شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

موضع انجمن‌خوشنویسان مقابل امیرخانی

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 250275
دبیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران ادعای امیرخانی را مبنی بر صدور حکم دیوان عدالت اداری علیه مجمع نمایندگان انجمن که در رشت برگزار شده بود، کذب دانست.
به گزارش جهان، عبدالله ملکی‌پور هنرمند خوشنویس و دبیر اجرایی انجمن خوشنویسان در گفتگو با مهر گفت: اصولا دیوان عدالت اداری در مورد مجمع نمایندگان انجمن خوشنویسان که در رشت برگزار شد، اظهار نظر نکرده است.

وی افزود: آیا اصولا درست است کسی مانند امیرخانی به پشتوانه ارشاد به اداره ثبت درخواست داده باشد تا با استفاده از حکم صادره بر این درخواست و با برگزاری یک مجمع غیرقانونی انجمنی مانند انجمن خوشنویسان با قدمتی ۶۰ ساله را منحل کند؟ آیا ارشاد باید صرفا به حرف یک نفر گوش بدهد؟ آیا درست است که وقتی امیرخانی از انجمن رفته و مدیر انجمن نیست درصدد بستن انجمن باشد؟ این درست است که او بخواهد با کمک وزیر ارشاد برای انجمن حکم قضایی بگیرد؟

وی در پایان گفت: من نمی‌دانم چگونه آقای امیرخانی پرونده‌ای را که معارض داشته و هنوز حکم کامل آن صادر نشده و اتفاقا هرچه صادر شده به نفع انجمن بوده است، به نفع خود مصادره کرده‌اند؟

غلامحسین امیرخانی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی و مدیر سابق انجمن خوشنویسان امروز در گفتگویی با مهر، از گرفتن حکم تعلیق مجمع رشت انجمن خوشنویسان از دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: کسی که قاعده را به هم بزند و کاری خودسرانه و غیرقانونی انجام دهد، مرتکب جرم شده و متخلف است.

امیرخانی همچنین گفته بود که یکی از مدیرانی که در انجمن است صورت اسامی یک سری افراد را به انجمن آورد و با اعمال فشار به شورا برای آنها درجه استادی گرفت. من نمی‌گویم همه آن افراد که حدود ۱۳۰ نفر بودند استحقاق استادی را ندارند بلکه اتفاقا نزدیک به ۳۰ نفر از این افراد هم باید استادی خود را می‌گرفتند ولی باید این جریان روند قانونی خود را طی می‌کرد وگرنه تخلف اداری و قانونی صورت گرفته است.

به گفته وی، بعد از دوران وزارت صفارهرندی یک سال طول کشید که من توانستم به مدیران جدید بقبولانم و بفهانم که اینهایی که حکم استادی گرفتند، استاد نیستند. اینها گذشت تا چند روز پیش توانستم حکم دیوان عدالت اداری را در مورد تعلیق آن مجمعی که در شهر رشت برگزار شد، بگیرم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *