شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲۷
در واکنش به سخنان رئیس جمهور درباره رابطه با آمریکا مطرح شد؛

انتقاد شدید معاون قوه قضاييه از مواضع احمدی‌نژاد

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب: 247177
معاون راهبردی قوه قضائیه با انتقاد از اظهارات منسوب به رئیس جمهور درباره مذاکره و رابطه با امریکا، نسبت به ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص)، طرح مذاکره و رابطه با آمریکا، اظهارات ضدایرانی اوباما در سازمان ملل و انتشار کاریکاتور اهانت آمیز نسبت به رزمندگان در یکی از روزنامه‌ها واکنش نشان داد.
انتقاد شدید معاون قوه قضاييه از مواضع احمدی‌نژاد
به گزارش جهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، محمدباقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه که در جمع مدیران، کارشناسان و کارکنان حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس سخن می گفت با انتقاد از اظهارات منسوب به رئیس جمهور درباره مذاکره و رابطه با امریکا اظهار امیدواری کرد که این مطالب از سوی رئیس جمهور صادر نشده باشد و ساخته و پرداخته رسانه‌ها و محافل سیاسی باشد.
 
وی با ارائه تحلیلی از ابعاد دفاع مقدس، آن را بزرگترین حادثه تاریخ ایران دانست که آثار پایدار و ماندگاری چه در عرصه داخلی در تحکیم انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و چه در عرصه بین المللی در اثبات حقانیت ملت ایران و خودباوری و اعتماد به نفس در مسلمانان داشته است.
 
شکل گیری قطب جدیدی از قدرت به‌نام « قدرت مسلمانان»

ذوالقدر امواج فزاینده بیداری اسلامی و شکل‌گیری جنبش‌های اسلامی در کشورهای مختلف و شکل گیری قطب جدیدی از قدرت به‌نام « قدرت مسلمانان» در معادلات بین المللی را از آثار و پی آمدهای مقاومت ملت ایران در جنگ 8 ساله دانست.
 
طرح مذاکره و رابطه با امریکا در شرایط فعلی نوعی کج سلیقگی سیاسی است

معاون راهبردی قوه قضائیه طرح مذاکره و رابطه با امریکا در شرایط فعلی جهان را نوعی کج سلیقگی سیاسی دانست که می‌تواند دارای آثار و پیامدهای خطرناک باشد.
 
منحصراً رهبری باید درباره مذاکره و رابطه با آمریکا تصمیم گیری کند 

وی موضوع مذاکره و رابطه با آمریکا را نه یک موضوع و سیاست اجرائی که رئیس جمهور بتواند در آن مداخله کند، که یک سیاست کلان و راهبردی دانست که منحصراً رهبری باید در باب آن تصمیم گیری کند و امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری بارها و با صراحت درباره آن سخن گفته‌اند و سیاست نظام در این خصوص آشکارا اعلام شده است.
 
کسی با شیطان بزرگ مذاکره نمی کند

ذوالقدر گفت: امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ قلمداد کردند، و هیچ کس به شیطان نزدیک نمی‌شود و با او مذاکره نمی‌کند، مقام معظم رهبری نیز بکرات و در مناسبت‌های مختلف رابطه با امریکا را با منطق قوی و غیر قابل خدشه مردود دانسته‌اند و آن‌را متضمن هیچ سودی برای ملت ایران ندانسته‌اند و بارها فرموده‌اند اگر در مذاکره و رابطه با امریکا مصلحتی و منفعتی وجود داشته باشد خود بدان مبادرت خواهند کرد.
 
معاون راهبردی قوه قضاییه طرح بحث مذاکره و رابطه با امریکا را که در شرایط فعلی جهان که اقدام امریکائی‌ها در انتشار فیلم موهن علیه رسول گرامی اسلام، خود به یک جنبش جهانی علیه استکبار تبدیل شده است و همه مسلمانان انگشت اتهام را به سوی امریکا نشانه رفته‌اند و روزانه شاهد تظاهرات مردمی در اقصی نقاط دنیا علیه امریکا و سیاست های استکباری آن کشور هستیم و حمله به سفارتخانه ها و کنسولگری‌های امریکا و به آتش کشیدن پرچم آمریکا امری عادی شده است، برای جمهوری اسلامی ایران که کانون مبارزه ضد استکباری و ضد آمریکائی بوده و هست، به معنای مشروعیت بخشی به امریکا و خالی کردن پشت ملت‌های مسلمان و به‌پا خواسته‌ای است که جمهوری اسلامی ایران و ملت انقلابی ایران را الهام بخش و پشتیبان خود می‌دانند.
 
انتظار بود هیات ایرانی در قبال اظهارات وقیحانه اوباما واکنش نشان می دادند 

وی با اشاره به اظهارات وقیحانه رئیس جمهور امریکا در سازمان ملل علیه مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران، این اظهارات را ادامه همان مواضع استکباری آمریکا دانست و گفت: انتظار بود هئیت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در قبال آن واکنش نشان می‌دادند و جلسه را ترک می‌کردند. در قبال چنین اظهاراتی هر سخنی که بوی نرمش و سازش از آن استشمام شود به ضعف و عقب نشینی تعبیر می‌شود که این معنی در قاموس ملت سلحشور ایران جایی ندارد.
 
کاریکاتور موهن تداوم خط فتنه بود
ذوالقدر با محکوم کردن انتشار کاریکاتور اهانت آمیز نسبت به رزمندگان در یکی از روزنامه‌ها، این اقدام را که در هفته دفاع مقدس و ایام بزرگداشت رزمندگان صورت گرفته است تداوم خط فتنه و تلاش مذبوحانه برای کمرنگ کردن حماسه عظیم ملت ایران در دفاع مقدس دانست و اظهار امیدواری کرد که مسئولان ذی‌ربط برخورد شایسته با عوامل آن صورت دهند.
 
در این جلسه ضمن افتتاح کتابخانه تخصصی پیشگیری از وقوع جرم از آثار و کتاب‌های تألیف یافته در این حوزه رونمائی شد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جناب ذوالقدر و آقایان جناح راست یک بار هم شده وکالتنامه ای که از طرف رهبری دریافت کردند به ملت نشان دهند . لطفا بفرمایند چه زمانی از طرف رهبری به سخنگویی ایشان منصوب شده اند .
با شیطان مذاکره نکنید ولی سرکارش که می توانید بگذارید بابا دلار شده 2900 تومن
Latvia
یکی از ایشان بپرسد اگر تصمیم گیری در خصوص رابطه با امریکا در اختیار رهبری معظم است چرا ایشان سخن می گوید؟؟ چرا ایشان برای رهبری تعیین تکلیف می کند که سخن گفتن برای رابطه با امریکا کی باشد؟؟ بگذارند خود رهبری در این خصوص سخن بگویند. چطور رئیس جمهور که مدیر اجرایی کشور است در خصوص مذاکره و نه رابطه آن هم مذاکره در خصوص افغانستان حق سخن گفتن ندارد اما جناب ذوالقدر از قوه قضائیه می تواند خط مشی سیاسی کشور را از زبان رهبری بیان کنند و رابطه را جای مذاکره در خصوص افغانستان بنشانند و آن را محکوم کنند؟؟
سلام - يك عده دارند يا جهل خود، موضوع ارتباط با آمريكا را موضوعي در حد امام زمان (عج) مي دانند و مي گويند اين موضوع در دست ولي فقيه است. اين بي كفايت ها در هر اموري نظر مي دهند . متشكرم
احسنت سردار
حرف دل ما را زدی اقای ذوالقدر
چرا آقای احمدی نژاد که در سال 84 آن طور بود امروز اینگونه شده است....
France
یعنی آقای احمدی نژاد قانون اساسی را نخوانده اند ونمی دانند این تصمیم با کیست!
حتی مطرح کردن بحث مذاکره با امریکا هم جای تاسف دارد
بابا چرا متوجه نیستید ما کشوری به نام آمریکارا به رسمیت میشناسیم در معاملات در ورزش در مبادلات فرهنگی و اقتصادی صحبت از مذاکره درشرایط مساوی یعنی جایگاه ما و آمریکا در دنیا یکیست
فکری به حال بیکاری وگرانی بکنید
Kuwait
تورو خدا به جای بحث سر رابطه داشتن یا نداشتن با آمریکا دزدای داخلی رو بگیرید که کمر بیت المالو شکستن. بااین خیانتی که بعضی ها از داخل می کنن نیازی به دشمنی آمریکا نداریم
رئیس جمهوری که شش ماه دیگه دوره اش تمام است وامریکایی ها هم این را می دانند سیاست کلی نظام را نه می تواند توجیه کند و نه نفی کند و نه دفاع نماید هر چند انجام وظیفه طبق دستور رهبر لازم است
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس تا به حال استکبار ستیزتر و ضد صهیونیست تر از آقای احمدی نژاد سراغ ندارد و ما ایمان داریم هر برخوردی که از سوی رییس جمهور محبوب انجام می گیرد به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش معاون قوه قضائیه بجای دخالت در قوه مجریه گزارشی از دادگاهها وروند طی شدن پرونده ها در قوه قضائیه تهیه میکردند ودر مورد آقای احمدی نژاد باید گفت که هنر ایشان حداقل این بود که حربه آمریکاییها را به خودشان بر گرداند
Iran, Islamic Republic of
با سلام
نكنه برسيم به جايي كه اين شعار رو سر بديم : " احمدي،هاشمي پيوندتان مبارك "
Iran, Islamic Republic of
مذاكره و گفتگو در شرايط عادلانه و همگون حق تمامي ملت هاست و ابراز آن حتي به صورت لفظي نشان از شجاعت و رادمردي ملت آزاده ايران است ملتي كه داعيه حكومت جهاني را در سايه اقتدار اسلام عزيز دارد.
Iran, Islamic Republic of
سردار که حقوقشو میگیره اون هم میلیونی، مشکل مسکن و غیره هم نداره حالا چرا باید نگران قشر فقیر جامعه باشه چرا باید نگران کمبودها باشه مگر بیمار خاص در منزل داره که بداند دارو نرسیدن و تحریم بودن یعنی چی مگر رنج تحریمها به او هم میرسه. پس شعار بده و آمریکا را شیطان بزرگ بخوان و بی خیال فقرا . شعار انقلابی بدهیم و روزی فراوان ببریم ...
"سردار که حقوقشو میگیره اون هم میلیونی، مشکل مسکن و غیره هم نداره ..."


دوست عزیز
بوی کباب شنیدی فکر کردی تحریم واقعیه. مننمی دونم شما چه مشکلیداری ایشالا اگر مشکله بیماری شفا بگیری و اگر مالی خدا گشایش نصیبت کنه. اما خدمت انورت عارضم که همین الان که مثلا تحریم ها بیشتر شده صادرات آمریکا به ایران طبق آمار خودشون دو برابر شده و از طرفی آمیرکا بسیاری از کشورهای مهم رو از تحریم ایران معاف کرده و این در عمل یعنی تحریم بیشتر یک جنگ روانیه. به نظرم شما اگر به جای اینکه نگاهت به دست بیگانگان باشه و برای راحتی دنیات، عزتت رو با الفاظ خوش آب و رنگ مثل بفکر فقرا بودنو این دست شعارها به مستکبرین بفروشی بهتره از دولت بخوای سیاست های اقتصادی بهتری رو اتخاذ کنه و انقدر بازارو دست کاری نکنه تا ما از داخل با خودزنی اقتصادی مواجه نشیم و همینطور از مبتکرین و پژوهشگرای داخلی حمایت جدی و بی دریغ کنن تا خود اونها برامون چیزایی رو که لازم داریم بسازن
مشکل ما در اینه که خودمون خودمونو باور نداریم و الا مطمئن باش رابطه با آمریکا جز وابستگی و بله قربان گویی برای ما چیزی نداره
"هیچ کس تا به حال استکبار ستیزتر و ضد صهیونیست تر از آقای احمدی نژاد سراغ ندارد و ما ایمان داریم هر برخوردی که از سوی رییس جمهور محبوب انجام می گیرد به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است."


از پاپ کاتولیکتر که میگن طرفدارای متعصب دولتن. برادر عزیز اول سخنرانی رهبری درباره رابطه با آمریکا رو گوش بده بعد بگو رابطه با آمریکا فلان و بهمان
"رئیس جمهوری که شش ماه دیگه دوره اش تمام است وامریکایی ها هم این را می دانند سیاست کلی نظام را نه می تواند توجیه کند و نه نفی کند و نه دفاع نماید هر چند انجام وظیفه طبق دستور رهبر لازم است"



ما که نگرفتیم شما چی گفتی!
"سلام - يك عده دارند يا جهل خود، موضوع ارتباط با آمريكا را موضوعي در حد امام زمان (عج) مي دانند و مي گويند اين موضوع در دست ولي فقيه است. اين بي كفايت ها در هر اموري نظر مي دهند . متشكرم"


ظاهرا شما از قانون اساسی خبر نداری که سیاست های کلی نظام رو ولی فقیه تعیین می کنن و این ربطی هم به امام زمان (عج) نداره
Iran, Islamic Republic of
همه میدونن که برقراری ارتباط با آمریکا در اختیار مقام ولایت است ولی احمدی نژاد که نگفته میخواد رابطه برقرار بکنه خود رهبری چندین بار فرموده اند اگر آمریکا از خوی استکباریش دست بردارد راه برای مذاکره با آمریکا باز است
و چون این اگر فعلا نشدنی است لذا مذاکره و رابطه سابه به انتفاع موضوع است حرف رئیس جمهوری هم همین است "هر نوع تفاهم زماني حاصل مي‌شود كه طرفين به حقوق يكديگر احترام گذاشته و عدالت را مبناي كار خود قرار دهند"
Latvia
سلام اولا ازاین که مطالب خوبی بار می ذارید باید تشکر کنم اما گله ای دارم. برادران بزرگوار رئیس جمهور ما دکتر احمدی نژاد در آمریکا حرفای دیگه ای هم زده که از غاطبه اونها استکبار به غیض واداشته شده و بینی و بین الله کدوم شخصی در سطح کار اجرایی و مدیریت هم طراز احودی نژاد در مقابل استکبار ایستاده....
صحبتای دکتر رو هم در آمریکا همه اش را حتی مصاحبه هایش را دیدم و گوش کردم جز چند نکته ایرادی ندیدم. الغرض : اتقو الله. با انصاف باشید روزی خوتون هم به این مسئولیت خواهید رسید نکنئ که ............ والسلام
Iran, Islamic Republic of
مذاکره بی مذاکره مذاکره با شیطان هرگز
این سیاست کلی نظامه
خوب است در کنار بررسی این مسائل به مسائل و مشکلات مردم بیش از گذشته توجه شود.
من مطمئنم با همین سیاست نظام آمریکا بیشتر توسری خور می شه
سیاست مذاکره رو بی خیال شید
رسول
United States
احمدی نژاد در سال آخر ریاست جمهوری سعی می کنه نظر هارو بیشتر به سمت خودش با حرف های این چنینی جلب کنه
آقای ذولقدر اول قشنگ بشین مصاحبه دکتر رو گوش کن بعد بیایداظهار نظر کنید