دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۱
در گفت وگوی کوثری با جهان نیوز مطرح شد:

طرح خبرساز سرانجام کار دست هیات رئیسه مجلس داد

يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب: 255328
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از عملکرد هیات رئیسه مجلس خبر داد و گفت: جمعی از مخالفان طرح سوال از رئیس جمهوری، از رفتار و اعمال هیات رئیسه شکایت دارند.
اسماعیل کوثری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی جهان نيوز از تعداد شكايت كنندگان اظهار بی اطلاعی و تاكيد كرد: شكايت اين نمايندگان از هيات رئيسه به دليل ابهام در تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور و نیز روش اعلام وصول این طرح بوده است.

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اگر 15 تا 20 نماینده از هیات رئیسه شکایت کنند، اصل 90 باید به این موضوع رسیدگی کند.

وي اظهار داشت: از ديد نمايندگان شاکی، هيات رئيسه مجلس در اعلام وصول طرح سوال از رئيس جمهوري تخلف كرده است.

كوثري در ادامه به ديدار روز يكشنبه نمايندگان با رئيس جمهوري و نتایج آن اشاره و با بیان اینکه همه نمایندگان از طرف معاونت پارلمانی رئیس جمهوری دعوت شده اند، اظهار داشت: اینکه چه تعداد از نمایندگان در این دیدار شرکت کنند، مشخص نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره احتمال لغو طرح سوال از رئیس جمهور در نتیجه این دیدار هم گفت: بعید است این دیدار طرح سوال از رییس جمهوری را منتفی نمی کند  زیرا به نظر می رسد نمایندگان سوال کننده بر تصمیم خود مصر باشد.

پیش تر محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفته بود، تنها یک احتمال برای لغو طرح سوال از رئیس جمهور وجود دارد و آن انصراف دسته جمعی همه امضاکنندگان این طرح است.

مخالفان طرح سوال از رئیس جمهور که 'تعامل' مسئولان را نتیجه بخش تر می دانند، این طرح را اقدامی سیاسی و بی نتیجه توصیف کرده اند که نه تنها منجر حل مشکلات مردم نخواهد شد که حتی ممکن است التهابی جدید در فضای سیاسی و اقتصادی به دنبال داشته باشد.

به اعتقاد آنان اگر امکان لغو طرح وجود نداشته باشد، باید در نحوه برگزاری آن 'عاقلانه' و 'غیرهیجانی' برخورد کرد تا خلاف اسفند ماه سال 90 فضایی منطقی بر جلسه سوال از رئیس جمهور حاکم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهتر است نمایندگان در جلسه دعوتی رئیس جمهور شرکت نمایند و سوال وجوابها را بیان و جفت وجور نمایند و در جلسه مجلس نیز آنرا اجرا کنند تا هردو هدف تامین شود و بحث تمام گردد