دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

اکران فیلم‌های‌تحریمی درآزادی و شهرستان‌ها

يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 246193
در متن تفاهم‌نامه میان حوزه هنری و وزارت ارشاد تنها سالن‌های سینماهای حوزه هنری در تهران به غیر از سالن سینما آزادی فیلم‌های تحریمی را به نمایش نمی‌گذارند و فیلم‌ها در شهرستان‌ها نمایش داده می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تفاهم‌نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی سه بار رد و بدل شده است‌. در ابتدا تعداد بیشتری از سالن‌‌های سینماهای حوزه هنری، فیلم‌های تحریمی حوزه هنری را به نمایش نمی‌گذاشتند‌، اما در آخرین تفاهم‌نامه‌ که به امضای مسئولین این دو نهاد دولتی رسیده است، فیلم‌های مسئله‌دار و تحریمی که حوزه هنری به وزارت ارشاد اعلام کرده است در شهرستان‌ها اکران می‌شود و تنها در سینماهای حوزه هنری که در تهران حضور دارند، به نمایش درنمی‌آید.
 
این درحالی است که سینما آزادی که بر فروش فیلم‌ها تاثیر بسزایی دارد، از این قاعده در تفاهم‌نامه مستثنی شده است. سینماهای تهران حوزه هنری تنها سینماهای سپیده (1 و 2)، بهمن، استقلال، شاهد و پیام است و سینما آزادی از این قاعده مستثنی شده است.
 
بنابراین گزارش، در حال حاضر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی سینما «آزادی» را هم در میان لیست سینماهای تهران که فیلم‌های تحریمی را به نمایش نمی‌گذارد قرار داده است و همین امر مورد اعتراض سینماگران و فیلمسازان قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *