جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۱۱

پاسخ کیهان به مجید انصاری/ چاره جبران، توبه از آن عملكرد است

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۲۵
کد مطلب: 235317
به رغم اين اظهارات، مروري بر كارنامه برخي سران مجمع روحانيون و تندروهاي همسو با آنان طي 3 سال گذشته و حتي هفته هاي اخير نشان مي دهد كه آنها بر خلاف رهنمودهاي آقاي انصاري، مشغول تفرقه انگيزي و فتنه انگيزي بوده اند.
به گزارش جهان، کیهان نوشت:
يك عضو مركزيت مجمع روحانيون با 3 سال تأخير خواستار فرو بردن خشم، اصلاح ذات البين و مقابله با فتنه انگيزي و اختلاف شد.

مجيد انصاري با تاكيد بر شركت اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري آينده گفته است: دلخوري هايي كه به هر دليل در جريان انتخابات گذشته پيش آمده است و كدورت ها با يك سعه صدر و گذشت متقابل كنار گذاشته شود.

وي در گفت وگو با ايسنا افزود: نمي دانم اين همه آموزه هاي اسلام درخصوص گذشت و فرو بردن خشم و بزرگواري و عفو در اخلاق اسلامي چه زماني قرار است به كار گرفته شود، اگر اصلاح ذات البين به عنوان مقدس ترين كارها و عبادت هاست و منفورترين كارها فتنه انگيزي به معناي ايجاد اختلاف و خصومت بين برادران مسلمان است، چه ساز و كاري بايد براي عمل كردن به اين معروفات پيش گرفت.

انصاري گفت: فضاي سياسي كشور اقتضاء مي كند با يك نگاه برادرانه، گذشت و اغماض، عفو و تفاهم به استقبال انتخابات رياست جمهوري برويم و لازمه اين كار اين است كه دست خناس ها و عناصر افراطي و جريانات مشكوك و كساني كه نان و نامشان در اختلاف افكني و دميدن در كوره اختلاف است، قطع شود.

وي توصيه كرد: در هر دو جبهه بايد سعي كنند نسبت به افرادي كه به دنبال اختلاف افكني هستند با ديده شك و مراقبت نگاه كنند؛ گرچه مي گويند بايد حسن ظن داشت، ولي در فعاليت هاي سياسي و در دنيايي كه در معرض نفوذ سرويس هاي جاسوسي و منافقين هستيم، خوش باوري به همه افراد كارساز نيست، به كساني كه دنبال خبرهاي نادرست و پرونده سازي هاي ناصحيح و اختلاف افكني هستند و افراطي برخورد مي كنند در هر دو جبهه بايد با نگاه ترديد و احتياط نگاه كرد.

به رغم اين اظهارات، مروري بر كارنامه برخي سران مجمع روحانيون و تندروهاي همسو با آنان طي 3 سال گذشته و حتي هفته هاي اخير نشان مي دهد كه آنها بر خلاف رهنمودهاي آقاي انصاري، مشغول تفرقه انگيزي و فتنه انگيزي بوده اند.

به عنوان مثال اعضاي مجمع وقتي تندروي هاي كساني چون موسوي و كروبي و حلقه اصلي مديريت كننده آنها را كه آلودگي هاي جدي به گروهك هاي ضد انقلاب داشتند، مشاهده كردند به جاي اعتراض به روند قانون شكني و آشوبگري با اين جريان همراه شدند و به ادعاي خائنانه و دروغ تقلب دامن زدند حال آن كه مي دانستند تقلب 11 میلیون رأيي امكانپذير نيست. آن روز كسي در ميان مجمع روحانيون به بازيگران لجوج فتنه نگفت بزرگواري به خرج دهيد و خشم و هيجان خود را فرو ببريد بلكه تحريكاتي نيز صورت گرفت تا دعوت مكرر رهبر معظم انقلاب - از جمله در نماز جمعه و... - براي بازگشت به قانون و همدلي و برادري بي ثمر بماند.

آن روز اعضاي مجمع و اصلاح طلبان همسو كمترين دغدغه اي نسبت به اختلاف انگيزي ميان مردم نداشتند همان طور كه امثال خاتمي طي هفته هاي اخير نيز با تندروهايي نظير عبدالله نوري هم پياله شده اند، كسي كه تابلوي باند مهدي هاشمي و گروهك نهضت آزادي و سازش با آمريكا و تخطئه حمايت از مقاومت فلسطين را يكجا بلند كرد و ميداندار بخشي از ساختارشكني هاي سازمان يافته در وزارت كشور دولت اصلاحات بود.

اصلاح طلبان اگر صداقت دارند بايد اعلام كنند كه در فتنه سال 88 به نام آنها خيانت بزرگي صورت گرفته و حداقل همين امروز از آن عملكرد سراسر خيانت اعلام بيزاري و برائت كنند چرا كه آن اتفاقات پروژه دشمن بوده و به خاطر واقع شدن در زمين دشمن انجام گرفته است. چاره جبران نيز خارج شدن از زمين دشمن و توبه از آن عملكرد است.

طي هفته هاي اخير برخي از اصلاح طلبان و مشاركتي هاي فراري نشست هاي مشتركي با عناصر تابلودار ضد انقلاب در خارج كشور داشته اند كه طبق معمول و به دلايل كاملا مشخص با سكوت مطلق مجمع روحانيون و كساني چون آقاي انصاري مواجه شده است. امثال ايشان در حالي كه ادعاي خط امام دارند كمترين اعتراضي به نشست هاي هماهنگي خاتمي يا امثال عبدالله نوري كه مباني خط امام(ره) را مورد هجمه قرار دادند، نكردند و سوال اين است كه چگونه مي توان با گروهي تا اين حد آلوده به گروهك ها، نگاه خوش بينانه داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقايان محترم خط امام (ره)
لطفا شرايط كشور،منطقه و جهان را به لحاظ سياسي ، اقتصادي و امنيتي درك كنيد .
همواره از تند روي پرهيز نموده و فاصله خويش را با جريان هاي سكولار و اپوزوسيون مشخص نماييد .ونخواهيد جهت دسترسي به اهداف اصلاحاتي خود كه ضرورت جامعه پويا است از توان كاذب عناصر معاند نظام و انقلاب بهره برداري كنيد .
قطع و يقين بدانيد در صورتي كه در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب كه يقينا ملهم از آرا امام ( ره ) ميباشد ، حركت نماييد . به نفع نظام و انقلاب و نااميد شدن دشمنان و قطع طمع آنان ميگردد .
لطفا با صدور بيانيه اي روشن به تبين اين مهم بپردازید ، زيرا رضايت خداوند و مردم و حضرت امام در تاسي از ولايت فقيه ميباشد .
Iran, Islamic Republic of
آن همه اغتشاش ، توهين به نظام و مقدسات، همراهي با دشمنان ، هم كاسه شدن با ضد انقلاب ،كشته شدن افراد بيگناه، سلب آسايش از مردم، تلخ كردن شيريني بزرگترين حضور مردمي و هزاران خيانت به انقلاب فقط به خاطر يك دلخوري بود؟!!! بيچاره سنگ پا.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مجمع روحانیون همیشه در خط امام و رهبری بوده است و این نظر شما است آآقای شریعتمداری که همه را با عینک معاند و براندازه و...میبینی!!!!!
تاریخ در این مورد هم قضاوت خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
این ها عجب رویی دارند که هنوز خود را خط امامی می دانند
Germany
از امام و رهبر مظلوم تر نداریم که حتی فتنه گران که حامی شعار دهندگان علیه اصل ولایت فقیه بودند نیز دم از راهرویشان می زنند!!!
باید به این آقای باهوش سیاسی فراوان عرض کرد که در دنیای سیاست این ادبیات به یک شوخی بدمزه و تلخ شبیه است تا یک راهکار ایشان باید بداند که تاوان باده خوریهای بی حساب هوشیار در مقابل مستان نشستن است (حافظ علیه الرحمه )در دنیای سیاست تعارف هم هزینه دارد چه برسد به اینکه چنان با خشم وطن فروشانه ای به منویات پیر دلسوخته ما پاسخ داده شد که هر کسی به خوبی میتواند بفهمد که اینها اگر غیر خودی و خائن نباشند حتما و حتما احمق هستند و باید از گردونه سیاست به معنای تدبیر در اداره امور مردم کنار گذاشته شوند برای امتحان همین آقای انصاری کافیست از ایشان سئوال شود که نظرشان در مورد بهزاد نبوی چیست و یا چه کاری باید با یک افراطی مثل تاج زاده کرد ؟ اگر صادق باشند جواب ایشان آنرا معلوم خواهد نمود
(اتفاقا مجمع روحانیون همیشه در خط امام و رهبری بوده است و این نظر شما است آقای شریعتمداری .....)

اتفاقا این نظر ما هم هست حداقل آقای شریعتمداری با ارائه مصداق و دلیل و مدرک معاند بودن و بر انداز بودن بعضی ها را اثبات میکند شما ممکنست برای در خط امام و رهبری بودن مجمع روحانیون دلیلی بیاورید لطفا ؟
اقای انصاری خود کرده را تدبیر نیست
لابد مرگ خوبه اما برای همسایه
درود وسلام خدابر جناب شریعتمداری عزیز عمار واقعی زمان ان‌شاءالله خداوند به ایشان طول عمر با عزت عنایت فرماید.

درسته ماهیت نفاق مجمع روحانيون آشکاره دوست عزیز .

تاریخ در این مورد هم قضاوت خواهد کرد
آقای انصاری عزیز مردم کشور ما اکثریت متعهد و ولایت مدارن. اصلا دیگه چیزی به اسم جبهه اصلاح طلب را به رسمیت نمی شناسند و قرار است این مخالفان با برخورداری از ارفاق وگذشت مردم فقط فراموش شوند و خیانتهایشان فعلا نادیده گرفته شود که شما حالا به اصطلاح پا درمیانی کرده اید و برای رنگ دادن به حنایشان گفته اید هردو جبهه بیایند و اختلاف را کنار بگذارند این کار سیاسی و زنده کردن مرده و انرا درحد زنده قرار دادن به اسم رفع اختلاف کار خوبی نیست
با سلام : بله فرمایش دوست ما درست است 0 ایشان که اینقدر دم از خط امام می زدند مگر امام نفرمود که پشتیبانی ولایت فقیه باشید تا مملکت آسیبی نبیند چرا فریاد رهبری را نصب العین قرار ندادند چرا عکس امام را پاره کردند و آنها سکوت را نشکستند؟ چرا به خیابانها ریختند و آنچه که باید نمی کردند ، کردند ولی این اعضای مجمع روحانیون سکوت مطلق کردند ؟ و هزاران چراهای دیگر ؟