جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

دوچرخه به جای طرح ترافیک برای خبرنگاران

يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 251966
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: خبرنگارانی که از دریافت آرم طرح ترافیک خود صرف نظر کنند به عنوان هدیه دوچرخه دریافت خواهند کرد .
به گزارش جهان به نقل از فارس سید جعفر تشکری ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه تیتر، عکس و کارتون های ترافیکی که به عنوان یکی از برنامه‌های جانبی "پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه " در باغ هنرمندان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: قضاوت در خصوص عملکرد مدیریت شهری در حوزه ترافیک را باید به مردم سپرد اما با اطمینان می‌گویم که در توسعه حمل و نقل عمومی طی سال های اخیر موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌ایم و در توسعه سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیک، مناسب سازی معابر شهری، توسعه خطوط مترو اتوبوس‌های تندرو تحولات بی نظیری رخ داده است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ترافیک و رسانه با هدف ارتقاء فرهنگ ترافیکی برگزار می‌شود، گفت: هنوز راه طولانی پیش رو داریم تا زمانی که فرهنگ و رفتارهای ترافیکی به نقطه ای ایده آل برسد و اصلاح الگوها صورت گیرد، اما این بدان معنا نیست که برای طی کردن این راه طولانی نیاز به زمان طولانی باشد، بلکه با همت و جدیت می توان این راه را در زمانی کوتاه طی کرد.

تشکری افزود: با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات ارزنده و مهمی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی، هوشمند سازی مدیریت ترافیک، مناسب سازی معابر شهری و... صورت گرفته است، اظهار داشت : علی رغم اقدامات خوبی که برای حل معضل ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی در تهران صورت گرفته است اما متأسفانه در خصوص فرهنگ ترافیکی هنوز تا ارتقاء و رسیدن به رفتارهای درست و اصلاح الگو ها راهی طولانی پیش رو داریم.

معاون شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اهمیت و لزوم توسعه حمل و نقل پاک گفت: برخی معقتدند به خاطر شیب تند در بسیار از نقاط شهر و آلودگی هوا، دوچرخه نمی‌تواند به عنوان یک مد حمل و نقلی مناسب مورد استفاده قرار گیرد اما چنین اعتقادی سبب می‌شود که در یک چرخه باطل قرار بگیریم، چرا که اگر به دلایلی مانند آلودگی هوا از دوچرخه استفاه نکنیم یعنی استفاده بیشتر از خودرو و تشدید ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و..

وی ادامه داد: در بسیاری از شهرهای دنیا شرایط برای دوچرخه سواری مناسب نیست، اما شهروندانشان پذیرفته اند برای حفظ محیط زیست و سلامتی خودشان از خودرو کمتر استفاده کنند. ما نیز باید شرایطی را فراهم کنیم که دوچرخه در دسترس همه باشد و به عنوان وسیله مکمل حمل و نقل شهری در اختیار همه قرار گیرد.

تشکری هاشمی افزود: باید اقدامات در تهران صورت گیرد، تا کسانی که از دوچرخه استفاده می کنند احساس آرامش بیشتر داشته باشند. اقداماتی مانند ممنوعیت تردد خودرو در برخی معابر و ایجاد مسیرهای امن برای دوچرخه سواران که اکنون در دستور کار قرار دارد.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: در حال حاضر مهمترین مساله برای ما این است که بتوانیم دوچرخه‌های بیشتری به خیابان‌های شهر وارد کنیم. این در حالیست که سازنده های داخلی نمی‌توانند نیازمان را تأمین کنند و به دلیل مشکلات تأمین ارز نیز گزینه ورود دوچرخه از خارج به داخل کشور با مشکلات و موانعی روبرو است .

وی تأکید کرد: ما باید معابر عاری از خودرو را به وجود بیاوریم تا دوچرخه‌ها بتوانند به راحتی حرکت کنند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه باید بپذیرم که در چرخه باطل قرار گرفته‌ایم گفت: خودروی بیشتر یعنی تردد بیشتر، افزایش ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی ، تصادفات بیشتر و اتلاف وقت مردم. در مقابل هرچه معابر را به پیاده راه‌ها و مسیرهای ویژه حمل و نقل عمومی و دوچرخه سواری اختصاص دهیم یعنی آلودگی هوا کم تر، ارتقای سلامتی شهروندان و کاهش تصادفات و ترافیک.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *