پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تعطیلی سفارت آمریکا در تایلند

دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب: 245181
آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که سفارت خود را در بانکوک پایتخت تایلند در واکنش به تظاهرات برنامه ریزی شده مسلمانان در اعتراض به فیلم ضد اسلامی( بی گناهی مسلمانان) ، تعطیل می کند.
به گزارش جهان، خبرگزاری فرانسه از بانکوک گزارش داد، بر اساس بیانیه منتشر شده در سایت اینترنتی سفارت آمریکا ، کنسولگری این کشور که در جاده اصلی یک منطقه تجاری در قلب پایتخت تایلند واقع است ، ظهر روز سه شنبه تعطیل می شود و کارکنان غیرضروری آن نیز به آمریکا بازگردانده خواهند شد.
 
این بیانیه می افزاید: انتظار می رود که شمار زیاد تظاهرکنندگان موجب مختل شدن ترافیک در این منطقه شود.
 
ˈوالتر برونهولرˈ سخنگوی سفارت آمریکا در بانکوک تائید کرد که این تظاهرات برنامه ریزی شده بخشی از موج اعتراضات اغلب خشونت آمیز علیه فیلمی است که توسط گروهی از مسیحیان افراطی در آمریکا ساخته شده و در آن به مقدسات مسلمانان اهانت شده است.
 
بیانیه سفارت آمریکا خاطرنشان کرد که هیچ تهدید خاصی علیه شهروندان آمریکایی در تایلند وجود ندارد اما در عین حال از آمریکایی ها خواسته شد که ˈجانب احتیاط را رعایت کنند. ˈ
 
در همین حال هلند نیز اعلام کرد که قصد دارد در هنگام تظاهرات سفارت خود را که در نزدیکی سفارت آمریکا قرار دارد ، باز نگاه دارد زیرا ساختمان سفارت هلند دری خروجی در یک خیابان دیگر دارد.
 
هشدار سفارت آمریکا پس از آن صادر شد که پلیس تایلند اعلام کرد شماری از مسلمانان تایلند قرار است روز سه شنبه (28 شهریور) از ساعت یک تا دو بعدازظهر در خیابان ˈوایرلس رودˈ در برابر سفارت آمریکا تظاهرات کنند.
 
از سه شنبه گذشته تا کنون تظاهراتی در اعتراض به فیلم مزبور در دستکم 20 کشور جهان برگزار شده که در آنها حداقل 17 نفر کشته شدند و دهها تن نیز مجروح شده اند.
 
کشور تایلند که اکثریت جمعیت آن بودایی هستند ، دارای 2/1 میلیون مسلمان است که حدود 4 در صد جمعیت را تشکیل می دهند و بسیاری از آنان در ایالت های جنوبی در نزدیکی مرز مالزی زندگی می کنند. 
ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *