دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

شرط جدید براي آزادي گروگان‌هاي ايراني

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 248308
يكي از فرماندهان شورشيان در سوريه گفت كه اگر ارتش سوريه از منطقه الغوطه در شرق سوريه عقب نشيني كند، ايرانيان گروگان گرفته شده در سوريه زنده خواهند ماند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ابو وفا، فرمانده شورشيان موسوم به شوراي نظامي انقلابي در دمشق روز جمعه از طريق اينترنت به خبرگزاري فرانسه گفت: ما از ديروز به اين رژيم 48 ساعت فرصت داده بوديم كه به طور كامل از ناحيه الغوطه عقب نشيني كند.
 
وي افزود: ما همچنين درخواست‌هاي سري، نظامي ديگري داريم. اگر اين رژيم به آنها عمل نكند ما كشتن گروگان‌ها را آغاز مي‌كنيم.
 
بر اساس اين گزارش، اين دومين باري است كه اين گروه چنين تهديدي را عليه گروگان‌هاي ايراني مطرح مي‌كند.
 
در تاريخ 5 اوت نيز شورشيان ويدئويي را پخش كردند كه در آن مسووليت گروگان‌گيري را به عهده گرفتند و مدعي شدند كه سه تن از گروگان‌ها در بمباران توسط نيروهاي دولتي كشته شدند.
 
گردان البراء، كه به شوراي نظامي انقلابي گروه تروريستي موسوم به ارتش آزادي سوريه پيوسته است، در صفحه فيس بوك خود در آن زمان اعلام كرد كه اين گروگان‌ها را در صورت تداوم بمباران اعدام خواهد كرد.
 
ابو وفا ادعا كرد: ما اطمينان داريم كه اين مردان ايراني به اين رژيم كمك مي‌كنند.
 
وي در ادامه ادعاي خود افزود: برخي از آنها كمك فني به رژيم اسد مي‌دهند.
 
بر اساس اين گزارش، ابووفا پس از آن صحبت مي‌كرد كه شورشيان روز پنجشنبه تصاويري ويدئويي را در اينترنت منتشر كردند كه در آن حدود 30 گروگان با لباس‌هاي غيرنظامي نشان داده مي‌شد كه به رديف پشت به ديواري نشسته بودند كه روي آن پرچم مربوط به شورشيان سوريه نصب شده بود.
 
در اين تصاوير يكي از شورشيان كه هويتش مشخص نيست، گفت: ما در مذاكرات را براي آزادي زندانيان ايراني در ازاي آزادي زندانيان خودمان از دست زندانبانان رژيم سوريه باز كرديم.
 
اين مرد گفت زماني كه در روز شنبه ضرب الاجل به پايان برسد، زندانيان ايراني در ازاي هر فردي كه روي زمين بيفتد اعدام خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *