شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

تصاویر و مشخصات مخالفان حکومت سوریه

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 239498
در این گزارش تلاش کرده ایم که با دقت کامل، دسته بندی و تقسیم بندی منصفانه ای از وضعیت، تعداد احتمالی و دیگر جزئیات مربوط به مخالفان حکومت سوریه را اعلام کنیم.
تصاویر و مشخصات مخالفان حکومت سوریه
به گزارش جهان به نقل از شیعه آنلاین، حدود یک سال است که اعتراضات علیه حکومت «بشار أسد» رئیس جمهور سوریه آغاز شده است. اخبار و اطلاعات دقیقی در مورد تعداد و مشخصات معترضان به حکومت سوریه در دست نیست اما بدون شک بررسی دقیق و موشکافانه این موضوع، نشان می دهد که می توان آنان را به چند دسته تقسیم کرد.
 
در این گزارش تلاش کرده ایم که با دقت کامل، دسته بندی و تقسیم بندی منصفانه ای از وضعیت، تعداد احتمالی و دیگر جزئیات مربوط به مخالفان حکومت سوریه را اعلام کنیم.
 
1- غیر نظامیان اصلاح طلب: اولین، اصلی ترین و پر جمعیت ترین گروه یا طیف مخالف حکومت سوریه را می توان مردم غیر نظامی سوریه دانست. این دسته از مردم فقط درخواستشان اصلاحات و افزایش آزادی ها است و به هیچ وجه موافق براندازی نظام سوریه و تغییر حکومت در این کشور نیستند. این گروه همکاری بسیار کمی با گروه های مسلح مخالف حکومت سوریه دارند و فعالیتشان بیشتر به حضور در تظاهرات ها محدود می شود. برخی فعالان سیاسی سوریه جزو این گروه به شمار می روند و درخواست هایشان در چارچوب تغییر نظام نیست.
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000239/nf00239498-1.jpg
 
2- غیر نظامیان برانداز: گروه دوم نیز باز هم مردم غیر نظامی سوریه هستند اما با توجه به اینکه درخواست هایشان بیشتر است، خواستار تغییر حکومت هستند. شاید بتوان گفت بسیاری از آنان در ابتدا فقط به دنبال اصلاحات، یعنی از گروه اول بودند اما به دلایل مختلفی مانند کشته شدن یکی از نزدیکانشان در درگیری ها و یا تأثیر پذیرفتن از رسانه های ضد سوری و غیره، تغییر موضع داده و اکنون خواستار براندازی حکومت سوریه هستند. بیشتر فعالان سیاسی مخالف حکومت سوریه، اکنون خود را جزو این گروه معرفی می کنند.
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000239/nf00239498-2.jpg
 
3- جنگجویان ارتش آزاد سوریه: در واقع می توان نیروهای مسلح وابسته به دسته دوم – که آنان را غیر نظامیان برانداز نامیدیم - را جنگجویان ارتش آزاد سوریه بنامیم. تعداد دقیق نیروهای این گروه مشخص نیست. عملیات های تروریستی زیادی علیه مردم بی گناه سوریه انجام داده اند. رسانه های ضد سوریه تلاش می کنند همه گروه های مسلح تروریستی را زیر پرچم "ارتش آزاد سوریه" جمع و معرفی کنند تا در واقع حضور دیگر نیروها، محسوس نشود. در ابتدا همه نیروهای این ارتش، سوری بوده اند اما اکنون از دیگر کشورها نیز به "ارتش آزاد سوریه" پیوسته اند.
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000239/nf00239498-3.jpg
4- نیروهای القاعده: در ابتدای آغاز حوادث جاری در سوریه، اثر یا رد پایی از نیروهای شبکه تروریستی در سوریه مشاهده نمی شد، اما با گذشت زمان، روز به روز بر تعداد نیروهای این شبکه در سوریه افزوده شد به گونه ای که بر اساس گزارش های مختلف منتشر شده، در حال حاضر بیشتر نیروهای مخالف حکومت سوریه را نیروهای تروریستی القاعده تشکیل می دهند. فعالیت این نیروها، مبارزه مسلحانه و تمام عیار و نیز انجام عملیات های تروریستی علیه نظامیان حکومت سوریه و مردم بی گناه است. آنان با این کار تلاش می کند نارضایتی عمومی ایجاد کنند.
https://cdn.jahannews.com/images/docs/000239/n00239498-t.jpg

5- نیروهای لیبی: فرمانده این گروه فردی بنام «عبدالحکیم بلحاج» است. او و نیروهایش در مبارزه علیه رژیم «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی نقش بسزایی داشته و بر گردن انقلاب لیبی حق دارند اما پس از سقوط قذافی، سازمان های اطلاعاتی و امنیتی غربی مانند آمریکا و عربی مانند قطر از او خواستند که به همراه نیروهایش برای مبارزه مسلحانه علیه حکومت «بشار أسد» راهی سوریه شوند. او هم به درخواست آنان لبیک گفت و از طریق خاک ترکیه وارد سوریه شد و اکنون در حال انجام مأموریت خود است. او چندین ماه به اتهام اینکه عضو شبکه القاعده بوده، در آمریکا بازداشت بود.
https://cdn.jahannews.com/images/docs/000239/n00239498-b.jpg
6- گردان های یزید و شمر: ماه گذشته دو گروه مسلح تروریستی جدید در سوریه اعلام موجودیت کردند. این دو گروه خود را گردان های "یزید بن معاویه" و "شمر بن ذی الجوشن" معرفی کردند. آمار دقیقی از تعداد نیروهای و قدرت نظامی آنان در دست نیست. اما به گفته کارشناسان مسائل امنیتی، تعداد اعضای آنها زیاد نیست و احتمالا هم در گذشته از اعضای شبکه تروریستی القاعده بوده اند و فقط با هدف ایجاد جنگ روانی علیه حکومت سوریه، گروه جدیدی را معرفی و اعلام موجودیت کرده اند. شبکه های وابسته به سعودی و مفتی های وهابی نیروهای این دو گروه را "نوادگان بنی امیه" نامیدند.
https://cdn.jahannews.com/images/docs/000239/n00239498-s.jpg
7- نیروهای بلک واتر: نیروهای شرکت بدنام بلک واتر آمریکا که یک شرکت امنیتی است نیز در خاک سوریه حضور فعالی دارند و علاوه بر انجام عملیات های مسلحانه مختلف علیه حکومت سوریه و با هدف بی ثبات کردن این کشور، به آموزش دادن نیروهای مخالف حکومت «بشار أسد» می پردازند. اطلاعات و آمار دقیقی در مورد تعداد نیروهای شرکت بلک واتر که در خاک سوریه حضور یافته اند نیز در دست نیست اما بدون شک با توجه به توانایی که دارند، تاکنون ده ها و شاید صدها عملیات تروریستی علیه حکومت و مردم بی گناه سوریه انجام داده اند.
 https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000239/nf00239423-1.jpg

8- نیروهای سازمان های امنیتی منطقه: آمار و اطلاعات دقیقی از تعداد افرادی که وابسته به سازمان های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای منطقه هستند و در خاک سوریه به فعالیت و انجام عملیات علیه حکومت «بشار أسد» می پردازند، در دست نیست. اما آنچه که تاکنون مشخص و بر همگان آشکار شده این است که تعداد قابل توجهی از نیروهای سازمان های اطلاعات و امنیت ترکیه، عربستان سعودی، قطر و اردن به سوریه رفته و در عملیات های مسلح مختلف علیه حکومت سوریه شرکت داشته اند. تعدادی از آنان تاکنون توسط نیروهای ارتش سوریه به اسارت گرفته شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بنابراین بجز «تروریستهای مسلح» عده ای از مردم سوریه هم مخالف بشاراسد و خواهان کناره گیری او هستند.قابل توجه صداوسیمای محترم
Germany
به جای عقده گشایی علیه صداوسیما خوبه یکم با دقت به مواضع صداو سیما مقابل بلوای سوریه دقت کنید . صدا و سیما به عنوان تریبون نظام منکر داشتن برخی مخالفان در بین مردم علیه بشار نیست بلکه میگه با رای گیری مشخص بشه کی بمونه کی بره که مخالفان زیر بار نمی رن و میگن الا و لابد خودشون باید بیان و بشار بره. خب وقتی پای زور وسط بیاد باید جلوشون ایستاد