پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
نتایج جدیدترین نظرسنجی رویترز نشان داد

پیشتازی ۳درصدی اوباما بر رامنی

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب: 252029
جدیدترین نظرسنجی که خبرگزاری رویترز انجام داده نشان می‌دهد اوباما در فاصله ۹ روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری همچنان فاصله اندک خود با «میت رامنی» را حفظ کرده است.
به گزارش جهان به نقل از  فارس : رویترز، نظرسنجی که روز یکشنبه در آمریکا انجام شده همچنان از پیشتازی «باراک اوباما» حکایت دارد. این نظرسنجی که رویترز و موسسه «ایپسوس» مشترکا آن را انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که اوباما به فاصله ۹ روز مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور همچنان فاصله کم خود با رقیب جمهوری‌خواهش را حفظ کرده است.

در حالی که ۴۹درصد رای‌دهندگان احتمالی اعلام کرده‌اند که در انتخابات به باراک اوباما رای می‌دهند، ۴۶درصد نیز میت رامنی را به عنوان کاندید مورد نظر خود اعلام کرده‌اند. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که اختلاف آراء اوباما و رامنی از روز شنبه یک درصد بیشتر شده، هرچند هنوز هم ایالات تاثیرگذار می‌توانند نتیجه انتخابات را تغییر دهند، چراکه ۱۵درصد از این افراد اعلام کرده‌اند که احتمال تغییر نظر آن‌ها و رای دادن به نامزد دیگر وجود دارد.

همزمان «سازمان خبری اوهایو» نیز نظرسنجی را در این ایالت انجام داد که بر اساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی میزان آراء هر دو نامزد در اهایو برابر است. هم رامنی و هم اوباما توانسته‌اند نظر ۴۹درصد از مردم این ایالت را جلب کنند.

این در حالی است که اوباما در ماه سپتامبر اکثریت آرا‌ء را در اوهایو در اختیار داشت و در این مدت ۲درصد از محبوبیت وی کاسته شده است. اوهایو با داشتن ۲۷ الکترال انتخاباتی بیشترین تاثیرگذاری را در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داراست.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز ۶ نوامبر برگزار می‌شود و تاکنون هرچند اوباما پیشتاز نظرسنجی‌ها بوده، اما فاصله وی با رقیب جمهوری‌خواهش بسیار اندک است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *