جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

معاون کلینتون: از داخل ایران به ما می‌گویند تحریم‌ها را تشدید کنید

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 248741
معاون امور دموکراسی و حقوق بشر هیلاری کلینتون در اظهارنظری نادر اعلام کرد درخواست هایی از داخل ایران به امریکا واصل شده که خواهان تشدید تحریم هاست.
به گزارش جهان به نقل از ایران هسته ای، مايكل پازنر، در گفت وگوی روز یکشنبه 16 مهر 1391 (7 اکتبر 2012) با یورونیوز تاکید کرد «برخی رهبران حرکت دموکراسی خواهانه در داخل ایران» خواهان تشدید تحریم ها هستند.
 
در ادبیات امریکایی ها معمولا از جریان فتنه در داخل کشور با عنوان «دموکراسی خواهان» یاد می شود.
 
پازنر گفت: «تحريم ها احتمالا در درجه نخست مردم عادي ايران و طبقه كم بضاعت را تحت فشار قرار می دهد تا طبقه حاكم  اما چاره اي براي آن وجود ندارد. نمي توانيد تحريم هاي اقتصادي را چنان طرح ريزي كنيد كه تنها رهبران كشور را هدف قرار دهند».
 
وی ادامه داده است: «ما بايد به صداي كساني كه در داخل كشور هستند گوش كنيم و از آنها الهام بگيريم. روشن است كه گروهي از رهبران نيروهاي دموكراتيك در ايران خواهان اعمال فشار بردولت از طريق تحريم ها هستند».
 
پازنر به نام این افراد اشاره نکرده اما جریان فتنه در داخل ایران همواره فشار خارجی را به عنوان یک فرصت برای خود قلمداد کرده و از آن استقبال نموده است.
 
اخیرا آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسراییل، هیلاری کلینتون وزی خاجه امریکا و فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس خواستار تشدید تحریم ها با این استدلال شده اند که تحریم ها در حال اثرگذاری است و موجودت نظام جمهوری اسلامی را در ایران به مخاطره انداخته است.
 
هر سه این افراد به کدهایی از داخل ایران استناد کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *