پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

انتقاد از مواضع رئیس جمهور

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 247477
جنبش عدالتخواه دانشجویی درباره مواضع رئیس جمهور در خصوص ضرورت مذاکره با واشنگتن تاکید کرد که این جنبش نسبت به مواضع رئیس جمهور احساس شرم می کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، متن کامل بیانیه جنبش بدین شرح است:
 
"بعد از پیروزى انقلاب - الان، سى سال است - هیچ روزى نبوده است که آمریکا نسبت به ملت ایران نیت خیرى داشته باشد؛ از کارهاى گذشته‏ى خودش عذرخواهى بکند؛ صادقانه دست از استکبار و طمع ‏ورزى نسبت به ملت ایران بردارد. مسئله‏ى ما با آمریکا این نیست که حالا بر سر دو تا موضوع جهانى یا بین‏المللى یا منطقه‏اى با هم اختلاف نظر داریم، برویم بنشینیم با مذاکره حل کنیم. مسئله مثل مسئله‏ى مرگ و زندگى است؛ مسئله‏  هست و نیست است." بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعى از دانش‏آموزان و دانشجویان در آستانه‏ى سالروز سیزده آبان 08/08/87
 
سفر سالانه جناب رئیس جمهور به نیویورک علاوه بر آنکه دارای نکات ارزنده ای بود، متاسفانه موضع گیری های خام و ناپخته ای پیرامون سیاست خارجی کشور را در بر داشت، که دل هر مومن به انقلاب را به درد آورد. سخنانی که به هیچ وجه با تاریخ و منش پر شکوه انقلاب اسلامی، قرابت نداشته است.
 
  جنبش عدالتخواه دانشجویی ضمن دفاع از مواضع عدالت طلبانه در خصوص ضرورت اصلاح ساختار نا عادلانه سازمان ملل، در دیدار جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاههای آمریکا، نسبت به مواضع جناب رئیس جمهور در خصوص ضرورت مذاکره با آمریکا، احساس شرم می کند.
 
جنبش عدالتخواه دانشجویی بنا به آموزه های مکتب حضرت روح الله کبیر، و رهبر معظم انقلاب( ارواحنا له الفدا ) و همچنین درک شرایط داخلی، منطقه ای و جهانی همچون بیداری اسلامی، جنبش ضد سرمایه داری، مسائل سوریه و ... طرح اینگونه مباحث نسنجیده را در تضاد با استراتژی عزت، حکمت و مصلحت می داند و لفاظی پیرامون این امور را هم به شدّت محکوم می کند.
 
به راستی پاسخ سردمداران جبهه کفر و استکبار به دعوت مذاکره جناب رئیس جمهور چه بود؟ آیا پاسخ جز خارج شدن گروهک منافقین از لیست گروههای تروریستی بود؟ ما کی باید باور کنیم که هرچه در برابر طاغوت نرم تر گردیم، طاغوت در برابر ما سختگیرتر خواهد شد؟
 
"اگر جمهورى اسلامى با امریکا پشت میز مذاکره بنشیند، آمریکایی ها خیالشان از این جهت راحت مى‌شود؛ به هرجایى در دنیا مى‌گویند: شما براى چه تلاش مى‌کنید؟ شما که مثل ایران نخواهید شد، به پاى ایران که نخواهید رسید! هر چه بشوید، یک ملت و یک نظام و آن شکوه و شجاعت را که پیدا نخواهید کرد؛ آنها هم بالاخره مجبور شدند و این‌جا پاى میز مذاکره آمدند؛ شما دیگر چه مى‌گویید؟! یعنى با تسلیم ملت ایران و نظام جمهورى اسلامى ایران به نشستن پاى میز مذاکره با امریکا، خیال امریکا از بسیارى از این مبارزات دنیاى اسلام آسوده خواهد شد." بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نمازجمعه26/10/76
   
"مذاکره باید از موضع قدرت و قوّت باشد. کسانى که در شرایط تهدید به فکر مذاکره مى‌افتند، ضعف خودشان را با صداى بلند اعلام مى‌کنند. این حرکتِ بسیار غلطى است. امام بالاتر از مذاکره را گفتند، فرمودند: اگر امریکا آدم شود، ما با او رابطه هم برقرار مى‌کنیم؛ یعنى اگر از خوى استکبارى دست بردارد؛ مانند یک طرف برابر، و نخواهد اهداف خودش را در داخل ایران تعقیب کند، در آن صورت او هم مثل بقیه دولتها خواهد بود." بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران نظام 27/12/1380
 
به راستی چگونه با کشوری پشت میز مذاکره بنشینیم که چنگالش به خون برادران و خواهرانمان در فلسطین، بحرین و سوریه آغشته است؟
 
امید است که دولت محترم در یک سال پایانی عمر خویش سیاست داخلی و خارجی کشور اسلامی مان را به نحوی معرفی نکند که خاطره تلخی از ایشان بر اذهان دلسوزان انقلاب بر جای بگذارد.
 
والسلام علی من التبع الهدی 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *