سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

کاخ سفید: از تظاهرات امروز می‌ترسیم

جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 244528
کاخ سفید با اعلام اینکه از نزدیک اوضاع هیئت‌های دیپلماتیک خود را در سراسر جهان زیر نظر دارد‌، خاطرنشان کرد از آن بیم دارد که امروز جمعه تظاهرات ضد آمریکایی جدیدی در کشورهای عربی برگزار شود.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت ما تحولاتی را که احتمالا به تظاهرات جدیدی منجر می‌شود، زیر نظر داریم و فکر می‌کنیم تظاهرات ادامه پیدا کند. 
 
کارنی افزود: بسیار اهمیت دارد که توجه کنیم به دلیل فیلم بیگناهی مسلمانان تظاهرات در بخش‌های مختلفی از جهان جریان دارد و روز جمعه نیز به طور سنتی روزی است که مسلمانان در سرتاسر دنیا نماز جمعه اقامه می‌کنند.
 
پیش بینی می‌شود شدت اعتراضات در کشورهای مختلف عربی و اسلامی علیه فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) امروز افزایش یابد و آمریکا هم این خطر را حس کرده است.
 
روحانیون در سودان از مردم خواستند پس از نماز جمعه تظاهرات گسترده‌ای برپا کنند و گروه‌های اسلامی نیز تهدید کردند به سفارت آمریکا در این کشور حمله می‌کنند. 
 
از سوی دیگر تشکل‌های اسلامی در تونس، مغرب و عراق نیز خواستار اقدامات اعتراض آمیز برای نشان دادن مخالفت خود با اهانت به مسلمانان و مقدسات آنها و درخواست مجازات عاملان تولید این فیلم شدند. 
 
در همین حال مقامات اسرائیلی تهدید کردند با هرگونه تلاش نمازگزاران در قدس و اطراف آن برای انجام اقدامات اعتراض آمیز برخورد می‌کنند. 
 
اخوان المسلمین مصر نیز خواستار تظاهرات در میدان التحریر در قاهره و دیگر شهرهای این کشور شد. 
 
مقامات مصری از مردم خواسته اند اقدامات اعتراض آمیز آنها مسالمت آمیز باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *