جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۱
۵۱
در حاشیه نامه مجمع روحانیون به رئیس جمهور؛

تایید شکست طرح رسانه‌ای بازگشت یکی از سران فتنه/ بر نیزه کردن قانونی که بارها لگدمال کرده‌اند

رأفت نظام و توهم بازگشت بدون عذرخواهی
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 421213
به نظر می رسد با وجود تلاش های گسترده برای بازگرداندن خاتمی به میدان قدرت، این تحرکات راه به جایی نبرده؛ به همین دلیل مجمع روحانیون راهی جز استمداد از رئیس جمهور پیدا نکرده است.
تایید شکست طرح رسانه‌ای بازگشت یکی از سران فتنه/ بر نیزه کردن قانونی که بارها لگدمال کرده‌اند
گروه سیاسی جهان نيوز - عبدالله الماسی: مجمع روحانيون مبارز، یکی از احزاب فعال در فتنه ۸۸ با صدور نامه ای به رئیس جمهور، خواستار رفع ممنوع التصويري یکی از سران داخلی فتنه و متهم آشوب‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم شده است.

در این نامه که سیدمحمد موسوی خوئینی ها، دبیرکل حزب، زیر آن را امضا کرده، با اشاره به اصول قانون اساسی آمده است: اقدام دادستان تهران در جهت منع رسانه‌ها از درج تصویر و ذکر نام ... خلاف موازین قانونی و حقوقی بوده است. مجمع روحانیون مبارز از ریاست محترم جمهوری که یکی از وظایف مهم ایشان اجرای قانون اساسی است درخواست می نماید که با استفاده از اختیاراتی که قانون به ایشان داده است از تخلفاتی که در کشور از قانون اساسی جمهوری اسلامی رخ می دهد از آن جمله مورد یاد شده جلوگیری نمایند.

شکست طرح رسانه ای بازگشت رئیس بنیاد باران

تلاش حزب مجمع روحانیون مبارز برای رفع ممنوع التصویری این متهم فتنه در شرایطی صورت می گیرد که تا پیش از این منع قانونی، محافل و رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب در یک دستور العمل مشترک به دنبال تبلیغ و مطرح کردن نام وی بودند. او هم با مسافرت به شهرهای مختلف، دیدار با گروه های افراطی کوچک و بزرگ و حضور در مراسمات ختم، بهانه کافی را برای انتشار گسترده تصاویر و سخنانش در رسانه های زنجیره ای فراهم می کرد. هدف از این کار، طرح مجدد نام و زمینه سازی برای بازگشت رئیس بنیاد باران به صحنه سیاسی بدون عذرخواهی از قانون شکنی‌ها و همراهی با آشوبگران و افراطیون سال ۸۸ بود.

اما به نظر می رسد با وجود تلاش های گسترده برای بازگرداندن متهم فتنه به میدان قدرت، این تحرکات راه به جایی نبرده؛ به همین دلیل مجمع روحانیون راهی جز استمداد از رئیس جمهور پیدا نکرده است.

گرچه هزینه دادن حزب مجمع روحانیون برای یک عضو متهم خود امری غیرطبیعی نیست اما استناد این حزب به قانون اساسی عجیب است زیرا هم این شخص و هم حزب مجمع روحانیون در جریان فتنه ۸۸ پیش از شورش علیه رای مردم، علیه قانون اساسی به پا خواستند و با وجود تاکیدات مکرر مسؤولان نظام بر لزوم پایبندی به قانون اساسی و پیگیری اعتراضات از راه قانون، رئیس بنیاد باران و هم حزبی هایش به هیچ یک از اصول قانون اساسی اعتنایی نکردند و لشکرکشی خیابانی و همسویی با رژیم صهیونیستی و آمریکا را بر آن ترجیح دادند.

در حقیقت استارت آشوب‌افکنی‌ها با اعلان راهپیمایی مجمع روحانیون کلید خورد و حال آن که سران این گروه از جمله فرد عضو این مجمع در پستوها اذعان داشتند ادعای تقلب دروغ است. اکنون اما در اقدامی تامل برانگیز خواستار اجرای قانونی اساسی شده و برای رفع ممنوع التصویری یک متهم قانون شکن که هنوز حاضر به ابراز برائت از عملکرد خود نیست، به قانون متوسل شده اند!

رافت نظام و توهم بازگشت بدون عذرخواهی

به نظر می رسد رأفت نظام در عدم محاکمه بخشی از قانون شکنان و فعالان آشوب خیابانی، آنان را دچار توهم کرده است. گویا عجله این طیف برای آغاز تبلیغات انتخاباتی و زمینه سازی برای بازگشت به انتخابات آتی، سبب شده اتهامات متعدد خود را فراموش کنند؛ به همین دلیل اکنون قانون اساسی را که بارها پای روی آن گذاشتند، بر سر نیزه کرده اند.

مسؤولان نظام پیش از این تنها راه بازگشت متهمان فتنه به صحنه سیاسی را عذرخواهی و اعلام برائت رسمی و علنی از وقایع سال ۸۸ و جبران آن دانسته اند؛ موضوعی که بی شک رئیس جمهور محترم هم خود را مقید به تبعیت از آن می داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سوروس مچكريم!
United States
این هم از نوادر روزگاره مجازات بدون محاکمه
این هم از عجایب روزگاره کسی که هشت ماه تمام کشور را به آشوب کشید و نماینگی از اسراییل با نظام جمهوری اسلامی جنگید راست راست قدم میزند
Iran, Islamic Republic of
بی چاره اگه بخوان درست محاکمش بکنن کمتر از اعدام حقش نیست ، حالا زنده بودنشو مدیون این نظامه ، بده؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
پس اگه اینجور که شما هم میگی پس....
United States
سیدمحمد موسوی خوئینی ها، دبیرکل!!!!
ازاصحاب فتنه!!!
از قانون دم میزند??????
پیور آرمانهای بلند روح الله
من در سال 76 به جناب آقای خاتمی را ی دادم همه می دانند که کسی جندان او را می شناخت ( در سطح کشور) . ایشان نسبت به کاندایاهای دیگر در لباس منتقد ظاهر شد و این در شرایطی بود که مردم از سیاست ها اقتصادی دولت هاشمی در رنج بودند. نه بزرگ به وضع موجود آن زمان به نفع خاتمی تمام شد. این آقا هم که کمترین سابقه ای در مبازه در سالهای قبل از انقلاب ندارد و آن فقط امام جماعت مسجد هامبورگ بودن نودن است. فکر کرد چقدر محبوب است. الان هم توهم این را دارد که سیاستمدار و اندیشمند بزرگی است. برخی از آدمهایی را که والله بالله امام خمینی را هم قبول نداشتند ( که آنها را می شناسم ) دور و خود جمع کرد . تعدادی از آنها هم که همین آلان در امریکا و اروپا مقیم شده اند.

نمی دانم چرا این آقا شجاعت این را ندارد که بگوید قانون اساسی را قبول ندارد . ولایت فقیه را قبول ندارد . این جماعت طرفدار او هم خیلی هایشان مثل توده ای ها و مارکسیت های زمان اوائل انقلاب عمل می کنند . یک روز طرفدار میارزه با امپریالیسم آ»ریکا بودند حالا با چه وقاحتی جنایت های آمریکایی ها را ماله کشی می کنند.
ممکن است خواننده این یادداشت تصور کند که نوییسنده این سطور مثلا رای به احمدی نژاد داده و یا طرفدار احمدی نژاد است. در حالی که مطلقا اشتباه می کند.
نویسنده این یادداشت انقلابی قبل از انقلاب است . منتها هنوز به این نتیجه نرسیده است که جنایتهای آمریکا را ماله کشی کند و فیگور روشنگری و اوپوزیسیون بگیرد و حرفهای فراماسونرهای عهد قجری و پهلوی را تکرار کند. !!!!
صمد
ببخشید کسی میگوید قبول ندارد که ماسک نفاق را از صورتش بردارد
بهتر...
سید رضا
همینه دیگه. اگر فردا روزی دیدید که اصحاب فتنه شاکی شدند و مردم انقلابی به همراه نظام اسلامی متهم، تعجب!!! نکنید. چون ضرب المثلی هست که می گه:
محبت چو از سر بگذرد نادان خیال بد کند
اگر قوه قضائیه ابهت می داشت و در زمان خودش متهمین را به دادگاه احضار می کرد و مجرمین را به سزای اعمالشان می رساند و از قلم های مزدور به دل خود هراسی نمی داد. این فتنه گرها و حامی هایشان این طور نسبت به بخشش خودشان طمع نمی کردند.
همایون
United States
بابت درج کامل بیانات معقول شخص سید رضا از جهان بسیار سپاسگزاریم
امیر
نیست سال 88 همه این آقایون بر اساس قانون اساسی عمل کردند ، حالا هم می خوان قانون اساسی اجرا بشه .
برادر من اگر قرار بود قانونی عمل کنیم که شما و امثال شما الان باید بالای دار می بودید .
بنظرم اشکالی نداره محاکمه علنی کنید و به اعدام هم محکوم کنید اما محاکمه علنی کنید
غلام
چه خوش خیال اب در اون کوبیدن است خجالت نمی کشند از قانون دم میزنند شاید منظورشان قانون جورج سروس است
احسان
این سید همیشه محبوب قلوبه نیاز به تبلیغ هم نداره امثال خاتمی ها مصدقها شریعتی ها از یادها نمیروند
آره محبوب قلوب صهیونیستها ویهاییها و خوانندگان لس آنجلسی و سردمداران آمریکا و انگلیس است
هنوزم عاشق سیدم
خاتمی بای بای
Iran, Islamic Republic of
همون طوری که شیطان در یادها هست ، روز مرگشون می رسد ، خیالت راحت.
شاگرد شریعتی
شریعتی را مقایسه کردن با خاتمی !!! خیلی جالب است. یک آدمی که کوچکترین سابقه ای در مبارزات قبل از انقلاب نداشته است. و دیگری که معلم انقلاب بوده است !! کسی که بدون هیج سوادی تصور می کند متفکر است و کسی که در زمانه خود آتشفشان اندیشه بود.
نواب
خواهشن دکتر شریعتی رو وارد این خرابکاریا و نفاق ها نکنید. دکتر شریعت مرد بود چیزی رو که قبول نداشت میگفت. نه که دورو باشه و .....
افشین
این فتنه گران از رافت و تحمل نظام مقدس و مظلوم انقلاب اسلامی خیلی و بی حد سوء استفاده می کنند البته مماشات و تساحل قوه قضائیه هم در این باب موجب پرورئی و طلب کاری اینها از نظام شده است در حالیکه مردم در راهپیمائی 9 دی و 22 بهمن 88 و سالهای بعد با انواع شیوه ها از دستگاه قضا درخواست پیگرد مجدانه انها را کرده اند .
جلد سوم کتاب تحلیل انقلاب را بخواند ...
Iran, Islamic Republic of
با این کارها فقط به مظلوم نمایی و افزایش محبوبیت ایشان کمک میشود
مثل اینکه در این مملکت زندگی نمی کنی دوست عزیز مردم ایران بعد از راه انداختن فتنه و شناخت واقعی انها در 9 دی و مناسبت های مکرر بعدی درخواست اشد مجازات را برای فتنه گران داشتند خصوصا برای سران فتنه....
Iran, Islamic Republic of
ما وظیفه نداریم به دشمنان امام حسین روی خوش نشون بدیم به بهانه این که محبوب نشن عزیز من.
خاتمی بدون نیاز به رسانه نسخه شما ها رو میپیچه! همونطور که 92 این کار رو کرد! اقدام حذفی نشانه عجز است!
رضا
Iran, Islamic Republic of
البته ایشون نسخه جرج سوروس را می پیچد و خود و همفکرانش آنرا اجرا می کنند!
اره عارف را کشید کنار که نسخه اصلاح طلبها را نپیچند
United States
سخه میپیچه !!!!!
برای فتنه گران و جورج سروس
سران فتنه رو اعدام کنن بعد هرچی خواستن چهره اشون رونشون ملت بدن
مراقب خودتون باشید
خاتمی بدون رسانه...
دزدان ومفسدان راست راست می گردند...
علی
الهی که نمیرم و روز ظهور آقا حجت ابن الحسن باشم.
که ببینم اصحاب فتنه جلو امام زمان خجالت زده خداوند و امامش میشن یا من؟ که در اشتباه بودم!!!!!!
لعنت بر دشمنان نظام جمهوری اسلامی و لعنت بر خاینین به خون شهدای اسلام.
احسان
United States
اگه بخوان درست محاکمش بکنن کمتر از اعدام حقش نیست ، حالا زنده بودنشو مدیون این نظامه

بعد این پر روها .میگن .....!!!!
رضا
مرگبر فتنه گر ، مرگبر وطن فروش مزدور، این فتنه گران هرچه سریعتر اعدام بشند اوضاع خوب میشه
با اینگونه قلم زدن در مسلمان بودن شما شک دارم چون هیچ ویزگی یک انسان مومن در نوشته های شما وجود ندارد
United States
و الان در مسلمان بودن فتنه گران و اتش زدن ....
اکبر
واقعا" سنگ پای قزوین جلوی اینا کم آورده.
محمد
سلام :
حزبی که با نبود خاتمی ، کارش لنگ میماند ، بدرد همون خاتمی میخورد و باید فاتحه اش را خواند .
United States
واقعا از حضور این اقا چقدر می ترسید .
این نشان دهنده اینه که ایشان خیلی خاطر خواه دارد
نواب
بله خاطر خواهان ایشون گوگوشو جورج سورس و یکسری مبتذل و نهضت آزادین که امام حکم ارتدادشونو صادر کرد
بر دشمن علی لعنت...
محمد
سلام :
خاتمی از اول هم عروسک بوده و الان هم یک وسیله شده و اگر رسانه ها مطرحش نکنند ، برای همیشه فراموش شده است .
بی خدا به تن بی جان نفس ندمید، که بی فایده است .
سید رضا
یک قاعده عقلی و منطقی هست که میگه: اثبات شی نفی ما ادا نمیکند. درست است که ما از حظور این باصطلاح آقا ترس داریم اما دلیل بر طرفدار داشتن این آقا نمیشه. مگه همه ی انسان های موحد از مکرهای شیطان واهمه ندارند ولی آیا این دلیل بر طرفدار داشتن شیطان در بین انسانها است؟! ما میگیم اگر به شیطان اعتماد کنیم ما را به بهانه ی جاویدان شدن با مکر و حیله از بهشت بیرون می کنه. اگر به شیاطین اعتماد کنیم به بهانه گندم ری ما رو مقابل حسین زمان قرار میدهد. به بهانه گفتگوی تمدن ها ما را از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامیمان دور خواهند کرد. در کل اگر به شیاطین اعتماد کنیم سعادت دنیوی و اخروی مان لگد مال میشه. تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال.
Romania
هر چقدر ایشان ممنوع التصویر بمانند محبوب تر می شوند فکری به حال خود بکنید
عبدالله
پس ما داریم به شما کمک میکنیم دیگه چرا ناراحتید؟
سیددلسوخته
آره محبوبتر میشه البته برای آمریکا ، انگلیس ، اسراییل و دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب و ولایت
این حرکت ممنوع التصویری خوب نیست ...
Germany
.....بعدا میگیم ولی کو گوش شنوا
لاااااااااااااااااااااادرود بر خاتمی