سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

شرکت صنایع مس به وزارت کار منتقل شد

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 249777
شرکت ملی صنایع مس، بابت رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و طبق آن ، این شرکت از این پس زیر مجموعه وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، موضوع واگذاری شرکت ملی صنایع مس به سازمان تامین اجتماعی قرار است امروز به طور رسمی از سوی نهادهای ذیربط اعلام شود .

این واگذاری دریکی از جلسات هیات دولت در شهریورماه و به استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون اساسی به تصویب رسید .

با واگذاری شرکت ملی صنایع مس ، صندوق بازنشستگی مس نیز خودبخود به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی واگذار می شود .

طبق این مصوبه سهام شرکت های فولاد خوزستان بابت تاییدیه مطالبات سازمان تامین اجتماعی به ۲.۷۳ درصد و سهام شرکت های فولاد اصفهان و صنایع ملی مس ایران هریک به ۴ درصد اصلاح می شود.

تا پیش از این مصوبه ۲۰ درصد سهام شرکت ملی صنایع مس متعلق به دولت بود .

همچنین در این جلسه صندوق بازنشستگی کارکنان صنایع فولاد با وظایف ، اموال ، دارایی ها ، سهام ، امتیازات ، موجودی ، اسناد ، اوراق ، تعهدات (شامل تعهدات اعم از مطالبات قانونی بازنشستگان ) و سایر حقوق و مستخدمین به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتمامی مننقل شد.

براساس مصوبه دولت علاوه بر شرکت مس ، ۹ شرکت کوچک و بزرگ صنعتی و معدنی ازوزارت صنعت ، معدن و تجارت منفک و به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی واگذار شد.

طبق آن مقرر شد به میزان بدهی و کسر صندوق ، سهام شرکت های وابسته به وزارت تعاون شرکت های ایرانی تولید اتومبیل سایپا ، شرکت دخانیات ایران ، شرکت آلومینیم ایران، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ، شرکت ذوب آهن اصفهان ، شرکت آلمومینیم المهدی و هرمزال، شرکت زغالسنگ کرمان ، شرکت زغالسنگ طبس شرقی و پروانه بهره برداری معدن زغال سنگ کرمان (پس از کسر سهام ترجیحی ) بابت تادیه مطالبات به صندوق مذکور واگذار شود.

براساس مصوبه دولت از تاریخ ابلاغ آن حقوق مالکانه به صندوق تامین اجتماعی انتقال و متعاقبا روش و قیمت واگذاری سهام مذکور توسط هیات واگذاری تعیین می شود .

اسفند ماه سال گذشته بود که موضوع الحاق صندوق بازنشستگی مس به صندوق تامین اجتماعی در کمیسیون ۹۰ مجلس شورای اسلامی کلید خورد .

اردیبهشت ماه امسال نیز صندوق بازنشستگی فولاد به وزارت تعاون منتقل شده بود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *