پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
برتری ۲ درصدی نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌ها

اوباما ۴۷، رامنی ۴۵

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب: 251839
نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها از پیشتازی ۲ درصدی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا در مقایسه با نامزد حزب جمهوریخواه این کشور خبر می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، جدیدترین نتایج نظرسنجی مشترک انتخاباتی مرکز «ایپسوس» و خبرگزاری «رویترز» که امروز شنبه منتشر شده است، نشان دهنده پیشتازی دو درصدی نامزد دموکرات‌ها در مقابله با رقیب جمهوریخواهش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا است.

در نظرسنجی های جدید «باراک اوباما» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانسته است ۴۷ درصد از آراء رای دهندگان احتمالی را از آن خود کند و این در حالیست که میزان حمایت رای دهندگان از «میت رامنی» جمهوریخواه در این نظرسنجی ۴۵ درصد گزارش شده است.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شده است که ۸۸ درصد از رای دهندگانی که نام خود را برای شرکت در انتخابات ۶ نوامبر ثبت کرده اند، در حال حاضر اعلام کرده اند که قطعا به کاندیدای منتخب خود رای خواهند داد.

در این خبر آمده است که از آنجائیکه تنها ۱۲ درصد از رای دهندگان آمریکایی اعلام کرده اند که احتمال دارد دیدگاه خود را تا روز انتخابات درباره کاندیداها تغییر بدهند، همین امر منجر شده است که رقابت میان نامزد حزب دموکرات و نامزد حزب جمهوریخواه به طور چشمگیری برابر شود.

این در حالیست که در نظرسنجی هفته گذشته ایپسوس و رویترز، تعداد متوسط رای دهندگانی که اعلام کرده بودند احتمالا نامزد انتخاباتی خود را تغییر خواهند داد، ۱۵ درصد گزارش شده بود.

در نظرسنجی امروز شنبه همچنین مشخص شد که تقریبا از هر ۵ رای دهنده ثبت نام کرده، یک نفر (معادل ۱۸ درصد) پیشتر رای خود را به صندوق انداخته اند. از میان این افراد اوباما توانسته است ۵۵ درصد آراء را جلب کند و رامنی ۴۱ درصد.

بر اساس این خبر، چنین نتیجه ای را نمی توان برای پیش بینی نتیجه انتخابات مورد استفاده قرار داد زیرا بیشتر دموکرات ها زودتر از جمهوریخواهان آراء خود در انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق می اندازند.

نظرسنجی مشترک ایپسوس و رویترز در روزهای ۲۳ تا ۲۷ اکتبر سال جاری و میان هزار و ۶۶۵ رای دهنده ثبت نام کرده و هزار و ۱۲۹ رای دهنده احتمالی در انتخابات برگزار شده است.

اعتبار این نظرسنجی نیز در میان رای دهندگان ثبت نام شده،‌ مثبت و منفی ۲.۷ درصد و در میان رای دهندگان احتمالی برابر با ۳.۱ درصد گزارش شده است.

نتایج این نظرسنجی جدید در حالی منتشر می شود که حدود ۱۰ روز به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا در ۶ نوامبر سال جاری باقی مانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *