پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

عکس/ بازیگر معروف بالیوود به حج رفت

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 250950
امیرخان، بازیگر معروف سینمای بالیوود، در سفر حج، مادرش را همراهی کرد.

عامر خان (زاده ۱۴ مارس ۱۹۶۵) بازیگر اهل کشور هند است. او در خانوادۀ مسلمان در مومبی به دنیا آمد، نام پدرش طاهر حسین است که از تهیه کنندگان فیلم است . ناصر حسین عموی او نیز از تهیه کنندگان بزرگ فیلم در هند است عامر خان زندگی هنری اش را با بازی در فیلمی بنام یادو کی بهارات (۱۹۷۳) به کار گردانی عمویش و زمانی که کودکی بیش نبود و هشت سال سن داشت آغاز کرد.

اولین فیلم عامر خان که در آن نقش اول را بر عهده داشت فیلم قیامت سی قیامت تک(۱۹۸۸) به کارگردانی پسر عمویش منصور خان بود. نقش مقابل او را در این فیلم جوهی چاولا که او نیز اولین تجربۀ کاریش را امتحان میکرد بر عهده داشت.

عامر خان اولین جایزۀ ملی فیلم خودش را به خاطر بازی خوبی که در فیلم ( قیامت سی قیامت تک ) ارائه داده بود دریافت کرد. در سال ۲۰۰۱ عامر خان کمپانی فیلم سازی خودش را با نام Aamir Khan Productions --- عامر خان پرودکشن تاسیس کرد.

اولین محصول این کمپانی فیلمی بود به نام لگان به کارگردانی اشوتوش گواریکر این فیلم کاندیدای دریافت جوایز ملی و بین المللی زیادی شد و توانست جایزۀ بی نظیر National Film Award for Most Popular Film مشهور ترین فیلم را از آن خودش کند.

عامر نسبت به دیگر بازیگران بالیوودی کم کارتر است و در طول سال بیشتر از یک تا دو فیلم بازی نمیکند. او برای فیلم گاجینی نزدیک به یک سال به طور متداوم روی بدن خود کار کرد و با بدنی کاملا عضلانی در فیلم بازی کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *