سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

موج شدید گرانی در فلسطین اشغالی

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 240274
موج شدید گرانی که پیش بینی می شود به 50% برسد جامعه رژیم صهیونیستی را تهدید می کند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، کارشناسان پیش بینی می کنند این موج گرانی شدیدترین موج گرانی باشد و تا پایان امسال ادامه یابد.
 
این گرانی شامل افزایش قیمت حامل های انرژی و کالاهای اساسی بین هفده تا پنجاه درصد خواهد بود.
 
وزارت کشاورزی اسرائیل نیز درباره بحران زودهنگام غذایی به سبب پیش بینی افزایش قیمت مواد غذایی پایه هشدار داد.
 
یکی از شهروندان اسرائیلی در این باره می گوید: مردم بیچاره هستند و دولت نیز دست روی نقطه ضعف فقرا گذاشته است. این گرانی ها ما را آزار می دهد. آنها چیزی جز نان پیدا نکردند که قیمت آن را افزایش دهند.
 
در ادامه گزارش آمده است: موج گرانی باعث افزایش قیمت کالاهای اساسی از جمله تخم مرغ و شیر به میزان هفده درصد شده است و در این میان میوه و تره بار افزایش قیمتی در حد بیست درصد را شاهد بوده است که به نوبه خود باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است.
 
یک فروشنده می گوید: مردم به سبب افزایش قیمت ها کمتر از گذشته خرید می کنند و سوال می کنند چرا فلان کالا تا هفته گذشته به این قیمت فروخته می شد و اکنون قیمت آن افزایش یافته است و من هم باید برای همه توضیح بدهم.
 
در بخش دیگر گزارش آمده است: در این موج گرانی ضربه سنگین تر به صاحبان خودروهای شخصی وارد شده است زیرا پیش بینی می شود قیمت سوخت اواخر ماه تا حد زیادی افزایش پیدا کند و قیمت هر لیتر به بیش از دو دلار برسد.
 
یک شهروند که سوار بر خودروی شخصی خود بود گفت: افزایش قیمت سوخت به این معناست که هزینه های ماهانه به میزان ششصد «شِکِل»(واحد پول اسرائیل) افزایش خواهد یافت. نمی دانم با این وضع چگونه ماه را به آخر برسانیم.
 
خبرنگار الجزیره می افزاید: قیمت ها در حال افزایش است و خشم مردم از دولت بنیامین نتانیاهونخست وزیر اسرائیل نیز روندی تصاعدی پیدا کرده است.
 
یکی از شهروندان می گوید: نتانیاهو ما را از ایران و جنگ می ترساند تا ما را ساکت کند و بر مشکلات اساسی که با آنها روبرو هستیم سرپوش بگذارد.
 
یکی دیگر از افراد گفت: نتانیاهو گور خود را کنده است. وی پس از این دیگر نخست وزیر نخواهد بود.
 
در پایان گزارش آمده است: موج گرانی ها از چهره واقعی دولت نتانیاهو که از یکسو بر فقر فقرا می افزاید و از سوی دیگر بخش اعظم بودجه را به امور امنیتی و شهرک سازی اختصاص داده است، بر می دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *