سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

برد ادامه دار فجر ، اولین پیروزی تراکتور

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 237289
هفته سوم لیگ بر‌تر فوتبال دیشب با برگزاری ۵ دیدار همزمان برگزار شد که در مهم‌ترین بازی سپاهان برابر حریف خود متوقف شد، داماش برابر پیکان جشنواره گل به راه انداخت و فجر با شکست نفت آبادان صدرنشین لیگ شد.
به گزارش جهان به نقل از «تابناک»، در پنج دیدار همزمان هفته سوم، داماش برابر پیکان جشنواره گل به راه انداخت، فولاد و فجر بردند و سپاهان و نفت تهران متوقف شدند.

دومین هفته از مسابقات فوتبال لیگ بر‌تر باشگاه‌های کشور با شکست تیم‌های صبا و سایپا ، برد فجر، استقلال، تراکتورسازی و فولاد و توقف تیمهای پرسپولیس و سپاهان پیگیری شد. با نتایجی که در دیدارهای این هفته رقم خورد، تیم‌ فجرسپاسی شیراز با امتیاز نه امتیاز رتبه‌ نخست لیگ بر‌تر را در اختیار دارد.

پیروزی استقلال با تعویض‌های قلعه‌نویی

آخرین دیدار هفته سوم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و ذوب آهن آغاز شد و با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

امین منوچهری در دقیقه ۸۵ برای استقلال گلزنی کرد تا آبی‌پوشان به سه امتیاز برسند.

این گل روی تعویض‌های قلعه‌نویی به ثمر رسید و میثم بائو با یک سانتر خوب منوچهری را در موقعیت گلزنی قرار داد.

محسن ترکی داور مسابقه به سیاوش اکبرپور و امین منوچهری از استقلال و سینا عشوری از ذوب آهن کارت زرد نشان داد.

با این برد استقلال ۶ امتیازی شد و ذوب آهن همچنان بدون امتیاز در رده آخر جدول باقی ‌ماند.

ترکیب استقلال:

سید مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، علی حمودی، جواد نکونام، فابیو جانورایو( از دقیقه ۶۸ امین منوچهری)، فریدون زندی( از دقیقه ۵۸ رودیگو توزی)، آرش برهانی( از دقیقه ۸۰ میثم بائو) و سیاوش اکبرپور

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

در اصفهان، سپاهان مدافع عنوان قهرماني ميزبان راه آهن بود اما در پايان در مقابل اين تيم با تساوي ۲ بر ۲ متوقف شد. شاگردان دايي در اين بازي دو بار به وسيله مجتبي شيري (۱۱و ۶۷)‌از حريف خود پيش افتادند اما زردپوشان اصفهان هر دو بار با گل‌هاي رادومير دالوويچ (۳۳) و بازيكن حريف (۸۱) بازي را به تساوي كشاندند تا از يك شكست خانگي فرار كرده باشند.

سپاهان با اين مساوي ۷ امتيازي شد و پايين‌تر از فجر و در كنار ملوان در رتبه دوم قرار گرفت، راه آهن نيز ۵ امتيازي شد و در مكان ششم جدول قرار گرفت.
در اهواز فولاد با دو گل مهمانش سايپا را شكست داد. مهدي نوري (۵۰) و آرش افشين (۷۰) براي تيم حسين فركي گلزني كردند تا فولاد نخستين سه امتياز خود را در اين فصل به دست آورده و با ۴ امتياز در كنار پرسپوليس در رده هشتم قرار گيرد.

اما در شيراز، فجر سپاسي در ادامه روند خوب خود نفت آبادان را با دو گل شكست داد تا با ۹ امتياز صدرنشين بلامنازع ليگ باشد. سيد محمدرضا حسيني (۷۶) و مهدي نظري (۸۱) براي شاگردان محمود ياوري گلزني كردند تا فجر تا هفته سوم ليگ دست به كار بزرگي زده باشد.

در ديگر بازي‌ها داماش گيلان كه در خانه به مصاف پيكان رفته بود در يك بازي پرگل مهمانش را با نتيجه ۵ بر ۳ با شكست بدرقه كرد. عليرضا جهانبخش دو بار (۲۴ و ۶۴) افشين چاوشي (۲۸) امين متوسل‌زاده (۵۰) و حسين ابراهيمي (۵۲) براي داماش گلزني كردند. در آن سو محمدرضا طهماسبي (۷ و ۹۴) و رضا معقولي (۶۹) براي تيم عبدالله ويسي گل زدند كه اين روزها با پيكان حال و روز خوبي را ندارد.

داماش گيلان با اين پيروزي ۵ امتيازي شد و بالاتر از راه آهن در مكان پنجم جدول قرار گرفت. پيكان نيز يك امتيازي ماند و با تفاضل گل ۶- در رده شانزدهم جدول باقي ماند.

نفت تهران هم كه در ورزشگاه دستگردي به مصاف آلومينيوم هرمزگان رفته بود در پايان ۹۰ دقيقه به نتيجه‌اي بهتر از تساوي بدون گل دست پيدا نكرد. نفت تهران با اين تساوي ۵ امتيازي شد و در رتبه ششم جدول قرار گرفت.

نخستين پيروزي تراكتورسازي با توني

در ادامه‌ي بازي‌هاي هفته‌ي سوم ليگ برتر فوتبال، سه‌شنبه شب، تراكتورسازي در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز ميزبان مس كرمان بود و در پايان توانست مهمان خود را با نتيجه‌ي ۲ بر يك با شكست بدرقه كند.

در حالي كه تنها چند دقيقه از آغاز بازي گذشته بود، برق ورزشگاه يادگار امام (ره) قطع شد و اين موضوع باعث شد بازي دو تيم براي دقايقي متوقف شود.

با اين حال پس از شروع مجدد بازي، دو تيم به كار خود ادامه دادند و نيمه‌ي نخست با تساوي بدون گل پايان يافت.

در نيمه‌ي دوم و در شرايطي كه تا دقيقه‌ي ۸۴ بازي بدون گل مساوي بود، تراكتورسازي به وسيله‌ي فرزاد حاتمي به گل نخست خود دست يافت تا هواداران تبريزي غرق در شادي شوند. با اين حال پنج دقيقه پس از اين گل مصطفي شجاعي مهاجم مس كرمان گل تساوي را وارد دروازه‌ي محسن فروزان كرد.

بازي با تساوي يك بر يك در جريان بود كه در دقيقه ۹۴ سعيد مظفري‌زاده يك پنالتي براي تراكتورسازي گرفت و فلاويو لوپز با گل كردن اين توپ، نخستين پيروزي تراكتورسازي را به هواداران اين تيم هديه كرد.

تراكتورسازي با اين برد ۵ امتيازي شد و به رده هشتم صعود كرد. مس هم همچنان به همراه ذوب آهن بدون امتياز در قعر جدول جاخوش كرده است.

پرسپولیس با کمک داور نباخت!

دومین دیدار هفته سوم از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از ۷۰ هزار تماشاگر بین دو تیم گهر زاگرس و پرسپولیس برگزار شد و با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۱۵ برای پرسپولیس گلزنی کرد و مجتبی زارعی در دقیقه ۸۲ گل گهر را به ثمر رساند.

شوت محمد پروین در دقیقه ۲+۹۰ بعد از برخورد با تیر افقی پشت خط دروازه فرود آمد و گل شد اما کمک داور این گل را ندید.

تورج حق‌وردی داور مسابقه به علی کریمی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

پولادی از پرسپولیس در دقیقه ۷۸ با دریافت کارت زرد دوم از میدان اخراج شد. هادی رکابی بازیکن گهر نیز در دقیقه ۹۰ اخراج شد.

با این تساوی پرسپولیس ۴ امتیازی شد و گهر زاگرس هم اولین امتیازش را در لیگ برتر به دست آورد.

ترکیب پرسپولیس:

شهاب گردان، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، امیرحسین فشنگچی، روبرتو سوسا( از دقیقه ۲۰ سامان آقازمانی)، مهرداد پولادی، علی کریمی( از دقیقه ۴۶ حمید علی‌عسگر)، محمد نوری، محمد قاضی ( از دقیقه ۶۰ غلامرضا رضایی) و کریم انصاری‌فرد

سرمربی: مانوئل ژوزه

ترکیب گهر زاگرس:

شهرام مهربان، علیرضا محمد، امین ترکاشوند( از دقیقه ۵۹ مجتبی زارعی)، ساشاکلوتجا، مجید باجلان، تقی نائینی، مجید خدابنده‌لو( از دقیقه ۸۳ رضا کاردوست)، هاملت میختاریان( از دقیقه ۵۹ محمد پروین)، محمدرضا خرسند‌نیا، هادی رکابی و آرمان قاسمی

سرمربی: مهدی تارتار

نتایج مسابقات همزمان دیشب به شرح زیر است:

داماش گیلان ۵ - پیکان ۳

گل‌ها: علیرضا جهانبخش دقایق ۲۴ و ۶۳، افشین چاووشی دقیقه ۲۸، امین متوسل‌زاده دقیقه ۵۰ و حسین ابراهیمی دقیقه ۵۲ برای داماش و محمدرضا طهماسبی دقیقه ۷ و دقیقه ۹۴ (پنالتی) و رضا معقولی دقیقه ۶۹ برای پیکان

فجرسپاسی ۲ - نفت آبادان صفر

گل‌ها: سیدمحمدرضا حسینی دقیقه ۷۶ و محمدمهدی نظری دقیقه ۸۲

نفت تهران صفر - آلومینیوم هرمزگان صفر

فولاد خوزستان ۲ - سایپا صفر

گل‌ها: مهدی نوری دقیقه ۵۰ از روی نقطه پنالتی و آرش افشین دقیقه ۷۰

سپاهان اصفهان ۲ - راه‌آهن ۲

گل‌ها: مجتبی شیری دقایق ۱۱ و ۶۹ برای راه‌آهن و رادومیر جلاویچ دقیقه ۳۲ و حسین پاشایی (گل به خودی) دقیقه ۸۲ برای سپاهان

ضمنا در اولین بازی هفته سوم تیم ملوان ۳ بر یک تیم صبا را شکست داده بود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *