يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

خودروی موتورسیکلتي‌كه تا2014مي‌آيد+عکس

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 249001
وسیله نقلیه جدیدی توسط یک شرکت آمریکایی طراحی و ساخته شده که در حقیقت یک خودرو- موتورسیکلت هیبریدی محسوب می‌شود و در صورت تولید انبوه می‌تواند تحول بزرگي را در عرصه حمل‌ونقل فردی ایجاد کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، این وسیله نقلیه که C-۱ نام‌گذاری شده از ژیروسکوپهای الکترونیکی پیشرفته‌ای بهره می‌برد که به این وسیله کمک می‌کند تعادل خود را در حین حرکت حفظ کند و به طرفین منحرف نشود. این فناوری در ساخت وسیله نقلیه ساخت شرکت هوندا به نام "سگوی" نیز مورد استفاده قرار گرفته است.


C-۱ با انرژی برق حرکت می‌کند و به یک پکیج باتری نیز مجهز است. با هر بار شارژ کامل این باتری خودرو قادر است مسافتی معادل ۳۲۱ کیلومتر را در هر ساعت بپیماید و حداکثر سرعت آن نیز می‌تواند به ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این وسیله نقلیه برقی از بیشتر خودروهای برقی موجود در بازار بالاتر است.


شرکت لیت موتورز، تولیدکننده این وسیله که مرکزش در سانفرانسیسکو قرار دارد، اعلام کرده که C-۱ تا پایان سال ۲۰۱۴ روانه نمایشگاهها و پس از آن بازار خواهد شد. از همین الان هم می‌توان با پرداخت ۲۵۰ دلار یکی از این وسایل نقلیه را پیش خرید کرد. اگرچه قیمت نهایی این وسیله هنوز اعلام نشده است.


مدلی از این وسیله نقلیه نیز قرار است ساخته شود که قادر خواهد بود یک مسافر اضافی به علاوه چمدانهای بیشتری را حمل خواهد کرد.


به گزارش سایت یاهو، راز حفظ تعادل در وسیله نقلیه در ژیروسکوپهایی است که در کف آن تعبیه شده‌اند که به سرعت می‌چرخند و به سنسورهای الکترونیکی واکنش نشان می‌دهند که این باعث می‌شود تعادل وسیله در همه حال حفظ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *