سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

اسپانیا امشب خواب ندارد

شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب: 244803
امروز ده‌ها هزار نفر از مردم اسپانیا در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی در مادرید تظاهرات کردند و تا پایان امشب به این تظاهرات ادامه می‌دهند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، ده‌ها هزار نفر از مردم سرتاسر اسپانیا در اعتراض به دور جدید سیاست‌های ریاضت اقتصادی، در حال تظاهرات در مادرید هستند.
 
این تظاهرات که گروه‌های مختلف مردم در آن شرکت دارند، در خیابان‌های پایتخت اسپانیا آغاز شده و انتظار می‌رود امشب در میدان «پلازا کلون» مادرید ادامه یابد.
 
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بسته به نوع شغلی که دارند، لباس‌هایی رنگی پوشیده‌اند: معلمان لباس سبز، کارکنان بخش سلامت و درمان لباس سفید، و کارکنان خدمات عمومی لباس مشکی به تن دارند.
 
این تظاهرات بسیار گسترده را 2 اتحادیه بزرگ کارگری اسپانیا به همراه حدود 150 سازمان کوچکتر، ترتیب داده‌اند. بیش از 1000 اتوبوس تظاهرات‌کنندگان را از سرتاسر اسپانیا به پایتخت این کشور انتقال داده‌اند.
 
«روبرتو سالندار» آتش‌نشان 44 ساله‌ اهل شهر «هولوا» در جنوب اسپانیا است و برای شرکت در این تظاهرات تمام شب را با اتوبوس در مسیر مادرید گذرانده است. وی در این‌باره می‌گوید: «آن‌ها دستمزد‌ها را کم کردند و مالیات‌ها را بالا برده‌اند، به 20، 30 سال قبل برگشته‌ایم».
 
در ماه جولای بود که «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا از بسته جدید سیاست‌های ریاضتی به ارزش 102 میلیارد یورو خبر داد که قرار است با هدف کاهش کسری بودجه اجرایی شود. در بسته جدید صرفه‌جویی مالی، باز هم دستمزدها کاهش یافته و مالیات‌‌های دریافتی از مردم افزایش می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *