دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

اکران دو بعدی اولین فیلم سه بعدی ایران

جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 245785
فیلم سینمایی «آقای الف» به کارگردانی علی عطشانی در دو نسخه سه‌بعدی و دو‌بعدی آماده نمایش می‌شود.

به گزارش جهان، «علی عطشانی» کارگردان فیلم در گفت‌و‌گو با فارس درباره روند مراحل پس از تولید اولین فیلم سه‌بعدی ایران، گفت: فیلمبرداری اوایل هفته به اتمام رسیده و تدوین فیلم در حال انجام است. تاکنون حدود 70 درصد از فیلم تدوین شده و همزمان با تدوین مراحل آماده‌سازی سه‌بعدی فیلم در حال انجام است.
 
وی در پاسخ به این سوال که بخش‌هایی از فیلم سه‌بعدی است یا تمام فیلم، گفت: با آغاز فیلمبرداری متاسفانه یک خبری منتشر شد که بخشی از فیلم سه‌بعدی است که من در کنفرانس خبری هم به آن اشاره کردم، الان هم تاکید می‌کنم کل فیلم به صورت سه‌بعدی است و فیلم در دو نسخه سه‌بعدی و دو‌بعدی آماده نمایش خواهد شد.
 
عطشانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ایکه اگر فیلم سه‌بعدی باشد نمی‌توان آن را در تمام سالن‌های سینما به نمایش گذاشت، گفت: ما این امکان را داریم که با یک تغییر کوچک امکان نمایش فیلم به صورت سه‌بعدی را در سالن‌های سینما فراهم کنیم‌. نسخه دو‌بعدی فیلم را آماده می‌کنیم که در زمان پخش فیلم در شبکه نمایش خانگی افرادی که امکان دیدن فیلم سه‌بعدی را ندارند، از نسخه دو‌بعدی آن استفاده کنند؛ البته تعدادی از سکانس‌ها به صورت سه‌بعدی ارائه می‌شود که به صورت آناگلیف است که بیننده با تلویزیون معمولی و تنها با عینکی که همراه با نسخه فیلم ارائه می‌شود، می‌تواند بخشی از فیلم را به صورت سه‌بعدی ببنید‌.
 
 
* فیلمبرداری تیتراژ سه روز طول کشید
 وی درباره تیتراژ فیلم توضیح داد: یکی از بخش‌هایی که برای ما هم زمان‌بر و هم هزینه‌بر بود، تیتراژ فیلم است. فیلمبرداری تیتراژ فیلم سه روز به طول انجامید و متفاوت خواهد بود. تیتراژ با فضای فیلم مرتبط است و مطمئن هستم کار خاصی خواهد شد.
 
وی درباره حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر توضیح داد: جشنواره فجر ویترین سینمای ایران است و هر فیلمسازی علاقمند است اثرش در این ویترین دیده شود، اما فیلم «آقای الف» اولین فیلم سه بعدی ایران است و باید دید دوستان برگزار‌کننده جشنواره چه شرایطی را برای فیلم فراهم می‌کنند و در چه بخشی مورد قضاوت و ارزیابی قرار می‌گیرد. اگر شرایط مناسبی برای پخش فیلم در برج میلاد (کاخ جشنواره) فراهم شود، ما با تیمی که همکاری می‌کنند می‌توانیم فیلم را به صورت سه‌بعدی نمایش دهیم‌. امسال سال حمایت از تولید ملی است و اگر دوستان حمایت کنند می‌توانیم فیلم را در جشنواره به صورت سه‌بعدی نمایش دهیم و ‌زحمات‌ و تلاش‌های فیلم دیده شود.
 
بنا براین گزارش، در این فیلم پوریا پورسرخ نقش «آقای الف» را برعهده دارد و لیلا اوتادی، نیما شاهرخ شاهی، هوشنگ حریرچیان، مهران رجبی، خشایار راد، حسام شجاعی، شاهین نجومی، مهدی مقدم، مریم پورفاطمی، علی زینعلی، امین عامری، سورنا بایراملو، گلین شیرزاد و... به ایفای نقش می‌پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *