جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲
توضیح مهم سروری درباره خبر تعیین نامزدهای انتخاباتی

گله برادرانه نسبت به انعکاس نادرست یک مصاحبه

سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 248803
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مورد برخی مطالب مطرح شده اخیر در مورد ورود جمعیت رهپویان به مصادیق انتخابات ریاست جمهوری توضیحاتی ارائه کرد.
پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار جهان اظهار داشت: روز یکشنبه 16مهر در مصاحبه خبرنگار محترم فارس تصریح کردم موضع جمعیتین رهپویان و ایثارگران تلاش حداکثری برای ایجاد وحدت و انسجام و کاهش تکثر در نامزدهای اصولگراست و لذا ورود زودهنگام به تعیین مصداق انتخاباتی را مضر و تضعیف کننده هدف فوق دانسته و از این رو فعلا در حال بررسی گفتمان، برنامه، مدل و فرآیند انتخابات و نیز تبیین شاخص و معیار گفتمانی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هستیم و به مصادیق ورود نکرده ایم.

وی افزود: خبرنگار مذکور عنوان نمود که یکی از سایتها آقایان حدادعادل و قالیباف را گزینه های اصلی رهپویان برشمرده است که بنده در پاسخ گفتم هر زمان که وارد بررسی مصادیق و نامزدها شویم، همه گزینه های اصولگرا را بررسی خواهیم کرد که این دو نفر هم در بررسی ها خواهند بود.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: متاسفانه مصاحبه بنده در کمال تعجب با تیتر اولیه «حدادعادل و قالیباف گزینه های رهپویان و ایثارگران» بر خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت و  بلافاصله به صورت انبوه نیز پیامک گردید. لذا بنده به یکی از مدیران محترم خبرگزاری فارس اطلاع دادم و خواستار اصلاح اشتباه شدم. ایشان به بنده گفت که به فایل صوتی مراجعه کرده و نظر مرا تایید نمود و بلافاصله تیتر خبر را اصلاح نمودند.

وی اضافه کرد: از آنجا که خبر اول تاثیر نامطلوبی گذاشته بود، شخص بنده دوشنبه 17 مهرماه متن اطلاعیه ای را تنظیم و از طریق روابط عمومی جمعیت برای خبرگزاری فارس ارسال نمودم تا در خبرگزاری منتشر و پیامک شود. متن اطلاعیه به طور شایسته ای منعکس گردید؛ اما پیامک آن با عنوان «اطلاعیه جمعیت رهپویان در واکنش به اظهارات قائم مقام خود» منتشر گردید و اینگونه القا نمود که گویی تیتر قبلی خبر منعکس شده، واقعا به نقل از اینجانب بوده و رهپویان اشتباه مرا اصلاح کرده است! در حالی که متن اطلاعیه را نیز خودم تنظیم و با هماهنگی مدیر عامل خبرگزاری ارسال نموده بودم.

سروری در پایان با تشکر از همکاری مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار داشت: گله برادرانه ما نسبت به عدم رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی در بخش کوچکی از بدنه یک خبرگزاری ارزشی و موثر است که ممکن است به اعتبار و جایگاه بالای آن صدمه وارد سازد. ضمن اینکه با وجودی که دو پیامک اصلاحی در این رابطه پس از مصاحبه ارسال شد اما به منظور تنویر افکار عمومی لازم دیدم که این توضیحات را ارائه نمایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا این قدرها هم مهم نیست!
اگر تاثیر داشته باششه و البته گوش شنوایی باشه خوبه