چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰
۱۹

زیباکلام نامزد اصلي اصولگرایان را معرفی‌کرد

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۰۸
کد مطلب: 237603
«واقعيت جامعه ما اين است كه نامزدهاي اصولگرا در انتخابات سال آينده رئيس جمهور خواهند شد و ما نبايد با اين تصور كه آنها عقب نشيني مي كنند و اصلاح طلبان برنده مي شوند خودمان را گول بزنيم.»
به گزارش جهان به نقل از کیهان، اين مطلب را صادق زيبا كلام در مصاحبه با ماهنامه صنعت و توسعه عنوان كرد و گفت: براي من مهم تر از انتخابات رياست جمهوري سال 92، جنبش دموكراسي خواهي و آزادي زندانيان سياسي و رفع توقيف دو حزب عمده مشاركت و مجاهدين انقلاب است... معتقدم گزينه اي جز شركت در انتخابات متصور نيست. و اصلاح طلبان بايد در انتخابات شركت كنند و براي تحقق آرمان هاي مان كار ديگري نمي توانيم بكنيم. اگر قرار است در انتخابات شركت كنيم اين سوال مطرح است كه از ميان نامزدهاي موجود كداميك مي تواند به اهداف كوتاه مدت و بلندمدت جنبش دموكراسي خواهي كمك كنند.

وي گفت: اگر به فرض آقايان محمدرضا عارف، نجفي، اسحاق جهانگيري، عبدالله نوري و حتي آقاي سيدمحمد خاتمي نامزد شوند و صلاحيتشان هم تاييد شود و حوادث و رويدادهاي 22 خرداد 88 تكرار نشود و به راحتي هم از مجلس اصولگراي نهم راي اعتماد بگيرند چقدر اين چهره ها شانس تحقق بخشيدن به اهداف كوتاه مدت و بلندمدت جنبش دموكراسي خواهي دارند. من مي گويم صفر و حتي زير صفر. براي اينكه از همان روز اول مجلس جناح راست در برابرش خواهد بود شوراي نگهبان، برخي از ائمه جمعه، صداوسيما، روزنامه هاي حكومتي و... در برابرش خواهند بود و با اين روند، دوره خاتمي تكرار مي شود، يعني دولت اصلاحات با صف گسترده اي از مخالفان روبه رو خواهد شد.

وي با بيان اينكه نبايد باقي مانده قدرت احمدي نژاد بعد از خانه نشيني سال 90 را با قدرت يك رئيس جمهور اصلاح طلب مقايسه كنيم، افزود: اينجاست كه مي گويم شايد يك رئيس جمهور اصولگراي معتدل بتواند گام هاي ولو اندك براي جنبش دموكراسي خواهي داشته باشد. واقعيت جامعه ما اين است كه نامزدهاي اصولگرا هستند كه رئيس جمهور آينده خواهند شد با اين تصور كه جناح راست عقب نشيني خواهد كرد و در اين انتخابات اصلاح طلبان برنده مي شوند خودمان را گول مي زنيم.

وي با بيان اينكه «آنچه كه در عالم واقعيت اتفاق مي افتد اين است كه جريان اصولگرايي نهايتا روي يكي از نامزدهاي خود متمركز مي شوند معتقدم نامزد اصلي جريان اصولگرا يا علي لاريجاني است يا سعيد جليلي و يا دكتر علي اكبر ولايتي» گفت: جريان ميانه سعي خواهد كرد از افرادي مانند قاليباف حمايت كند.

وي مي افزايد: من آقاي روحاني را متعلق به جريان اصولگرا نمي دانم و ايشان را وابسته به آقاي هاشمي رفسنجاني مي دانم و آقاي هاشمي رفسنجاني هم از سوي اصولگرايان بعد از انتخابات خرداد 88 كنار گذاشته شد زيرا آقاي هاشمي حاضر نشد عليه اصلاح طلبان موضع گيري كند به همين دليل كساني كه مرتبط با ايشان باشند مشمول كنار گذاشتن از سوي جريان اصولگرايي مي شوند.

زيباكلام مي گويد: سوال دشواري كه اصلاح طلبان به تدريج با آن روبه رو مي شوند اين است كه آيا بايد تمام توان خود را متمركز چهره اصلاح طلبي كنيم كه حتي از فيلتر شوراي نگهبان عبور خواهد كرد و يا نه اين توان خرج نامزد معتدل و ميانه رو شود؟ كه من آقاي قاليباف را در مقايسه با آقايان سعيد جليلي، لاريجاني و ولايتي انساني افراطي نمي بينم. بعضي وقت ها در زندگي سياسي انتخاب بين خوب و بد نيست انتخاب بين بد و بدتر است و انتخاب قاليباف براي اصلاح طلبان انتخاب بد است ولي انتخاب بدتر وجود دارد كه دنبال اصولگرايان افراطي بروند.

وي در بخش ديگري از اظهاراتش مي گويد: آنچه كه امروز ما به آن نيازمنديم نه يك رئيس جمهور اصلاح طلب است و نه يك رئيس جمهور اصولگرا. اتفاقا ما به رئيس جمهوري نياز داريم كه آشتي ملي و ائتلاف را در جامعه به وجود بياورد. اين آشتي ملي را نه آقاي عارف مي تواند به وجود بياورد و نه جليلي و نه ولايتي. آشتي ملي را شخصيتي به مانند ناطق نوري مي تواند به وجود بياورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شما اصلاح طلبا تا یکیتون بازداشت میشه گوش فلکو کر می کنید اما در فتنه 88 کلی آتیش سوزوندید و ادمها رو به جون هم انداختید و به کشتن دادی حالا با کمال خونسردی و پر رویی می گید که نظام کوتاه بیاد و شورای نگهبان قبول صلاحیتتون کنه؟! خیلی رو دارید به خدا
Iran, Islamic Republic of
اقا ما فكر ميكرديم اقاي زيباكلام روشنفكرند؟! ايشون هم كه وابسته است به...
مطالب جالبی گفتن
استفاده کردم
از كرامات شيخ اونا اينست
شيره را خورد و گفت ترش است
بيشتر اين مطالب را ما كه تو كار سياست هم نيستيم ميدانيم پس اين چه نوع متخصص علوم سياسيه . ضمنا به احتمال بسيار زياد با شركت استاد دكتر ولايتي ايشان كه فردي فراجناحي و مطيع مقام معظم رهبري هستند راي مياورند نه اقاي ناطق كه وابسته به رفسنجاني است
United States
آقای به ظاهر محترم که گفتی : "آقا ما فکر کردیم زیباکلام روشنفکرند ؟؟نگو که ... "
اولا اینکه شما با این توهمات روشنفکر بودنتون مملکت رو نه در دوران اصلاحات حتی دوران مشروطه و .. که آقایون خودشونو روشنفکر می دونستن مملکت رو به سمت بردگی و استعمار پیش بردن که نمونه هاش فراوانه .

ثانیا اینکه جمهوری اسلامی ایران با اهداف متعالی خود با محوریت اسلام پیش میره و تو این راه کمی و کاستی هایی هم داشته و از این بابت و دلایل بسیاری که در این قسمت نمی گنجد باید بگویم که یه ذره از موقعیت خود عقب نشینی نمی کنیم و آن را افتخاری برای خود می دانیم . حال گر چه بعضی از به اصطلاح روشنفکران ما رو .... بدونن!

ثالثا اسلام روشنفکرها اسلام آمریکایی است با محوریت عربستان سعوی و متاسفم که بگویم این خیانت ها اسلام رو به ورطه نابودی کشانده است .
Iran, Islamic Republic of
از اين همه بالا و پايين كردن ها، آخر سر هم كه آقاي ناطق نوري در آمد، ايشان بالاخره اصول گرا است؟ اصلاح طلب است؟ طيف هاشمي است؟ مستقل است؟ يا اصلا نيست؟
Iran, Islamic Republic of
آقايي همه مواردو خوب اومدي بجز دوتا! يكي آقا قاليباف كه اصلا اينكاره نيست كه رئيس جمهور شود. دوم كه از اولي خيلي بي ربط تر بود آقا نوري كه خيلي وقت است بليطشان تمام شده!
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای زیبا کلام , مگر قرار است هر وقت عده ای یا گروهی به دلایل نفع شخصی با یک نظامی مانند جمهوری اسلامی که متکی به رای آحاد ملت است قهر کنند , بلافاصله نظام و مردم غصه دار شوند و به فکر آشتی ملی بیفتند ؟؟؟؟ سوال اینست که گویا شما این آقایان را که برای کمک مالی به شیوخ عربستان متوسل میشوند را دلسوزان ملک ومملکت به حساب آورده اید که میخواهند دموکراسی را برقرار کنند و آزادی خواهی را در انحصار این آقایان دانسته اید ؟؟؟ عجیب است !!!!کمی هم به فکر حرمت روشنفکری باشید آقا !!!!!
محسن رضایی معتدل و بصیر
1. قالیباف رو مصادره نکن!!!
2. شما اصلاحطلبا هنوز هم تو فکر درگیری هستید.
3. شورش خیابانی سال 88 و گفتن دروغ بسیار بزرگ تقلب هم جزو دموکراسی خواهی شماست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
4. شما همون نیاین تو قدرت بهتره!!! چراکه از همین امروز مشغول دروغ و دغل بازی و امتیاز دادن به دشمن هستید!!!
United Kingdom
سلام
محسن رضایی لایق و شایسته ریاست جمهوریست و گفتمان اقتصادی ایشان پاسخگوی مطالبات جامعه میباشد
رای ما محسن رضایی
خود گویی و خود خندی - از قراری شما به اصطلاح سیاستمداران انقدر درگیر مسائل جناحی و حزبی خود شده اید که فکر می کنید هر آنچه توی کله هاشون می گذره مردم هم بایدآنها را قبول کنند - امروز دیگه کسی به منافع جناح و حزب نیست بلکه باید به فکر کشور و پیشرفت اون توی دنیا باشیم اگه خواسته باشیم به فکر منافع حزب و جناح باشیم برمی گردیم به همون قضیه درگیریهای سال 88 - چقدر خوبه شما به اصطلاح روشن فکرها بجای شعارهای نظامی و جناحی کمی با شعارهای پیشرفت و ترقی کشور به میدان بیایید شاید کاری براتون کردیم
Iran, Islamic Republic of
"آقاي هاشمي رفسنجاني هم از سوي اصولگرايان بعد از انتخابات خرداد 88 كنار گذاشته شد زيرا آقاي هاشمي حاضر نشد عليه اصلاح طلبان موضع گيري كند"
این جلمه ی آقای زیباکلام خیلی جالبه چرا که قشنگ اعتراف کرده که فتنه 88 کار اصلاح طلبان بوده.
یه بار دیگه این جمله رو بخونید.
Iran, Islamic Republic of
شريك دزد و رفيق قافله مثال اين جماعته
اصلاح طلب ها ماهيت اصلي كه همان براندازي نظام و سرسپردگي شديد خود به استكبار رو در فتنه 88 و بعد از آن به طور كامل به ملت ايران ثابت كردند پس چنانچه اجازه حضور در انتخابات به اونها داده بشه پايمال كردن خون شهداي انقلاب است. كساني كه از همه چيز خود گذشتند براي تشكيل و حفظ نظام اسلامي.
تحلیل واقع گرایانه ای بود عقلا میفهمند و بس
حرف های ایشون تا حد زیادی درسته امثال ناطق و ولایتی که خیلی پیرند جلیلی هم که احمدی نژاد 84 است ولی یه خورده شیک تر امثال عارف قالیباف و رضایی انسان های معتدلی هستند مخصوصا اصولگراهای میانه رو که فشار کمتری از سوی نهاد ها و جراید احساس میکنند
خیلی جالب بود واقعا" درست گفته این آقای زیبا کلام.تنها شخصی که میتونه آرامش رو به جامعه برگردونه یار امام و رهبری جناب آقای ناطق هست
اولا جناب دکتر! شما اقای هاشمی را در سال 76 حسابی نواختید متاسفانه بعضی ازمردم ایران کم حافظه اند.عالی جناب سرخ پوش یادتان است.شما همان رضا شاه و کراوات را بچسبید خوب است .زیادی صحبت کنید ممکن است یک مطلع در چند جمله جواب هایی بدهد که برایتان سخت باشد.
سالی که نکوست از بهارش پیداست! نتابج انتخابات سال آینده هم از نتیجه مجلس امسال معلوم شد! تو انتخابات سال دیگه بازی سال 76 تکرار خواهد شد. شک نکنید. یکی جای ناطق میاد و یکی جای خاتمی ... البته با این تفاوت که این دفعه ناطق رای میاره ... ولی واقعا چه فرقی بین ناطق و خاتمی بود که سال دیگه فرقی بین نماینده اصولگرا و اصلاح طلب باشه.. این حرفهای آقای زیبا کلام هم نشاندهنده اوج امیدواری ایشون و دار و دسته شون به بازی سال آینده است