شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
زیرگروه لیگ جهانی والیبال

لبخند ليگ جهاني واليبال به ایران

جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب: 243421
تيم ملي واليبال ايران با برتري قاطع مقابل ژاپن در نخستين ديدار خود در آستانه‌ي ورود به ليگ جهاني قرار گرفت. تيم ملي کشورمان در این بازی در چارچوب ديدارهاي زيرگروه ليگ جهاني مقابل ژاپن قرار گرفت و ۳ بر صفر به برتري رسيد. سه ست این مسابقه با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران رقم خورد.
به گزارش جهان به نقل از «تابناک»، تیم ملی والیبال ایران در اولین مسابقه خود در زیرگروه لیگ جهانی در ۳ ست پیاپی برابر ژاپن به پیروزی رسید تا امیدش برای حضور در لیگ جهانی بیش از پیش زیاد شود.

شاگردان ولاسكو در اين ديدار با نتيجه‌ي (۲۵-۱۹، ۲۵-۱۴، ۲۵-۲۳) به برتري رسيد. ملي‌پوشان ايران در اين ديدار از حمايت پرشور ۱۵ هزار نفري هواداران در سالن ۱۲ هزار نفري آزادي سود مي‌بردند تا ياد و خاطره‌ي قهرماني ملي‌پوشان در شهريور ماه گذشته در تهران زنده شود.

در حالی که پیش از آغاز مسابقه جایگاه تماشاگران سالن ۱۲ هزار نفری آزادی پر شده بود بازیکنان هر دو تیم زیر نظر مربیانشان تمرین و بدنشهایشان را گرم می کردند تا مسابقه آغاز شود. شور و هیجان در سالن موج می زد و زمانی که ای ایران ای ایران نیز با صدای مرحوم محمد نوری پخش شد این شور و هیجان بیشتر شد.

در جریان تمرین های دو تیم تماشاگران ایرانی از همان ابتدا بازیکنان ژاپن را تحت فشار قرار می دادند و با فریاد های ایران ایران تمرکز آنها بر هم می زدند. ژاپنی ها به خوبی این فضا را می شناختند چرا که سال گذشته در جام ملت های آسیا نیز برابر همنی تعداد والیبال دوست برابر ایران صف آرایی کردند اما نکته اینجاست که در آن مسابقه نیز مغلوب شده بودند.

تقابل بازیکنان دو تیم در همان تمرین ها نیز دیده می شد. پس از هر حرکت ژاپنی ها، شاگردان ولاسکو که از آمادگی خوبی برخوردار بودند با حرکتی نمایشی توپ را بر زمین می کوبیدند و قدرت نمایی می کردند. خولیو ولاسکو نیز با آرامش همیشگی اش کنار زمین حرکت بازیکنانش را نظاره می کرد.

تماشاگران ایرانی نیز با تکان دادن پرچم به خوبی از تیم حمایت می کردند و از همان ابتدا تنها پیروزی می خواستند. صدای شیپور، سوت و فریاد ایرانی سالن را مملو کرده بود و رقابتی پرهیجان را نوید می داد.

با نام ایران فریاد و پرچم ها به بالا رفت. با آغاز شدن سرود جمهوری اسلامی ایران در یک طرف سالن پرچم سلام لیگ جهانی بالا رفت و انگیزه ملی پوشان را افزایش داد. شاگردان ولاسکو با ترکیب محمودی، معروف، قائمی، موسوی، زرینی، نادی و ظریف با لباس های سورمه ای رنگر برابر محمد رضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال و مسوولان سفارت ژاپن وارد زمین شدند.

ست اول: ۲۵ بر ۱۹ : اعتماد به نفس شاگردان ولاسکو

نخستین سرویس بازی را تیم ایران زد اما نخستین امتیاز برای ژاپن بود. امتیاز های ایران با آبشار نادی آغاز شد تا پایکوبی تماشاگران نیز شروع شود. شاید نخستین تفکر بازیکنان ژاپن در همین دقایق نخست بازی خاطره تلخ شکست سال گذشته برابر همین هوادارن بود. بازی پایاپای پیش می رفت و دو تیم در حال محک زدن یکدیگر بودند اما جای خالی سعید معروف و پس از ان سرویس زیبای حمزه زرینی آب سردی بر دستان ژاپنی ها ریخت تا ست نخست به سود ایران پیگیری شود.

ژاپنی ها با وقت استراحتی که گرفتند کمی از فشار بازی به سود خود کم کردند. فاصله امتیاز به سود ژاپن در حال کاهش بود اما با تشویق پرشور تماشاگرانی که موج مکزیکی زیبایی در سالن ایجاد کرده بودند دوباره شاگردان ولاسکو به خود آمدند و فاصله خود از حریف را افزایش دادند.

پس از یک تایم استراحت ژاپنی ها به دنبال برتری فنی روانی بودند اما دفاع روی تور عالی، دریافت های خوب ظریف و بالاخره آبشار زیبای زرینی و نادی کار ژاپن را تمام کرد تا اعتماد به نفس شاگردان ولاسکو که پس از هر امتیاز شادی خود را با مربیشان تقسیم می کردند، باعث شود ایران ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود خود به پایان برساند.

ست دوم: ۲۵ بر ۱۴ : دریافت، دفاع و آبشار بی نظیر ملی پوشان

ست دوم با امتیاز اوری فرهاد قائمی برای ایران آغاز شد. دفاع روی توپ ایران نیز همانند ابتدای مسابقه قدرتمند بود و همان ابتدای کار ایران را با ۵ امتیاز از حریف پیش انداخت تا کادر فنی ژاپن همان ابتدا تقاضای تایم استراحت کنند. وقتی فاصله امتیازی ایران به شش رسید تماشاگران حاضر در سالن یکصدا تیم ژاپن را شش تایی ها خطاب می کردند و به ملی پوشان روحیه می دادند.

شور و هیجان در نیمکت تیم ملی موج می زد و شاگردان ولاسکو با روحیه منحصر به فردی خود را به پیروزی در این مسابقه نزدیک و نزدیک تر می کردند اما در حریف نیز کوتاه نمی آمد و با دریافت های مناسب فاصله امتیازی را کمتر می کرد.

وقتی بیشتر ضربه های فرهاد قائمی توسط حریف دفاع می شد ولاسکو سیستم تیمش را تغییر داد و امتیاز آوری را بر عهده حمزه زرینی گذاشت. این تغییر سیستم حمله ای ایران دفاع ژاپن را تسلیم کرد و دوباره میزبان را پیش انداخت. ژاپنی ها نسبت به ست نخست بیشتر تحت فشار بودند و زیر استرس حمله های ایران و تشویق پر شور تماشاگران ایرانی که این روزها دل خوش به ورزش های غیر فوتبالی هستند تحلیل می رفتند. در این حال ژاپنی ها خوش شانس هم بودند، با اینکه اکثر آبشار های انها توسط دفاع خوب ایران کنترل می شد اما توپ های بازگشتی به سود آنها به بیرون می رفت تا آنها صاحبت امتیاز شوند.

فریاد های ایرانی باغیرت تماشاگران انگیزه ملی پوشان را افزایش می داد. شاگردان ولاسکو با تغییر سیستم خود دفاع و حمله ژاپن را برای چندمین بار از کار انداختند و در نهایت نیز با نتیجه قاطع ۲۵ بر ۱۴ در ست دوم به برتری رسیدند.

ست سوم: شروع ضعيف، پايان خوب

ست سوم بازی با فریاد های ولاسکو ولاسکو تماشاگران آغاز شد. ژاپنی ها این گیم را بهتر آغاز کردند و در همان ابتدا پیش افتادند. حریف فاصله خود را افزایش داد و با آبشار های مهار نشدنی به دنبال گرفتن ست سوم بود. ولاسکو در کنار زمین عملکرد حریف را ارزیابی می کرد و با تغییر سیستم به موقع باعث شد تا دوباره فاصله کم شود.

سیستم بازی ایران در این دقایق بر روی دریافت های ظریف و آبشارهای نادی بود و با کمک دفاع های خوب فرهاد قائمی نتیجه می داد. در حالی که ملی پوشان ایرانی دستورهای کادر فنی را اجرا می کردند ژاپنی ها نیز سعی داشتند از هر موقعیت به بهترین شکل استفاده کنند. آنها از ایران پیش بودند و نمی خواستند به سادگی این ست را نیز از دست بدهند اما استرس و فشار بازی کار خودش را می کرد.

دو تیم گام به گام پیش می رفتند و ژاپن همچنان با اختلاف سه امتیاز از میزبانش پیش بود. ولاسکو که گویی مشکل تیمش در این ست را فهمیده بود تایم استراحتی گرفت تا بتواند با بازیکنانش این موانع را نیز از روبه رو بردارد. در ادامه اختلاف يك بار به حداقل رسيد اما باز هم ژاپن به امتيازآوري ادامه داد.

تيم ملي واليبال ايران در آخرين خوان عبور از مسير راه‌يابي به ليگ جهاني يك شنبه بار ديگر به مصاف اين تيم خواهد رفت. تيم برنده مجموع دو ديدار راهي ليگ جهاني خواهد شد.

تیم ایران بازی را با ترکیب محمودی، معروف، قائمی، زرینی، نادی و ظریف آغاز کرد.

دیدار دوم ۲ تیم یکشنبه ۱۹ شهریورماه برگزار خواهد شد.

تیم کشورمان پیش از این نیز در مسابقات گزینشی المپیک و جام جهانی مقابل ژاپن به پیروزی رسیده بود.

تیم ملی والیبال ایران برای حضور در این مرحله از سد مصر گذشته بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *