
Iran, Islamic Republic of
فعلاً که تو در جواب متن مستند این نظردهنده محترم، کم آوردی و داری حرف الکی میزنی، نه کیهان.
هاشمی
United States
هنوز مدرک معتبری که نشان دهد محمد بن سلمان زنده است منتشر نشده
عکس که چیزی را ثابت نمی کند
می تواند مربوط به قبل باشد البته ممکن است زنده باشد ولی
فیلمی باید منتشر شود و در فیلم چیزی بگوید که شایعه را تکذیب کند
Iran, Islamic Republic of
چقدر آدم باید بدبخت باشه مثل تو که هنوزم به زنده بودن بن سلمان شک کنه بن سلمان زنده است و در روز افتتاح بازیهای جام جهانی هم به روسیه میره شما هم بابت اینهمه دروغی که میگید از خودتون خجالت بکشید
Iran, Islamic Republic of
بدبخت! اینقدر نمی فهمی که فیلم رفتن به روسیه، همان چیزیست که این نظردهنده هم درخواست کرده و تو، درخواست ایشون رو فقط تکرار کرده و به نام خود زده ای؟! نفهمی قشر نامسلمان تا کجا؟
Iran, Islamic Republic of
اشکالی ندارد اگر در یک فیلم یک دقیقه ایی بگوید من زنده ام و هنوز سقط نشده ام.
ما میگوییم دلائل زیادی وجود دارد که ان شاالله تعالی فرجه شریف "بن سلمان" سقط شده اگر نه چرا یک مدرک معتبر (نه مثل عکس که تاریخش مشخص نیست) وجود ندارد!
United States
ما عاقلیم هر وقت زنده دیدیمش باور می کنیم فعلا حدود پنجاه روزه که جائی زنده دیده نشده
عکس هم سند نیست
...
محتشم
United States
دوست عزيز ! اين چه طرز حرف زدنه ؟! يعنى چى بدبخت ؟! خب نظرشو گفته ! تازه اينقدر در عرصه سياست حقه و فريب و نامردى هست كه بعضى ها حق دارند به اين جنايتكارها شك كنند
Iran, Islamic Republic of
نمرده !؟!؟
بیاید منو فحش بدید خالی بشید
Iran, Islamic Republic of
به عربستان هم لشکر کشی کنید تا دنیای وارونه شما تکمیل بشه، کسی نیست بگه به شما چه مربوطه؟
Iran, Islamic Republic of
چطوريه كه هر اتفاق ريز و درشتي در سرزمين وحي الهي بيفته به آمريكاي وحشي و غارتگر با هزاران كيلومتر فاصله از منطقه ما مربوط ميشه,اما به ما كه همسايه اين كشوريم و مهمتر از آن مسلمانيم و روزانه پنج وعده به سوي حرم كعبه كه متأسفانه در سرزمين تحت حاكميت آل سعود نحس و خبيث واقع شده ,هيچ ربطي نداره؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما هم که الحمدلله همه چی بهتون مربوطه و کار غلط آمریکا رو تکرار میکنید سودان و افغانستان و یمن و لبنان و سوریه و سومالی و جزیره کریمه روسیه و ...
Iran, Islamic Republic of
از اینا بعید نیست
Iran, Islamic Republic of
پس شایسته است که عبارت علیا " لااله الا الله و محمد رسول الله" را از پرچم شان پاک کنند
Iran, Islamic Republic of
ناراحت نباش داداش. میریم و پرچم اسلام واقعی را در آنجا میکوبیم.
Iran, Islamic Republic of
به احتمال زياد, بن سلمان وهابي با تماشاي فيلمها و تصاوير دست دادن ممد تكراري خودمون كه در زمان رياست جمهوريش خيلي راحت با زنان و دختركان نيمه عريان غربي دست ميداد و خوش و بش ميكرد, به اين نتيجه رسيده كه اگر در ايران شيعه تحت حاكميت نظام اسلامي ,يك شخص ملبس به لباس روحانيت كه از قضاي نحس روزگار ,رئيس جمهور كشور هم بوده توانست بدون هيچگونه نگراني از تبعات بعدي و برخورد مردم و نهادهاي نظارتي , همچون يك مسئول بي دين غربي با زنان نيمه عريان دست بدهد و خوش و بش بكند ,پس من هم مي توانم از اين غلطها بكنم.!!!
Iran, Islamic Republic of
دمش گرم! چون 2030 به درد دنیای امروز میخورد نه سند 1400- که جز قهقرا و ارتجاع چیزی ندارد!!!
Iran, Islamic Republic of
حمايت امثال تو از سند ننگين و ضد انساني 2030 دوحالت داره , يا اصلا" مسلمان نيستي و به احتمال قوي از اعوان و انصار بهائيهاي همجنس باز باشي! و يا اينكه مسلمان شناسنامه اي و اسمي هستي و بويي از غيرت و حميت مسلماني و ايراني نبرده اي.
وگرنه غيرت و مردانگي و حيا و شرف يك ايراني مسلمان معتقد, هرگز به او اجازه نمي دهد از گندكاريهاي غرب وحشي پست تراز قوم لوط استقبال كرده و خواهان اجراي اين كثافتكاريها در كشورش شود.
Iran, Islamic Republic of
متدینی ب کنار،خجالت نمیکشی ب این راحتی تهمت میزنی?چون از 2030حمایت کرده شده همجنس باز?
غرب وحشیه??فعلا ک این خاورمیانه هس سالهاست در جنگ و خونریزی داره غلط میخوره
Iran, Islamic Republic of
من با زن و بچم تو خیابونای هنگ کنگ بسیار راحت ترم تا تهران. فساد تو تهران موج میزنه. به قول یه ولی خدا که از دنیا رفته میگفت تهران باطنش شهر آتشه. شما از اسلام فقط حجاب رو چسبیدین این نتیجش.
Iran, Islamic Republic of
مهمترين دليلش اينه كه ما مردم از خواص مملكتي و مسئوليتي گرفته تا مردم عادي كوچه و بازار ,از اسلام فقط نام شناسنامه ايش را داريم و روز به روز هم از اسلام واقعي و اعتقادات محكم نسلهاي قبلي دورتر و دورتر مي شويم. نتيجه اش هم شده اين وضعي كه مي بينيم.مسئولين به اختلاس و غارت بيت المال و مسابقه اشرافيگري و تجمل پرستي و حفظ قدرت و منصب به هر شكل و هر وسيله ممكن روي آورده اند و مشغولندو كشور را به حال خود رها كرده ا ند امام علي عليه السلام می فرماید: «همانا ویرانی زمین به دلیل تنگدستی مردم است، و تنگدستی مردم، به جهت غارت اموال از طرف زمامدارانی است که به آینده حکومتشان اعتماد ندارند.»(خطبه 209) .متأسفانه طرز تفكر خيلي از مسئولين فعلي ما اينگونه است . مردم هم كه اكثرا" غرق در بحرانهاي اقتصادي و معيشتي شده و از ساير امور غافل گشته و براي همين است كه گفته اند " فقر چون از يك در وارد خانه شد,دين و ايمان از در ديگر بيرون مي رود. پس نبايد كسي را شمات و سرزنش كنيم الا خودمان را با اين رئيس جمهور و نماينده انتخاب كردنمان!!
Iran, Islamic Republic of
سکه 2500 شد
Iran, Islamic Republic of
معلوم که یا مفهوم راحتی را نمی‌دانی و یا مامور اسرائیل و بهایی‌‌ها هستی و قصدت لجن‌پراکنی است. و الا کیست که نداند امنیت در ایران و صفا و محبتی که در ایران هست، در دنیا بی‌نظیر است. هر چند با تهاجم فرهنگی که از دولت هاشمی شروع شد و با دولتهای خاتمی و روحانی و همکاری داخلی افساد‌طلبان و کارگزاران اوج گرفت، دیگر حال خوش قبل در حال تبدیل شدن به رویا است؛ اما همچنان با وجود تمام نارسائی‌ها، ایران بی‌نظیر است. البته درک این واقعیت از ظاهربین و نوک‌دماغ بین، شکم‌گرا بر نمی‌آید.
Iran, Islamic Republic of
تهران باطنش آتشه، چون بی غیرتی نسبت به احکام دین از جمله حجاب، توش موج میزنه. در واقع بی غیرت هایی چون تو که یک حکم الهی را، بهانه حکم دیگران میکنند، تهران رو از یک شهر انقلابی، به شهری آتشی تبدیل کردند.
تهران زمانی انقلابی بود و پاک که زنانش، بی حجاب در معرض دید مردان نبودند. همینکه بی حجابی آمد، همه چیزهای خوب رفت.
اما در مورد هنگ کنگ و امثالهم، علت راحتی نسبی شما اینست که گناه بی حجابی اش که آسیبی ظاهری است، کمتر است. اما گناه کفرش که پابرجاست. بابت ظواهر کمتر آلوده، شما راحت تری. چیزی که اینجا هم باید باشه. منتهی نه با آزادی کامل. با رعایت قانون.
Iran, Islamic Republic of
الدار یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم شما نگران کافر بودن هنگ کنگیها نباش مواظب ظلمها تو کشور خودت باش .
Iran, Islamic Republic of
چون مثل شما، دشمن اسلام نیستم، نگران هردوشون هستم.
شما لطف کن نگران نگرانی من نباش و به کارت برس.
Iran, Islamic Republic of
یاد تفاوت یزید و معاویه افتادم . امام حسن ع چون معاویه خیلی رو نمی کرد بی دینیشو ، نتونست رسواش کنه ولی یزید میمون باز اونقدر بی حیایی کرد که کلا لو داد اعتقادی ندارن و نتیجش این شد که امام حسین ع رسواش کرد . نمیدونم ولی شاید کربلایی در راه باشه تا یزیدش رسوای عالم شه
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
به این می‌‌گویند افسادات رضاشاهی. این جوان خام سعودی هم مانند رضا شاه، برداشت غلط و سطحی از توسعه دارد. فکر می‌کند توسعه یعنی ولنگاری، عریان شدن، لباس غربی پوشیدن. از همین حالا عاقبت رضا شاه را در جبین او می‌توان دید.
Iran, Islamic Republic of
رضا شاه کاره ای نبود. باید دید فروغی دستورات grand lodge رو چطور باید اجرا میکرده. الانم اونایی که دستورات "لژ" رو اجرا میکنن رو باید شناخت.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
راهی که شصت سال پیش پهلوی رفته تازه این ببو داره الان میره..آخرشم با کله میفته تو مزبله
Iran, Islamic Republic of
وظیفه ی داتی رسانه ها در دوران اختناق همین مشغول کردن مردم با این چرندیاته تا اصل موضوع فراموش شه.
United States
اختناق و خوب اومدی
Germany
خب که چی؟ مگر خاتمی در ایتالیا خودش دستش را جلوی زنان آنجا دراز نمی کرد و با آنها دست نمی داد درحالیکه رئیس جمهور ایراان بود؟
Iran, Islamic Republic of
ایشان هم خیلی خیلی اشتباه میکرده. حدود الهی را رعایت نمیکرده.
Iran, Islamic Republic of
....
یونس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شاهزاده خالد بن‌سلمان بن‌عبدالعزیز، سفیر پادشاهی سعودی در ایالات متحده آمریکا، گفته که کشورش برای اجرای چشم‌انداز 2030 تلاش می‌کند در حالیکه ایران چشم‌انداز 1979 را در پیش گرفته است.
Iran, Islamic Republic of
حسين بازجو كجايي؟ صبح بخير!!
Germany
در حال شکنجه گربه ها حسب عادت
Iran, Islamic Republic of
اولاً از عادات ضد انقلاب، توهین است. حسین بازجو، نه و حاج حسین شریعتمداری، سرورت. پاشو بایست.
ثانیاً کجاست؟ مشغول نفس گرفتن از ضدانقلاب است. اینه که زودی دویدی و اومدی اینجا. کیهان، از قول یک منبع خبری، خبر زده، نه از قول خودش. تو برو به روزنامه های افسادطلب که به ولایت و واقعه غدیر خم، ایراد میگیرن، گیر بده اگر آدمی.
United Arab Emirates
شما که اصلا توهین نکردی با ادب
Iran, Islamic Republic of
نه توهین نکردم. کجاش توهین بود؟ دقیقا کجا؟
توهین رو رفقایت، به سرور آزادگان حاج حسین شریعتمداری کردند. سرورتون.
United Arab Emirates
سرور آزادگان امام حسین بود اونیم که توهین کرد به حاج حسین رفیق من نبود نظر بی ادبانه تم یه بار دیگه بخون که بفهمی تو از اون خیلی بی ادب تری
Iran, Islamic Republic of
اولاً حاج حسین هم، شاگرد حضرت امام حسین علیه السلام، است که با شجاعت، به جبهه منافقین می تازد.
ثانیاً اونی هم که به ایشان توهین کرد، دقیقاً از رفقات بود. بی توجهیت به توهین اون و توهین خواندن اعتراض من، یعنی مخالفین انقلاب، همه در یک جبهه اند.
ثالثاً بنده هم هیچ حرف توهین آمیزی نزدم الا اینکه گفتم توهین، از عادات ضد انقلاب است. حاج حسین، سرور توهین کننده است و مشغول نفس گرفتن از ضدانقلاب است. کجاش توهین یا دروغه؟
فی الحال، اگر خیلی به ادب علاقه مندی و از توهین بیزاری، یک متن در نقد ضد انقلاب و اصلاح طلبان توهین کننده به روزنامه کیهان و و جناب آقای شریعتمداری بنویس.
امیدوارم مثل باقی رفقا، از بعد ادبی، ناپیدا نشی.
چوبین
Iran, Islamic Republic of
شما که می گفتید مُرده!؟
Iran, Islamic Republic of
هنوز یک مدرک معتبر زنده بودن وجود ندارد. عکس هست فقط.
Iran, Islamic Republic of
اصلا بر فرضم که مرده باشه به من و تو چی میرسه یه شاهزاده دیگه جانشینش میشه
Iran, Islamic Republic of
مرده باشه عربستان میشه شصت تیکه.
United Arab Emirates
بعد از مرگ ملک عبدالله هم بعضیا همین و میگفتن اما دیدیم نشد و ملک سلمان خشن تر از ملک عبدالله بود
Iran, Islamic Republic of
...