سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

نسبت هزینه و درآمد اجلاس تهران

جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب: 243425
معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، امور مجلس و ایرانیان گفت: برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در تهران، پنج تا شش برابر هزینه های آن درآمدزایی داشته است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حسن قشقاوی ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه همدان اظهار داشت: اجلاس سران غیر متعهدها، بزرگ‌ترین واقعه دیپلماتیک در تاریخ ایران بود چراکه سران بیش از 130 کشور عضو عدم تعهد، میهمانان این اجلاس بودند.

وی با بیان اینکه شانزدهمین اجلاس نسبت به اجلاسهای قبل به لحاظ تعداد کشورهای حاضر در آن رکوردار بود، گفت: 138 کشور در این اجلاس شرکت کردند که از این تعداد 120 کشور عضو اصلی و مابقی عضو ناظر بودند.

قشقاوی با بیان اینکه 72 وزیر امور خارجه کشورهای مختلف در این اجلاس شرکت کردند، گفت: بیش از 54 پادشاه و رئیس جمهور در اجلاس حضور داشتند.

معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، امور مجلس و ایرانیان از ارائه 143 سخنرانی در این اجلاس خبر داد و گفت: اسناد نهایی این اجلاس دارای 70 بند است که تمامی موارد آن به اجماع تمام کشورهای حاضر رسید.

وی با بیان اینکه شانزدهمین اجلاس کمترین هزینه و بیشترین نتایج را به دنبال داشت، گفت: این اجلاس در آرامش و امنیت کامل برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان بخشی از تاریخ گذشته ایران پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *