پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

انتظار مردم پاسخگویی وزیر در برنامه امشب

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 264276
وزیر ارشاد قرار است امشب در برنامه هفت شرکت کند و جوابگوی همه ابهامات این دوره زمانی باشد.گره مساله در هفت باز می‌شود؟ یا مثل مصاحبه‌های این چند وقت مدیریت فرهنگی فقط ابراز امیدواری خواهیم شنید؟
به گزارش جهان به نقل از تسنیم ماجراهای اخیر اکران فیلم‌ها در سینمای ایران روز به روز جالب‌تر و البته سینمایی‌تر می شود.
 
یک ماه از ماجرای غیرقانونی فیلم ندادن به سینما آزادی می‌گذرد و همه اتفاقات این یک ماه نشان می‌دهد که اراده‌ای برای تغییر  وجود ندارد.تعداد فیلم‌های انصرافی از اکران به خاطر از دست دادن سینماآزادی روز به روز در حال افزایش است و تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها و بازیگران مطرح سینمای ایران اعتراضات خود را یکصدا متوجه این هیاهو و جنجال بی‌فایده در سینمای ایران کرده‌اند.
 
سه روز پیش سخنگوی شورای صنفی نمایش با نمایشی جالب وارد میدان شد و گفت به خاطر حرمت اربعین به اکران «من و زیبا»در سینما آزادی اجازه خواهند داد.
 
این در حالی بود که نوروزبیگی تهیه کننده فیلم من و زیبا روز قبل از آن گفته بود که زیر بار شرایط غیرقانونی شورای صنفی نخواهد رفت و فیلم را با این شرایط اکران نخواهد کرد.
 
ژست جالب شورای صنفی اکران علاوه بر اینکه  به شدت ابهام‌برانگیز بود بلافاصله به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. پرویزپرستویی بازیگر و از جمله سرمایه‌گذاران من و زیبا در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت:" شورای صنفی نمایش لطف کنند و بر سر این فیلم منت نگذارند. اگر می‌گویند به خاطر اربعین حسینی استثنائا این فیلم را در سینمای «آزادی» اکران می‌کنیم چرا در ایام محرم این کار را نکردند؟"
 
به همین ترتیب علی مصفا تهیه‌کننده پل چوبی هم در نامه اعتراض‌آمیزی اعلام کرد که فیلمش را به بهانه حرمت اربعین قربانی کرده‌اند. مصفا در نامه اعتراضی‌اش آورده بود که فیلم «پله آخر» که قراردادش را قبل از «من و زیبا» ثبت کرده بود و تاریخ هشتم آذر ماه برای اکرانش تعیین شده بود، به دلیل تحریم سینما آزادی توسط همین شورا بهترین فرصت برای اکرانش را از دست داد و بعد با پیشنهاد اکران در سینما فرهنگ از تاریخ 13دی مواجه شد که ما به خاطر اکران نامناسب، ناقص، تک سانس بودن و به صلاحدید پخش کننده‌ی محترم، آقای شایسته آن را نپذیرفتیم و به آن اعتراض کردیم.
 
برای اینکه متوجه جذابیت بی‌حد‌وحصر سینمای ایران شویم کافی است تا فقط به چند روز قبل برگردیم:مسئولین شورای صنفی در واکنش به  دستور وزیر به اکران فیلم در سینما آزادی اعلام کرده بودند که آنها مشکلی با اکران فیلم در سینما آزادی ندارند  و مجامع صنفی تهیه و توزیع فیلم با این اکران مخالفند و حالا خود شورای صنفی  بدون اینکه حرفی از اتحادیه تهیه‌کنندگان یا هر جای دیگری باشد راسا تصمیم به اکران یک فیلم گرفته بود.
 
 دو هفته  از زمانی که وزیر ارشاد به شورای صنفی اکران دستور حواله اکران به سینما آزادی را داد می‌گذرد.
 
در فاصله این دو هفته علیرضا سجادپور معاون امور فعالیت‌های سازمان سینمایی، کسی که یکی از مخالفان اصلی فیلم دادن به سینما آزادی شمرده می‌شد استعفا داد و عظیمی میرآبادی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان جانشینش شد. اما تغییری در سیاست‌های سازمان سینمایی داده نشد.
 
امشب قرار است وزیر ارشاد در برنامه هفت شرکت کند و به پاسخگویی به ابهامات این دوره زمانی خاص بپردازد.
 
محمد حسینی ساعاتی پیش ضمن ابراز امیدواری به حل مساله، همه چیز را به برنامه هفت امشب  موکول کرد.
 
نامه وزیر به شورای صنفی بدون پاسخ موجهی روی میز شورای صنفی اکران است. گره مساله در هفت باز می‌شود؟ یا مثل مصاحبه‌های این چند وقت مدیریت فرهنگی کشور فقط ابراز امیدواری خواهیم شنید؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *