شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

واکنش‌ انبارلویی به خبرسازی عسگراولادی

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 264422
انبارلویی نوشت: برخی بدون استناد به سخن عسگراولادی حرف‌های او را تطهیر اهل فتنه خواندند اما کسانی که او را می ‌شناسند چنین داوری را نداشتند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد کاظم انبارلویی امروز شنبه طی یادداشتی تحت عنوان «رسایل شیخ»در روزنامه رسالت نوشت: اشتباه نشود، نمی‌خواهم راجع به یکی از ارزشمندترین کتب اصولی یعنی فراید‌الاصول نوشته شیخ اعظم مرتضی انصاری سخن بگویم.
 
سخن از مباحث علم اصول هم نیست. حتی راجع به قطع، ظن، برائت، استصحاب، تعادل و تراجیح هم در حوزه سیاست نمی‌خواهم سخن بگویم. اما قدری می‌خواهم در مورد رسایل شیخ یعنی جناب آقای عسگراولادی به ‌عنوان یکی از شیوخ اصولگرایان بگویم که این روزها نامه‌ها، مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌هایش مورد طعن عده‌ای از یک سو و مورد تأمل و دقت عده‌ای از سوی دیگر شده است.
 
عسگراولادی کسی است که دارای تجربه حضور در متن حداقل 5 فتنه در تاریخ معاصر بوده است؛ فتنه ملیون ضد ملی و ضد اسلام در نهضت ملی شدن نفت، فتنه منافقین و لیبرالها در نهضت امام خمینی(ره)، فتنه منتظری و باند مهدی هاشمی، فتنه ملوچ و منوچ در 18 تیر78 و بالاخره فتنه خروج از حاکمیت و خروج بر حاکمیت دوم خردادی‌ها در سال88.
 
سخنان وی در سالگرد 9 دی یک بازخوانی متفاوت از فتنه 88 و نگاه جدید به سران فتنه، بستر سازان فتنه و عوامل و عناصر اصلی فتنه بود. برخی بدون آنکه استناد به سخن او کنند، با شتابزدگی آن را تبرئه و  تطهیر اهل فتنه خواندند اما کسانی که دقت در صغری و کبری بحث او داشتند چنین داوری را نداشتند.
 
مواضع صریح و شفاف آقای عسگراولادی در مورد شکل‌گیری فتنه در سال 88 و پس از آن چیزی نیست که بشود از حافظه تاریخی مردم و نخبگان پاک کرد و بر آن برچسب تبرئه و تطهیر اهل فتنه زد. عسگراولادی و یارانش در دوران فتنه منافقین و بنی صدر با راهبرد امام(ره) کاری کردند که نظام در تصفیه منافقین و لیبرالها کمترین تلفات را داشته باشد. یاران او هم در شاخه نظامی و امنیتی و هم در شاخه سیاسی در صف اول نبرد با منافقین بودند.
 
تجربه زندان‌ آنان در زمان طاغوت، در مقابله با منافقین و خط روشنگری‌ آنان بسیاری از جوانان کشور را از افتادن در دام مهلکه نفاق و کفر نجات داد و این درتاریخ معاصر ثبت است. مجموعه نامه‌ها و مقالات و پرسش و پاسخ‌های او درباره اهل فتنه و جلوگیری از بازتولید فتنه در انتخابات 92 را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:
 
  1- سران فتنه و فتنه‌انگیزان اصلی، آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس مکار هستند اگر از این سه دشمن اصلی انقلاب غفلت کنیم از یک سوراخ 10 بار گزیده خواهیم شد.
 
 2- لایه‌های فتنه در داخل و خارج باید مورد بازخوانی قرار گیرد، خوش خیم‌ها و بدخیم‌ها جدا شوند، عوامل و عناصر اصلی و بستر سازان واقعی تفکیک شود و برای هر کدام موضع دقیق و برخورد جدی مطابق قانون و شرع داشته باشیم.
 
3- فضای سیاسی کشور را در آستانه انتخابات از حالت منازعه در آوریم. یک رقابت جدی، قانونمند و اخلاقی را تعریف کنیم و ادبیات رقابت سالم را با آموزه‌های دینی و اخلاقی تبلیغ و ترویج کنیم.
 
4- مبتنی بر این ادبیات، رقابت را پس از پایان انتخابات، با اعلام رسمی منتخب ملت به رفاقت تبدیل کنیم.
 
اقتدار ملی و امنیت ملی کشور را با حضور گسترده مردم به پای صندوق‌ها به رخ دشمنان نظام بکشیم.
 
5- از افراط و تفریط در نقد رقبا پرهیز کنیم. هر آن‌کس را که صلاحیت او از سوی شورای نگهبان تایید شد و مورد اعتماد مردم قرار گرفت رئیس جمهور خودمان بدانیم.
 
6- از جنگ نرم دشمن غفلت نکنیم و از سربازگیری آنها از درون انقلاب جلوگیری کنیم. حتی آنان‌که به سربازی و بیگاری برای دشمن رفته‌اند با روشنگری به خیمه انقلاب برگردانیم.
 
7- 9 دی یک روز تاریخی برای ملت بود از این باب که توطئه‌های دشمن شکست خورد و همه ملت زیر سقف ایران وفاداری خود را به نظام و رهبری تجدید کردند و اهل فتنه را رسوا نمودند.
 
بصیرت، آگاهی، زمان سنجی، شجاعت و اقتدار مردم را دستکم‌ نگیریم. مردم نیک می‌دانند کجا بودند، الان کجا هستند و چه آینده شفاف و روشنی در انتظار آنهاست. به مردم اعتماد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *