چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۹
احمدی نژاد در دیدار نمایندگان تشكلهای دانشجویی:

در آرزوی یاران 84 خود هستم/ دولت به پاكی تعهد دارد

جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۴۱
کد مطلب: 237448
احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه نبرد اصلی دولت با نظام سلطه، صهیونیسم و آمریكایی است كه توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود، با انتقاد از برخی سخنان كه دولت را در برابر آمریكا منفعل نشان داده و آن را حاكی از مذاكرات پنهان با آمریكا توصیف كرده اند، گفت: این دولت بیشترین هجمه را علیه نظام سلطه و آمریكا داشته و امروز نیز مذاكره با آمریكا را كار غلطی می‌دانیم، اما در جنگ رسانه‌ای و قدرت، اصل گفتگو را در فضایی عادلانه و با احترام، بر مبنای كرامت و حقوق ملت ایران رد نكرده‌ایم كه لازمه این فضا دست بر داشتن آمریكا از رفتارها و سیاست‌های خود در قبال ملت ایران است.
در آرزوی یاران 84 خود هستم/ دولت به پاكی تعهد دارد
رییس جمهور با تاكید بر اینكه دولت به هیچ وجه پیگیری عدالت را رها نكرده و به قول خود با مردم پایبند است، اظهار داشت: پایبندی امروز دولت به عدالت باوجود همه بداخلاقی‌ها، اگر 50 برابر سال 84 نباشد، كمتر از آن نیست.
 
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، دكتر ' محمود احمدی نژاد' شامگاه پنجشنبه در دیدار نمایندگان تشكلهای علمی و فرهنگی دانشجویی كشور كه بیش از سه ساعت به طول انجامید، ضمن ابراز خرسندی از اینكه روحیه آرمانی و عشق به ارزشهای الهی در جوانان دانشگاهی كشور در نقطه اوج است، گفت: امروز از صحبت‌ها و نطق دانشجویان متوجه شدم كه شعارها، مطالبات، آرمان‌ها و احساس مسئولیت های جوانان انقلابی ایران عمیق تر و پرشورتر از گذشته ساری و جاری است.
 
رییس جمهور با تاكید بر اینكه اختلاف سلیقه، رای و نظر در كشور وجود دارد، اما باید به گونه‌ای عمل كنیم كه با هم كشور را جلو برده و اداره كنیم، اظهار داشت: یكی از شعارهای اصلی دولت اتكا به توده های مردم و توجه به آنان و ارتباط وسیع با بدنه اجتماعی بود، كه امروز نه تنها این ارتباط وسیع كاهش نیافته بلكه بنده به عنوان رییس جمهور در هر هفته حداقل 4 جلسه با اقشار مختلف مردم دارم.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به اینكه روزانه 30 هزار نامه مردمی به نهاد ریاست جمهوری می رسد و از این میان در زمان‌های مشخص بین 200 تا 300 نامه را شخصاً مورد رسیدگی قرار می‌دهم، تصریح كرد: امروز ارتباط دولت با بدنه اجتماعی مردم در حداكثر سطح خود قرار دارد، اما این بدان معنا نیست كه رسیدگی به مسائل و درخواستهای مردم در حد كمال و سطح مطلوب رسیده است، اما تمام تلاش دولت در حداكثر كردن این ارتباط و رفع مشكلات مردم است.

 
رییس جمهور با اشاره به اینكه عدالت‌گرایی از دیگر شعارهای دولتهای نهم و دهم بوده و تمام برنامه‌های دولت تاكنون در جهت اجرا و اقامه عدالت بوده است، خاطرنشان كرد: دولت از ابتدا به آرمان عدالت وفادار بوده و امروز نیز بر آن وفادار است و اگر در برخی مواقع روی موضوعی ایستادگی می‌كند و از كسانی دفاع می‌نماید، به خاطر سوگندی است كه برای دفاع از
امروز بسیاری از كارهایی كه در دانشگاه‌های كشور انجام می‌شود، مورد قبول نیست و تحت فشار دیگر بخش‌ها انجام می‌شود
عدالت و حق خورده است.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینكه تولید و سرمایه‌گذاری در بخشهای مختلف تقریبا رشدی جهشی داشته است، اظهار داشت: در بخش بانكی دولت سعی كرده تا بیشترین توسعه منابع را داشته باشد و حجم وسیعی از بنگاه‌های اقتصادی نیز در زمان این دولت شكل گرفته است، اما این به معنای آن نیست كه به طور مطلق هیچ كس از این قانون جلو نزده و از خطوط قرمز عبور نكرده است.
 
رییس جمهور در پاسخ به انتقادهایی كه در خصوص نحوه اجرای اصل 44 قانون اساسی در كشور مطرح می‌شود، گفت: اجرای اصل 44 به عنوان قانون به دولت تكلیف شده و دولت نیز مكلف به اجرای قانون است. در این زمینه نیز دولت تمام تلاش خود را به كار بست تا اجرای این قانون در جهت اجرای عدالت باشد، به گونه‌ای كه سهم وسیعی موضوع این قانون، به سهام عدالت اختصاص داده شد.
 
احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه باید انقلاب و منافع ملی را حفظ كنیم، خاطرنشان كرد: ایستادن در خط مستقیم الهی همانند راه رفتن روی لبه تیغ و شمشیر است و تصور اینكه حفظ نظام و انقلاب كار ساده‌ای است، اندیشه‌ای غلط و نابخشودنی است.
 
احمدی‌نژاد افزود: در حقیقت دولت بخاطر پایبندی به عدالت مورد هجمه داخلی و خارجی است، اما با وجود همه این فشارها با تمام وجود در كنار مردم و در خدمت آنهاست.
 
رییس جمهور تصریح كرد: امروز دولت به دلایل مختلف سكوت اختیار كرده است، اما این به معنای آن نیست كه پاسخی برای اتهامات نداشته و یا قبول كرده كه در برابر اتهامات مقصر است.

 
احمدی‌نژاد با بیان اینكه تعهد دولت به عدالت، پاكی و پاكدستی بوده است، اظهار داشت: در جریاناتی كه طی سال‌های اخیر علیه دولت ایجاد شد، هیچ كس نتوانست اثبات كند كه دولت به اندازه یك ریال از پاكدستی فاصله گرفته است؛ البته هیچ‌كس كامل و مطلق نیست و قطعاً ضعف‌هایی در بسیاری از امور، از جمله تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، اما این ضعف آنگونه نیست كه مطرح می‌شود و اینكه دولت را به سوءاستفاده و حمایت از سوءاستفاده‌كنندگان متهم می‌كنند، هرگز صحیح نیست.
 
رییس جمهور ادامه داد: اگر پسر بنده نیز اقدامی خلاف انجام داده و قدمی كج بردارد، با او شدیدتر از كسانی كه تخلفات میلیاردی كرده‌اند، برخورد خواهم كرد.
 
احمدی‌نژاد آزادی را از دیگر ارزش‌هایی دانست كه در شعارهای انقلاب و صدر آرمانهای ملت ایران قرار داشته و دولت نیز احیای
بنده از روزی كه خود را شناختم در فضای انقلاب بودم و امروز نیز به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب پایبند هستم و تا زمانی كه نفس داشته باشم پشت سر جوانان و دانشجویان و ملت ایران انقلابی خواهم بود
آن را در دستور كار خود قرار داده است و تصریح كرد: دولت پای آزادی ملت ایستاده است، اما متاسفانه عده‌ای از خط قرمز‌های اخلاقی عبور كرده و شرایط به گونه‌ای شده است كه عده‌ای هر حرفی كه می خواهند علیه دولت می‌زنند و در برابر آن نیز مصونیت دارند و این سوءاستفاده از آزادی است.
 
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه اسلام زیباترین هدیه خدا به بشر بوده و توحید، حق، عدالت و كرامت انسان‌ها بالاترین ارزش‌ها هستند، گفت: علاوه بر دولت بسیاری از نهادها و ارگان‌های دیگر متكفل فرهنگ در كشور هستند.

 
رییس جمهور با بیان اینكه طی سالهای گذشته بویژه 1.5 سال اخیر بسیاری هجمه‌ها و صحبت‌ها علیه دولت بوقوع پیوسته اما دولت بخاطر كشور و منافع ملی هجمه‌ها را تحمل كرده و وارد مجادله نشده است، گفت: عدم پاسخگویی دولت در گذشته و حال به معنای آن نیست كه همه آن حرف‌ها و اقدامات درست است، اما هیچ عیبی هم ندارد؛ آبروی ما به فدای انقلاب و ملت ایران.
 
احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه نبرد اصلی دولت با نظام سلطه، صهیونیسم و آمریكایی است كه توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود، با انتقاد از برخی سخنان كه دولت را در برابر آمریكا منفعل نشان داده و آن را حاكی از مذاكرات پنهان با آمریكا توصیف كرده اند، گفت: این دولت بیشترین هجمه را علیه نظام سلطه و آمریكا داشته و امروز نیز مذاكره با آمریكا را كار غلطی می‌دانیم، اما در جنگ رسانه‌ای و قدرت، اصل گفتگو را در فضایی عادلانه و با احترام، بر مبنای كرامت و حقوق ملت ایران رد نكرده‌ایم كه لازمه این فضا دست بر داشتن آمریكا از رفتارها و سیاست‌های خود در قبال ملت ایران است.
 
رییس جمهور با بیان اینكه درست است كه دولت در بحث اطلاع‌رسانی ضعف داشته است، اضافه كرد: تصور ما این بود، همانگونه كه دولت كار خود را به درستی انجام می دهد، سایر دستگاه ها از جمله دستگاه های اطلاع رسانی نیز به همان ترتیب وظایف خود را انجام می دهند.
 
احمدی نژاد در پاسخ به انتقاد برخی دانشجویان از تغییر و تحولات بیش از اندازه در دولت و از دست رفتن نیروهای كارآمد، گفت: مطمئناً هر مدیر خوبی كه از دولت رفته بهتر از آن جایگزین شده است؛ دولتی كه برای اداره كشور برنامه دارد، به تبع آن جابجایی نیز دارد.
 
رییس جمهور با بیان اینكه در همه بخش‌های كشور چندین برابر دوره‌های گذشته كار صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: دولت تا ثانیه آخر فعالیت خود با همان تعهد روزهای اول كار می‌كند و بنده در هر لحظ‌ه‌ای كه احساس كنم همكارانم كشش همراهی
دولت به پاكی تعهد داشته و امروز نیز پاك پاك است و نباید با آدرس‌های غلط و حرف‌های بیهوده اذهان را منحرف كرد
با برنامه‌های دولت را ندارند، از آنان برای ادامه همكاری عذرخواهی می‌كنم.
 
احمدی نژاد با بیان اینكه فضای دانشجویی كشور باید بانشاط پرشور و فعال باشد، اظهار داشت: امروز بسیاری از كارهایی كه در دانشگاه‌های كشور انجام می‌شود، مورد قبول نیست و تحت فشار دیگر بخش‌ها انجام می‌شود.
 
رییس جمهور تصریح كرد: دولت به پاكی تعهد داشته و امروز نیز پاك پاك است و نباید با آدرس‌های غلط و حرف‌های بیهوده اذهان را منحرف كرد.
 
احمدی نژاد در خصوص سیاست خارجی دولت با بیان اینكه هنر دانشجویان این است كه چند گام جلوتر را مورد بررسی قرار دهند، گفت: بدون شك ملت‌ها و ملت‌های مسلمان به دنبال عدالت، آزادی و پاكی هستند و این صرفا منحصر به ملت‌های مسلمان هم نیست، اما مسئله مهم این نیست كه مردم و ملتها به دنبال انقلاب و تغییرات هستند، بلكه مهم این است كه مدیریت تغییرات دست چه كسانی است، همانگونه كه اگر در انقلاب اسلامی ایران مدیریت امور در ید الهی امام خمینی (ره) نبود، انقلاب زیر خواسته‌های ماركسیست‌ها و لیبرال‌ها له می‌‌شد.

 
رییس جمهور در پاسخ به اینكه چرا از واژه بیداری انسانی بجای بیداری اسلامی استفاده می‌شود؟ گفت: انسان و اسلام هر دو در راستای هم هستند و اسلام جز برای تعالی انسان‌ها نازل نشده است، باید به موازات مطرح كردن چارچوب مطلوب مدیریت جهانی، عدالت، كرامت انسان‌ها و توحید و یگانه‌پرستی را نیز مطرح كنیم.
 
احمدی نژاد با اشاره به اینكه آمریكا و غرب در پس حوادث منطقه به دنبال نجات رژیم صهیونیستی هستند، گفت: آنها برای رسیدن به مقصود خود تمام گسل‌ها و كینه‌های قومی و قبیله‌ای و طایفه‌ای را فعال كردند و این می طلبد كه با تحولات هوشمندانه برخورد كنیم چرا كه در غیر این صورت همه حوادث بر علیه ما رقم خواهند خورد.
 
رییس جمهور با تاكید بر اینكه نباید اجازه داد، در منطقه جنگ شیعه و سنی به راه بیندازند و نباید صرفا یك ارگان اخباری از تحولات در منطقه باشیم، گفت: باید به گونه‌ای عمل كرد كه در موضع كنترل و هدایت تحولات قرار گیریم.
 
احمدی نژاد با بیان اینكه امروز زمان همدلی و كار و تلاش است، گفت: عده ای در داخل همه فشار دشمن و تبعات آن را به گردن دولت می‌اندازند و تصور می‌كنند، فرصتی ایجاد شده كه بتوانند دولت را مورد هجمه قرار دهند، اما همچنان با تعهد
مطمئناً هر مدیر خوبی كه از دولت رفته بهتر از آن جایگزین شده است؛ دولتی كه برای اداره كشور برنامه دارد، به تبع آن جابجایی نیز دارد
به ملت ایران، در جهت سازندگی و پیشرفت كشور كار می‌كنیم، به گونه‌ای كه برخی همكاران بنده در دولت هنگامی كه تهمتی به آنها زده می‌شود در قبال آن بر حجم كار خود می‌افزایند.
 
رییس جمهور تصریح كرد: دولت نهم و دهم، تنها دولتی است كه به هیچ وجه در اقتصاد به صورت زیگزاگی عمل نكرده و از ابتدا برنامه‌‌های خود را به طور روشن دنبال كرده است.
 
احمدی نژاد خاطرنشان كرد: بنده از روزی كه خود را شناختم در فضای انقلاب بودم و امروز نیز به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب پایبند هستم و تا زمانی كه نفس داشته باشم پشت سر جوانان و دانشجویان و ملت ایران انقلابی خواهم بود.
 
رییس‌جمهور با بیان اینكه تمامی جریانات و تحولات و حوادثی كه در طول عمر انسان و در جوامع مختلف ایجاد می‌شود، یك آزمایش بوده و اصالتی ندارد، گفت: اگر خداوند بخواهد در چشم به هم زدنی همه تحولات را به سامان می‌رساند، اما اگر كسی بین خود و خدا مسیر كمالی و صعودی معنوی را طی نكند، محال است بتواند در جامعه نقش كلیدی و سازنده ایفا كند.
 
احمدی‌نژاد افزود: مشكل اینجاست، عده‌ای كه از غافله كمال بشری جا مانده‌اند، می‌خواهند با زور خواسته‌های خود را به همگان تحمیل كنند.
 
رییس‌جمهور با تأكید بر اینكه باید توجه به مسایل اجتماعی در جامعه بسیار عمیق و روشن باشد، گفت: جامعه دانشجویی ما باید عمیق‌ترین تحلیل‌ها را از فضای اجتماعی داشته باشد.
 
احمدی‌نژاد تصریح كرد: شاید امروز فضا آنطور كه باید در دانشگاه‌ها پرنشاط نیست، اما این نقص باید توسط دانشجویان و ایستادگی آنها جبران شود، چرا كه ارزش‌های الهی و انقلاب امانتی است كه به سادگی برای ملت ایران به دست نیامده و چیزی نیست كه بخواهد دستخوش آمدن و رفتن جناح‌های مختلف باشد.
 
رییس‌جمهور با بیان اینكه ایده حكومت برای حكومت متعلق به ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران نیست، خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامی ایران و مسئولیت‌ها و پست‌ها در این نظام تنها برای تحقق آرمان‌هاست و باید این ارزش‌ها در دوران جوانی در اعماق وجود ما نهادینه شود.

 
احمدی‌نژاد با بیان اینكه بالاخره امواجی كه در خصوص برخی كالاها در كشور ایجاد شده مدیریت می‌شود، گفت:‌ آنچه نگران‌كننده است، مسایلی به مراتب مهم‌تر و بزرگتر است و باید مراقب باشیم كه اصل آرمان‌ها و موجودیت انقلابی ما زیر سوال نرفته و به جایی نرسیم
اگر پسر بنده نیز اقدامی خلاف انجام داده و قدمی كج بردارد، با او شدیدتر از كسانی كه تخلفات میلیاردی كرده‌اند، برخورد خواهم كرد
كه چشم باز كرده و ببینیم همه منطقه علیه ما هستند.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینكه دولت تاكنون برای كاری كه باید انجام می داده، اما انجام نداده باشد، مورد سوال قرار نگرفته و تمام آنچه از دولت طلب می‌شود، برای كارهای است كه دولت انجام داده است، در پاسخ به این ادعا كه احمدی‌نژاد دیگر احمدی‌نژاد سال 84 نیست، اظهار داشت: بنده نیز در آرزوی یاران 84 خود هستم.
 
پیش از سخنان رییس‌جمهور 12 نفر از دانشجویان برتر و نخبه و نمایندگان دفتر تحكیم وحدت، شورای صنفی پردیس قم دانشگاه تهران، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، كانون دانشجویی هلال احمر، اتحادیه علمی دانشجویی مهندسین برق تهران، دانشجویان دانشگاه علوم قرآن و حدیث قم و نماینده دانشجویان رشته‌های جهادی دانشگاهی، دبیر تشكیلات جامعه اسلامی دانشجویان، برنده مدال طلای المپیاد ادبی و برخی از فعالان دانشجویی در سخنانی پیشنهادات و نظرات خود را در موضوعات مختلف حمایت از پژوهش‌های دانشجویی، حمایت از زیرساخت‌های تحول در نظام آموزشی، ایجاد شرایط برای تبادل كوتاه‌مدت دانشجویان با دانشگاه‌های سایر كشورها در جهت جلوگیری از فرار مغزها، ارتقاء سطح علمی و ایجاد امكان آشنایی با فرهنگ دیگر كشورها، حمایت از ایجاد صندوق حمایت از اشتغال و ازدواج دانشجویان، اهمیت تركیب علم و صنعت و فراهم كردن امكانات مناسب برای دانشجویان، توسعه فرهنگ قرآنی و ایجاد ساختارها در زمینه فعالیت‌های قرآنی، گسترش و توسعه پژوهش قرآنی متناسب با نیازهای جامعه اسلامی، ضرورت انس دانشجویان و دانشگاهیان با معارف قرآنی و رشد گفتمان قرآنی در میان اساتید، نگاه ویژه به دانشجویان جهادی و ایجاد شبكه‌های ارتباطی و اطلاعاتی بین جهادگران، حمایت از گروه‌های نوپا و تشكیل اردوهای جهادی، شناسایی و جذب استعدادهای علوم انسانی و ایجاد فضایی برای رشد و پرورش آنها، تخصصی شدن المپیادهای علمی و توجه به منابع خارج از دروس دانشگاهی عنوان كردند.
 
همچنین دانشجویان مسایلی را درباره اوضاع اقتصادی كشور، تأثیر تحریم‌های بین‌المللی بر اقتصاد ایران، عملكرد دولت در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی از جمله هدفمندی یارانه‌ها و مذاكرات با 1+5، كاهش اطلاع‌رسانی دولت در زمینه خدمات ارائه شده به مردم، موضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات سوریه و انتقاد از عدم پاسخگویی دولت در زمینه فعالیت‌های انجام گرفته نسبت به سال‌های ابتدایی دولت نهم بیان كردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ما هم در آرزوی احمدی نژاد 84 هستیم
Iran, Islamic Republic of
اگر شما به آرمانهای انقلاب پایبند بودید در مقابل امر ولایت خانه نشینی نمیکردید . و اگه دولت شما پاک بود پس این پرونده فساد 3000 میلیارد دلاری و بیمه و.... چی میگه ؟ لابد رییس فراری بانک ملی هم منتسب به دولت جنابعالی نیست ؟ واگذاری پست های کلیدی به افراد رد صلاحیت شده و معلوم الحال چیه ؟ و... هزاران سوال و ابهام دیگه که از عملکرد دولت شما متاسفانه در اذهان مردم باقی ست ؟
Iran, Islamic Republic of
ماهنوز دکتر رابا تمام دل دوست داریم واقعا مقاومند
Iran, Islamic Republic of
نمیخواد با پسرت برخورد کنی بگذار قوه قضاییه به اتهامات اطرافیانت رسیدگی کند وخط قرمز ترسیم نکن
بر هیچ کس پوشیده نیست که شما دیگه همون احمدی نژاد سال 84نیستی اخر کار فقط داری شعار میدی یک میلیون به هر نوازد میخواستی بدی چی شد یارانه ها بر اساس چه ملاکی داره تقسیم میشه این بود عدالت دکتر؟ کسی که میلیون در امد داره، داره پول یارانه مرحله دوم نان رو میگیره من بیچاره با 700تومن حقوق مستاجر نباید بگیرم اره اینه عدالت خدایش دل پری دارم از کارت اقای دکتر فقط دعا میکنم عدالت گستر واقعی بیاد دیگه خسته شدم از دعواهای سیاسی
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور آیا می توانید مشایی را فدای دوستان 84 نمایید یا هنوز هم مقاومت می کنید و همه دوستان 84 را فدای مشایی می کنید.
باسمه تعالی با سلام
گذشت زمان پرده ها را می درد و رازهای نهانی را آشکار می کند این حدیثی از معصوم علیه السلام است. رأی ما در سال 88 به آقای احمدی نژاد رأی به انقلاب بود نه به شخص ایشون. زیرا دیگران اوضاعشان معلوم بود و معلوم شد ولی از عملکرد آقای احمدی نژاد راضی نیستم به عنوان مثال این پرونده فساد بزرگ از کجا پیدا شد و ....
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
با سلام
آقایون خواهشا حرف هایی رو که میزنید با مدرک و ادله محکم به خودتوتون اثبات کنید بعد اینجا نظر بدید.
اون دنیا باید جواب این تهمت هایی رو که به آقای احمدی نژاد زدید پس بدیدا...
منم پیرو آقاام ولی بیایم سر حرفای این و اون قضاوت نکنیم
حرف امام خمینی مگه نیست که میگه اگه رسانه های آمریکا و انگلیس با شما دشمنن بدونین که راهو درست میرید
احمدی نژاد هم که معصوم نیست خوبیهاشو بذاریم روی یه کفه ترازو بدیهاشم بذاریم رو کفه دیگه و ببینیم که کدوم بیشتر سنگینی میکنه
ممنون که خوندین
با سلام
ما هنوز احمدي نژاد را دوست داريم و حمايتش ميكنيم. هر كس هم به خط ايشون نزديك باشه حمايت ميشه. من در جلسه بود و واقعا استفاده كردم و راضي شدم از جوابهاشون. زنده باد احمدي نژاد