جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

ماجرای دوستی شهید 13 ساله با حضرت آقا/ بگویید دیگر روضه قاسم را نخوانند!

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 246291
مرحمت از آقا خواست به روحانیان بگویند دیگر روضه حضرت قاسم را تعریف نکنند. چون او 13 ساله بوده که با کسب اجازه از امام حسین (ع) به میدان کارزار می‌رود و شهید می‌شود.
به گزارش جهان، علی امینی نابغه قرآنی 10 ساله در مراسم تقدیر از برنامه‌های رمضانی سیما با تبریک دهه کرامت و تسلیت به مناسبت توهین به پیامبر (ص) گفت: حداقل یک رکن هر سوره مربوط به رسول خدا (ص) است. همین موضوع نشانگر اهمیت والای این شخصیت اسلامی است.
 
وی با اشاره به هفته دفاع مقدس افزود: در دوران جنگ 13 ساله‌های بسیاری بودند که در جبهه‌ها حضور داشتند. در این میان نوجوانی در این سن و سال با نام مرحمت از اردبیل به تهران آمد تا با حضرت آقا که آن زمان رئیس جمهوری بودند دیدار کند.
زمانی که او ایشان را پیدا کرد، محفاظ‌ها دور و برشان را گرفته بودند و اجازه نمی‌دادند کسی جلو بیاید. تا اینکه آقا خودشان متوجه مرحمت شدند و جلو رفتند و با او صحبت کردند. با این حال آن نوجوان فارسی نمی‌فهمید و به آذری جواب می‌داد. این شد که آقا با او به ترکی حرف زدند.

 
 
امینی ادامه این خاطره را اینطور تعریف کرد: مرحمت از آقا خواست به روحانیان بگویند دیگر روضه حضرت قاسم را تعریف نکنند. چون او 13 ساله بوده که با کسب اجازه از امام حسین (ع) به میدان کارزار می‌رود و شهید می‌شود. اما فرمانده سپاه اردبیل به من می‌گوید هیچ 13 ساله‌ای اجازه ورود به جبهه را ندارد.
 
آقا از او پرسیدند "مگه تو درس و مدرسه نداری؟" مرحمت ناراحت شد و همان وقت ایشان سفارش کردند که به فرمانده سپاه اردبیل بگویید این نوجوان از دوستان ما است و کارش را راه بیندازید. اینطور شد که مرحمت به جبهه رفت و پس از یک سال در عملیات بدر به شهادت رسید.

این نابغه جهان اسلام با اشاره به جنگ فرهنگی که امروز در جریان است، یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند تا دینمان را از دستمان دربیاورد. اما باید توجه داشته باشیم که ایران به اسلام زنده است و بدون آن چون شمشیری است که برندگی ندارد. در واقع هر کشوری بدون اسلام بازنده خواهد بود اگرچه از قدرت نظامی بالایی برخوردار باشد.

بازی در "شکارچی شنبه" دلی بود

همچنین در این مراسم علی نصیریان بازیگر پیشکسوت که برای فیلم "شکارچی شنبه" تجلیل شده بود، درباره دلایل پذیرفتن نقش در این فیلم اظهار کرد: ظاهر قضیه به نظر می‌رسد که این فیلم تبلیغاتی بوده در حالی که حضور من در آن کار دلم بوده است.

به گزارش مهر، وی افزود: من حتی برای این فیلم زیر دستمزدی که باید را گرفتم. بنابراین این کار را به خاطر مسائل مادی نیز قبول نکردم. بلکه فقط پای دلم وسط بود. در واقع زمانی که قصه کار را خواندم چند چیز برای من جذاب بود. یکی از آنها فیلمنامه کار بود که بر اساس تحقیق و پژوهش نوشته شده بود، نه تبلیغات و شعار.
 

این بازیگر پیشکسوت با اشاره به مستند بودن فیلم، یادآور شد: هیچ نکته‌ای در این اثر واهی و خیالی و ساختگی نبود و حقیقت داشت. مثل افراطی‌گری و تعصب در ایدئولوژی که اکنون نیز در جهان می‌بینیم بر ضد اسلام فعالیت‌هایی انجام می‌شود و حتی آن دست کارها که مسلمانان علیه مسیحیت یا یهودیت انجام می‌دهند نیز افراطی گری است.
 
نصیریان از طرح موضوع صهیونیزم در این فیلم نام برد و ادامه داد: پیچیدگی‌های این نقش برایم جذابیت فراوانی داشت و دوست داشتم آن را بازی کنم. چرا که همواره بازیگر سکوی پرتاب می‌خواهد و نقش‌های اینگونه که دارای پیچیدگی‌های خاص است کار را برای بازیگر دلپذیر تر می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سلام بر فرزند فاطمه امام خامنه ای