جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

پس‌لرزه رسوایی پترائوس به افغانستان رسید

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 254549
ژنرال ˈجان آلنˈ فرمانده آمریکایی نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان به ماجرای رسوایی اخلاقی ژنرال ˈدیوید پترائوسˈ رییس مستعفی سازمان سیا کشیده شد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی سی.ان.ان روز سه شنبه در خبری فوری اعلام کرد: تحقیقات پلیس اف.بی.ای آمریکا در این مورد با اتهام ارسال هزاران پست الکترونیک و مکاتبه به زنی به نام ˈجیل کلیˈ که پرده از رابطه نامشروع پترائوس با نویسنده زندگینامه اش برداشت و هدف تهدید قرار گرفت، انجام شد.

این گزارش حاکی است بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی ۲۰ تا ۳۰ هزار مکاتبه بی مورد که بیشتر آنها از طریق پست الکترونیکی بود بین فرمانده آمریکایی ناتو در افغانستان و خانم کلی از دوستان خانوادگی پترائوس ردو بدل شده است.

بنابر گزارش رسانه ها در آمریکا، جیل کلی از دوستان خانوادگی پترائوس نقش اصلی در افشای این رسوایی داشته که پس از اعلام عمومی آن، ضمن پذیرش غیراخلاقی بودن ارتباط خود با پائولا برودول، از ریاست سیا استعفا داد که توسط باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا پذیرفته شد.

خانم کلی اوایل تابستان با مراجعه به اف.بی.آی از پست های تهدید آمیز ˈپائولا برودولˈ نویسنده زندگینامه این ژنرال چهارستاره ارتش آمریکا، شکایت کرد.

دلیل شکایت کلی دریافت پیام های تهدیدآمیز برودول بوده است.

سی.ان.ان با اعلام این مطلب که تحقیقات از جان آلن نیز جریان دارد، گزارش داد که این فرمانده آمریکایی ناتو درباره پست ها الکترونیکی ارسالی، مدعی شد که مرتکب عملی نادرست نشده است.

این شبکه خبری افزود: معرفی آلن برای تصدی پست فرماندهی عالی اتحاد اروپا نیز به حالت تعلیق درآمده است.

ژنرال دیوید پترائوس رییس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا)، نوزدهم آبان با ارائه استعفای خود به کاخ سفید، علت این کناره گیری را داشتن رابطه نامشروع با برودول عنوان کرده بود.

این موضوع توسط تحلیلگران و سیاستمداران آمریکایی رسوایی شوک آور خوانده شده است که ابعاد آن با توجه به دامنه فوق امنیتی فعالیت پترائوس باید با دقت بررسی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *