شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آخرین تصمیمات برای مهار خشکسالی‌

پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 248020
معاون وزیر و سرپرست سازمان مدیریت بحران گفت: با توجه به بروز پدیده خشکسالی در مناطقی زیادی از کشور، برای مقابله و مدیریت این امر برنامه‎های مناسبی طراحی و تدوین کرده‎ایم.

به گزارش جهان به نقل از فارس از بوشهر، حسن قدمی امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: چندی پیش ستاد خشکسالی به نهاد ریاست جمهوری منتقل شده بود که پس از پیگیری‎ها این ستاد دو هفته پیش به معاونت اول رئیس جمهوری بازگشت و در نشستی تصمیمات خوبی در زمینه خشکسالی گرفته شد.

وی تصریح کرد: در این نشست مدیریت آب توسط وزارت نیرو، مدیریت کشت توسط جهاد کشاورزی و پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی به وزارت کشور واگذار شد و در ارتباط با مسائل پیشگیرانه تصمیمات خوبی گرفته شد که با عملیاتی کردن آنها و مدیریت حوادث می‎توانیم خسارت‎های ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

قدمی با اشاره به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: هدف ما در این هفته افزایش آگاهی و هوشیاری مردم در مقابله با حوادث طبیعی و آشنایی مردم با امکانات و تجهیزات امدادی است.

سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور گفت: استان بوشهر یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور به ویژه در ‌ارتباط‌ با سیل، ریزگردها و زلزله است.

وی در ارتباط با روند ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده آذربایجان بیان کرد: با توجه به شرایط جوی و سرد شدن هوا در منطقه آذربایجان شرقی مشکل مسکن زلزله‌زدگان روستاهای این استان را با کانکس و منازل پیش ساخته به صورت موقت حل می‎کنیم. 

قدمی افزود: قرار بود مشکل مسکن زلزله‎زدگان تا قبل از سرما حل شود ولی شرایط جوی این امکان را به ما نمی‎دهد که در این مدت زمان کوتاه 20 تا 25 هزار واحد مسکونی تخریب شده را آماده کنیم.

وی تصریح کرد:با همکاری دولت و تمام دستگاه‎های اجرایی قسمت بیشتر کانکس‎ها و منازل پیش ساخته مورد نظر به منطقه زلزله‌زده اعزام شده و امیدواریم بتوانیم با اسکان مردم حادثه دیده مشکلات ناشی از سرما را برای آنان به حداقل برسانیم.

قدمی در ارتباط با بحث ریزگردها نیز  گفت: ریزگردها در کشور منشا خارجی دارند و متولی اصلی این مسئله نیز سازمان محیط زیست است.

وی یادآور شد: قراردادهایی با کشور عراق که منشاء ریزگردها است بسته شده و تنها مشکل در این زمینه عمل نکردن طرف خارجی به تعهداتش است.

سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: در همین راستا وزارت امور خارجه پیگیری‎هایی با طرف خارجی انجام داده که این موضوع را عملی کنند.

وی افزود: به زودی ساختمان مدیریت بحران استان بوشهر که یکی از نیازهای ضروری استان است احداث می‎شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *