شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

انتقادی که رهبر را به سکوت وا داشت!

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 255209
نشست رهبر با دانشجویان، با حاشیه‌های جالبی همراه بود.
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، نشست فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران با دانشجویان و تشکل های دانشجویی این دانشگاه که عصر دیروز در باشگاه دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود.

این نشست، در حالی برگزار شد که علاوه بر فرهاد رهبر؛ حجت‌الاسلام کلانتری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران؛ سیفی، معاون فرهنگی و وجهی، رئیس سازمان دانشجویی دانشگاه تهران او را همراهی کردند.

حضور دانشجویان از تشکل‌های مختلف دانشجویی مانند بسیج و انجمن اسلامی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در این نشست یکی از نکات جالب به شمار می‌رفت.

در ابتدای این جلسه، دکتر رهبر با مجری برنامه درباره وقت پاسخگویی به سوالات دانشجویان چانه‌زنی کرد.

فرهاد رهبر پاسخگویی به سوالات در عرض پنج دقیقه (زمانی که مجری برای پاسخ به سوالات در نظر گرفته بود) را برای پاسخگویی کافی نمی‌دانست و همین مسئله محل مناقشه قرار گرفت که دقایقی جلسه را از حالت عادی خارج کرد.

در ادامه این چانه‌زنی‌ها، مجری برنامه از حاضران خواست تا کسانی که با مطرح شدن سوال در پنج دقیقه و پاسخگویی رئیس دانشگاه تهران در پنج دقیقه و صحبت مجری در ادامه پاسخ رئیس دانشگاه موافق هستند، موافقت خود را اعلام کنند و در نهایت، این پیشنهاد مجری با موافقت اکثریت دانشجویان تصویب شد.

یکی از دانشجویان که در خصوص احضار ۱۳ دانشجو پس از عزاداری برای امام هادی (ع) در صحن دانشجویان بشدت به فرهاد رهبر انتقاد داشت در بخشی از سخنان خود اعلام کرد: بپذیرید در برخی از مسائل شما دچار اشتباه شده‌اید.

یکی دیگر از انتقادات دانشجویان، احضار دانشجویان بسیجی به کمیته انضباطی بود؛ این دانشجو معتقد بود در حالی که هنوز توهین کنندگان به امام هادی (ع) در نشریه علوم اجتماعی همچنان بر سر کلاس خود در دانشگاه تهران حضور پیدا می‌کنند دانشجویانی که برای امام هادی (ع ) عزاداری کردند به کمیته انضباطی احضار شدند.

رهبر در پاسخ به انتقاد این دانشجو گفت: فرد توهین کننده به امام هادی (ع) در کمیته انضباطی احضار و دو ترم تعلیق شده این فرد دیگر دانشجوی دانشگاه تهران نیست.

وی در ادامه گفت: دو فردی که شما به آنها اشاره می‌کنید، هنوز جرمشان برای کمیته انضباطی حتمی نشده است.

بعد از این سخنان، رئیس دانشگاه تهران در پاسخ به یکی از دانشجویان دختر که عنوان کرد شهرابی، دانشجوی توهین کننده به امام هادی (ع) کارت دانشجویی خود را هنوز تحویل نداده است و ما او را در کتابخانه مرکزی دانشگاه دیده‌ایم که از کتابخانه استفاده می‌کند، عنوان کرد: اگر زودتر به بنده ایمیل می‌زدید و یا من را در جریان این مسئله قرار می‌دادید، آن را پیگیری می‌کردم و اگر چنین چیزی اتفاق افتاده، حتما این دانشجو خلاف وعده عمل کرده است.

در ادامه این نشست، رهبر در بخشی از پاسخ خود به اعتراض یکی از دانشجویان پردیس دانشکده کشاورزی کرج تهران در خصوص زمین‌های دانشکده کشاورزی، با بیان اینکه بنده به پردیس دانشکده کشاورزی دانشکده کرج سالی یکبار بیشتر نمی‌روم، گفت: آن هم زمانی است که محصول این زمین‌ها برداشت می‌شود و آنجا گوسفندی را قربانی می‌کنند و با گوشت آن آبگوشتی را به هیئت علمی می‌دهند.

وی در بخشی از سخنان خود در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویانی که از توهین برخی اساتید به مسئولان عالی نظام و برخی از آرمان‌های انقلاب گلایه می‌کرد، پاسخ داد: من به‌عنوان رئیس دانشگاه از شما دانشجویان گلایه می‌کنم که چرا این موارد را به من نمی‌گویید؛ من اجازه نمی‌دهم در کلاس های درس دانشگاه تهران ولو کلاس خود بنده، کسی بخواهد از شئونات اسلامی عدول کند و اگر مواردی از این قبیل را دارید با مستندات یا فایل صوتی، آن را به من اطلاع دهید.

در ادامه یکی از دانشجویان که عنوان می‌کرد بنده وقت ندارم مثل سایر دوستان تنها مدح شما را بگوییم و البته منکر کارهای خوب شما نیستیم و در جایی هم که لازم بوده است از شما دفاع کردیم، گفت: ما نیامده‌ایم که شما سخنانی را بگویید و ما سخنانی را بگوییم که قانع شویم اختلافات در بعضی از جاها بسیار اساسی است.

وی با بیان اینکه رویکرد شما در برخی از مسائل هیچ توجیهی برای ما ندارد، عنوان کرد: البته من منتظر پاسخ شما به این سوال و انتقاد خود نیستیم.

این دانشجو در ادامه با اشاره به بخشی از سخنان رهبر در این جلسه گفت: آیا قانون برای ۱۳ دانشجویی که برای برگزاری عزاداری برای امام هادی (ع) به کمیته انضباطی رفتند با آن دانشجویی که با شال به دانشگاه می‌آید، یکی است.

وی با بیان اینکه شما در عمل نشان دادید که مخالف انجام کارهای سیاسی در دانشگاه هستید، گفت: شما آن دانشجویانی را که پیاده نظام امام هادی (ع) بودند را به کمیته انضباطی کشاندید و عنوان می‌کنید که آن روز روز تولدامام باقر (ع) بود در حالی که دو روز بعد از آن تولد امام باقر (ع) بود.

این دانشجوی معترض با بیان اینکه نوع نگاه شما به مسائل کلان و استراتژی شما این است که کار سیاسی در دانشگاه انجام نشود، به یکی از سخنان رهبر انقلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب عنوان می‌کنند که خدا لعنت کند دست‌هایی که نمی گذارند دانشجویان ما سیاسی باشند.

وی در ادامه با اشاره به ممنوعیت ورود دکتر عباسی و سعید قاسمی به دانشگاه‌ تهران ادامه داد: ‌شما اجازه ورود به دکتر عباسی را نمی‌دهید چون مبنای تفکر اقتصادی ایشان با شما یکی نیست و عنوان می‌کنید که آنها در شأن دانشگاه تهران نیستند.

این دانشجو افزود: شاید اشخاصی مانند مهناز افشار و پژمان بازغی در شان دانشگاه تهران هستند و شما به‌عنوان جذب حداکثری اجازه حضور به آنها را در دانشگاه تهران می‌دهید.

بعد از سخنان این دانشجو، فرهاد رهبر از دانشجویان خواست برای این دانشجو کف بزنند و البته پاسخی برای این سوال نداشت.

قبل از پایان جلسه رهبر به دانشجویان قول داد نشست دیگری را با دانشجویان برگزار کند.

در انتهای این مراسم، فرهاد رهبر از مجری برنامه تشکر کرد و از دانشجویان خواست با ایمیل نظرات خود، وی را از مسائل و عقاید دانشگاه باخبر سازند و نظرات خود را به او اعلام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *