شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۱
۷۱

حامیان‌ فتنه‌ هواداران را به‌ راهپیمایی دعوت کردند اما خود نیامدند!

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 343433
سردرگمی فتنه‌گران و تغییر تاکتیکی طیفی از آنان برای سفیدسازی خیانت‌ 4 سال پیش خود، باعث مجادلات تازه در میان حامیان فتنه سبز شد.
حامیان‌ فتنه‌ هواداران را به‌ راهپیمایی دعوت کردند اما خود نیامدند!
سرویس سیاسی جهان‌نیوز - ابوذر علوی تبار - ماجرا از آنجا آغاز شد که خاتمی و جمعی از اعضای مجمع روحانیون در آستانه 22 بهمن به شکل بی‌سر و صدا به حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) رفته و مورد استقبال سیدحسن خمینی قرار گرفتند.

خاتمی درهمین بحبوحه مدعی شد باید کدورت‌های گذشته کنار گذاشته شود! و این در حالی بود که فتنه و آشوب تدارک شده از سوی سرویس‌های جاسوسی بیگانه و با بازیگری افراطیون مدعی اصلاحات، یک کدورت و دلخوری شخصی نبود که بتوان از آن گذشت. بدتر از همه اینکه خاتمی در جلسات محفلی اذعان کرده بود ادعای تقلب واقعیت ندارد و با این همه از فتنه‌گران مدعی تقلب حمایت کرد. در حقیقت جرم خاتمی و طیف همسو با وی در مجمع روحانیون، سنگین‌تر از افراد قانون‌شکنی بود که با توهم تقلب، احساساتی شده و اقدام به قانون‌شکنی و رفتار ضد امنیت ملی کرده بودند.

همزمان با همین تحرکات بود که مجمع روحانیون و حزب مشارکت با صدور بیانیه‌های دو پهلو، دعوت به حضور در راهپیمایی 22 بهمن کردند. همین موضوع سر آغاز ماجرای تازه‌ای در جبهه سرخورده فتنه سبز شد. این طیف یک بار سناریوی افتضاح اسب تروا را با اعلام آن از سوی عطاءالله مهاجرانی و کارگردانی رسانه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی در 22 بهمن سال 88 به اجرا گذاشتند که طبق آن قرار بود حامیان فتنه لابلای جمعیت تظاهرات‌کننده بروند و در وقت مقتضی چفیه‌ها و نمادهای مذهبی را به دور بیندازند و به نفع فتنه شعار دهند اما هیچ و پوچ بودن حامیان فتنه باعث ضرب‌المثل شدن سناریوی مذکور به عنوان «درازگوش تروا»  گردید. حالا در آستانه 22 بهمن 92، ابراهیم نبوی از دست‌اندرکاران سناریوی اسب تروای سال 88، همسو با اصلاح‌طلبان می‌گفت باید در راهپیمایی شرکت کرد چرا که جمهوری اسلامی واقعیت است. بی‌بی‌سی نیز به استقبال بیانیه خاتمی رفته و خواستار یک راهپیمایی متفاوت شد! اما در روز 22 بهمن نه از آن تفاوت خبری بود و نه از خاتمی و موسوی‌خوئينی‌ها و برخی فتنه‌گران عضو مجمع روحانیون

با این حال اقدام تاکتیکی خاتمی و مجمع روحانیون باعث اختلافات جدید در میان فتنه‌گران و اپوزیسیون شد چنان که سایت روزنت به قلم یکی از همکاران فراری نشریات اصلاح‌طلب نوشت: باید به راهپیمایی 22 بهمن نه گفت. ما در 22 بهمن 88 نیز همین اشتباه را کردیم و اسب تروا اتفاق افتاد؛ همان روزی که قرار بود پس از 9 ماه تظاهرات، جنبش سبز تظاهرات بزرگی را به سود خود، برگزار کند. فراموش نکنیم که جمهوری اسلامی از همان روزهای نخست، نشان داد که استعداد بی‌بدیلی در جمع کردن حامیان خود و مردم عادی، در خیابان و استفاده از آن به سود خود دارد. نمی‌توان بدون طرح و برنامه مشخص، پروژه‌ای را که 34 سال است انجام می‌شود، به سود خود، مصادره و از آن استفاده کرد. تظاهرات 22 بهمن سال 88 که شکستی کامل برای جنبش سبز بود، در واقع پایان پروژه  تظاهرات خیابانی تا یک سال پس از آن بود. حجم ناامیدی و جسورتر شدن حکومت در شکست جنبش سبز را نیز نباید فراموش کرد. آن‌چه رخ داد، برنامه‌ریزی ساده‌لوحانه بود.

اما رادیو فردا در گزارشی که از سوی محمدرضا یزدان‌پناه - دیگر همکار فراری نشریات اصلاح‌طلب- تهیه شده، می‌گوید: اصلاح طلبان نگاهی معطوف به قدرت دارند و برخی از آنان در سال 88 ناخواسته در عملی انجام شده قرار گرفتند. موسوی و کروبی باعث ورود ناخواسته اصلاح‌طلبان به دعوای سال 88 شدند و حالا می‌خواهند به شکلی خود را کنار بکشند.

رادیو فردا می‌افزاید: دعوت اصلاح‌طلبان برای شرکت در راهپیمایی سی‌وپنجمین سالگرد 22 بهمن، اختلافات زیادی میان بدنه جوان‌تر این جناح و افرادی که خود را هنوز سبز می‌دانند، ایجاد کرده است. یکی از مخالفان در فیس بوک خود نوشته که اگر وضعیت اینطور پیش برود، بعید نیست که اصلاح‌طلبان در سال آینده از طرفداران خود بخواهند که در سالگرد راهپیمایی 9 دی هم شرکت کنند تا حسن‌نیت بیشتر خود را به حکومت نشان دهند.

اما در کنار حضور پرشور و دشمن‌شکن ملت ایران، ماجرای مهمی که از نگاه برخی ناظران مغفول مانده، طنین گرم و پررونق شعار «مرگ بر آمریکا» بود. این بار مدعیان اصلاح‌طلبی برخلاف 3 ماه پیش که خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا از راهپیمایی 13 آبان شده بودند، ماجرا را به سکوت برگزار کردند چرا که از تصاعد میزان نفرت و انزجار ملت ایران نسبت به سیاست‌های خصمانه و منافقانه شیطان بزرگ در همین چند ماه اخیر خبر داشتند. در حقیقت برخلاف 3 ماه پیش، دیگر رسانه یا سیاستمدار اصلاح‌طلبی نبود که جرأت کند و مانند 3 ماه پیش خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا شود. آن هنگام یکی از همین چهره‌های سیاسی حتی نسبت دروغی را هم به حضرت امام(ره) مبنی بر موافقت ایشان با حذف شعار مرگ بر آمریکا داد که با انتشار اظهارات متواتر حضرت امام خمینی در دفاع از شعار مرگ بر آمریکا- حتی در ماه‌های پایانی عمر شریفشان- دروغ بودن این ادعا ثابت گردید.

در هر صورت آنچه یقین و تردیدناپذیر است این که آلودگان به حمایت از فتنه، چاره‌ای جز ابراز ندامت و عذرخواهی به خاطر آن خیانت بزرگ ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما که گفته بودیم جرأت ندارن که بیان!
Iran, Islamic Republic of
هیچ وقت جرات نداشتن
شما از توزیع عکسش هم میترسید اونوقت از جرئت صحبت میکنید ؟
Russian Federation
بالاخره اگه ما شجاع نیستیم ، این آقا که خودش شجاعه و مردم رو به راهپیمایی و یا شورش خیابانی دعوت می کنه ، چرا خودش در راهپیمایی شرکت نکرد ؟ و چرا اتاق فکر فتنه گران بود و جرئت حضور در آشوب ها را نداشت ؟
بالاخره بیان یا نیان؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر خاتمی
منظورت احمد خاتمیه؟
United States
احسنت
United States
لعن و نفرین بر....
...
مرگ بر منافق فتنه گر وطن فروش
درود بر چی ؟ بر نفاق و دو روییش
...... بر خاتمی
Iran, Islamic Republic of
دليلش اين نيست از ترس .... و توهين هاي ادمهاي.... مثل تو نيآمدند
نه دلیلش اینه که فقط تعداد خیلی کمی مثل تو که بی بصیرتین فقط طرفدارش هستید و اکثر مردم از او بیزارند
فک کنم طرفدارای خاتمی همه اومدن واسه این خبر کامنت گذاشتن ... خودشم باورش نمیشه اینقد طرفدار داشته باشه ... شوخی نکنین خاتمی تو دل مردمه (:
Russian Federation
کدوم مردم ؟
مردم که دیروز یکصدا مرگ بر فتنه گر می گفتند ؟
نکنه اون 7درصد عارف منظورته ؟
حسن
اتفاقا" دست شما را خواندند نیامدند چون شما برنامه ریزی کرده بودید که در راهپیمایی مردم را علیه آنها تحریک کنید.
United States
مردم ما شعور دارن نیازی به تحریک ندارن. چرا اینقدر سطح مردم رو پایین میارید و فکر میکنید بازیچه هستند؟


دقیقا این دید شما بوق چی های افساد طلبه نسبت به مردم.
سید
Iran, Islamic Republic of
یعنی اینقدر ترسو هستند که از تحریک یک روزنامه مثل کیهان میترسن؟ و یا اینکه روزنامه ای مثل کیهان چنان پایگاه اجتماعی داره که میتونه دردسر بزرگی برای سران ملعون فتنه ایجاد کنه؟؟؟ خداییش جواب ده!!!!
با اعمال و رفتار فتنه گرانه آنها نیازی به تحریک نیست مردم خودشان میدانند با فتنه گران وطن فروش چه رفتاری داشته باشند
اشتباه مثبت زدم
حناشون دیگه رنگی نداره
شما جرات داريد خيانت آنها را اثبات كنيد؟!!!؟
Iran, Islamic Republic of
خخخخ الان ساعت 13:50 است
شما جرات داری ثابت کن الان روزه !!

اظهر من الشمس که دیگه اثبات نمی خواد
این که جواب نشد الان ساعت چنده ثابت کن. اگه همه حرفاتون اینجوری باشه معلومه خیلی پا در هوایین
متاسفم که بجای اینکه بسوی وحدت برویم یکسری تندرو بدنبال تنش و نفاق میروند، ولی بدانیم با وحدت می توانیم جلوی دشمنان به ایستیم نه با جنگ و جدلو توهین و افترا
ايراني
آفرين به حسن كه درست شمارا شناخته . همين كه دعوت به شركت در راهپيمائي را كرده اند از رشادتها و افكار باز آقاي خاتمي بوده است . درود خدا و رسول آن به خاتمي و حاميان آنها
Russian Federation
افکار باز؟
آره از وقتی با سوروس می گرده اینطوری شده دیگه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا" دست شما را خواندند نیامدند چون شما برنامه ریزی کرده بودید که در راهپیمایی مردم را علیه آنها تحریک کنید.خوب كاري كردند نيامدند تا شما كنف شويد. شما مي خواستيد دوبار اراجيف بگيد. شما ايمانتان ضعيف است و نان رياكاري مي خوريد
محسن
Iran, Islamic Republic of
خاتمی خوب می داند چطور با افراط گرایان برخورد کند تا آنها در خود بپیچند
حتما منظورتان از خاتمی احمدشان ....هستند دیگه؟
خاتمي خودش سردسته افراطي هاست. فتنه تير 78 و فتنه 88 رو يادمونه هنوز!
به پاد تو خودش نپيچه، ما رو نميخواد بپيچونه!
البته كه خوب شما طرفداراي ساده‌اش رو پيچونده و سر كار گذاشته با يه فقره عباي شكلاتي‌اش!
خاتمی خوب میداند چطور با آمریکا ارتباط برقرار کند که اربابش را شاد کند
این را خوب بدانید که هر چی از سید محمد خاتمی بد بگین خودتون را خوار و ذلیل تر کرده اید
خاتمی در قلب این ملت جا داره
ما برای خاتمی هیچ ارزشی قائا نیستیم.
خاتمی یک خیانتکار بود.
آره در قلب یا؟؟؟؟
بازهم دچار اشتباه شديد واز قول ملت شريف ايران صحبت كرديد شما كمتر از اين حرفها هستيد.
جرات به کنار جدا چطور روشون میشد بیان؟!!!!! با اون خیانت و جفایی که کردند
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی شماها اگه میامدند هم یک حرفی براشون درست میکردید بابا دست بردارید از اینکارها خدا شاهده من خودم یک اصولگرا و عاشق رهبری هستم ولی این مطالب شما و کیهان نوبره بخدا . یک اشتباهی کردند منافقین و ضد انقلابها قاطی شدند و خلاصه برای همه دوستداران انقلاب ناراحت کننده بود ولی شما تندروهای اصولگرا هم میان یک حرفی میزنید نمیان یک حرفی میزنید شما بگید چکار کنند ..
ok منم عاشق رهبرم هستم ولی الزاما هرکس که بر ضد فتنه گران است اصولگرا یا اصولگرای تندرو نمیباشد.به کل ایرااااان وایرانیان خیانت شد
محمد
اصولگرايي شما بهد درد خودتون وعليمطهري ميخوره.
يه اشتباهي نكردند، يه جرمي كردند و جرم تاوان دارد. نميشه جرم كرد و قصر در رفت.
ضمناً مطالب كيهان و جهان معلومه كه نوبره. تو دوره زمونه‌اي كه رسانه‌ها غالباً خودفروخته هستند و بر اسسا ميل دولت‌ها مطلب مي‌نويسن، كيهان و جهان سال‌هاست خط اصولي خود رو حفظ كردند.
من ميگم چكار بايد كرد. سران فتنه شامل موسوي، كروبي، خاتمي، خوئيني‌ها، و آن مرد بزرگ فتنه بايد اعدام شوند تا درس عبرت شود براي كسانيكه خون جوانان را بازيچه قدرت‌طلبي خود ميكنند.
اصول گرا شمایید و همفکراتون که یه عده معدودید ولی سرو صداتون زیاده.
Russian Federation
از عارف 7 درصدی چه خبر ؟
حسین
از جلیلی شما چه خبر!
انقلاب اسلامي براي دوستداران آن است و ايران هم ايران اسلامي هست.
شما چيكاره‌اي؟!
یک کلام هم از مادر عروس
حسین
نه پس اصول گرایی شما خوبه که مثل چاله میدانی ها بیا یین فقط فحش دادن بلد باشبن
چاله ميدوني اون موسوي هست كه قبل از اتمام رأي‌گيري ميگه من با نسبت بالاي آرا برنده شدم!
چالهميدوني اراذل و اوباش اجارهاي بودن كه از كل كشور جمع كرديد براي آتيش زدن سطل آشغالها و شكستن بانك‌ها.
Russian Federation
دروغ که کنتور نداره ، هیچ اصولگرایی خیانت های این مزدوران را فراموش نکرده ...
از لحن حرفت که کاملاً مشخصه که یک اصول گرا هستی!!!!!!!!!!!!!
محمود
این عناصر فته قابل این حرفها نیستند که از آنها مطلب مینویسید. کمی هم از سران فتنه یعنی ه....وامثال او بنویسید.موسوی اسباب دست ه... بود وهست.
محمد
نیاز به برنامه ریزی نداره مردم خودجوش از حضور مهره های فریب خورده دشمن تنفر دارند.
Iran, Islamic Republic of
محبوبیت خاتمی اینقدر زیاده که شما ازش میترسید و بهش تهمت میزنید و میزنید و میزنید و هشت سال بهش ناجوانمردانه تاختید ولی مردم به خاطر حرفش رفتن به روحانی رای دادن. ببینید خاتمی بی رسانه چقدر تو دل مردم جا داره و شما چقدر؟!
چی ی ی مییییگی؟شما خوااااااااابی؟بیدااااااااار شوووووووو زمستون داره تموم میشه
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فتنه گر
ما آرزوی مرگ شمارو نمیکنیم و از خداوند خواستار بهبود سلامتی شما هستیم.
ولي ما آروزي مرگ خائنان وطن و دشمنان اسلام رو ميكنيم.
تند نرو جوون تا می تونی مطالعه کن تاریخو که اینجوری فتنه گر و تطهیر نکنی
Iran, Islamic Republic of
من کسی رو تطهیر نمیکنم. فارغ از اعتقادات سیاسی من این حقیقته. شما به خاتمی میگید فتنه گر و ... ولی ایشون هم طرفداران خودشو داره بخوایید نخوایید ایشون محبوب هستند و این شمارو عذاب میده!
مجید
Iran, Islamic Republic of
ما ار گرینه داخل کشو عوامل فتنه می ترسیم از گزینه روی میر امریکا نمی ترسیم
ali
Iran, Islamic Republic of
مثل مرگ از خاتمی میترسید / فقط کافیه با یکی عکس بگیره اونوقت میشه رییس جمهور بعدی
آره!!!!!!!!!!!!!! به خاطر همين بود كه ليست "ياران خاتمي" تو انتخاب مجلس از 30 نفر در تهران، 1 نفر رأي آورد. اون هم در دور دوم!!!
راستي ما كه اهل جهاد در راه خداييم و ترسي از مرگ نداشتيم و نداريم. اون شمايي كه مثل مرگ از آمريكا مي‌ترسي.
Iran, Islamic Republic of
بيايند تا چند تا آدم .... به آنها توهين كنند
کمال
United Kingdom
باید فکر خودتون کنیدواینقدر جوش نزنید آقازاده ها ی
سران فتنه الآن در کشورهای اروپایی حال میکنندوشما از آنها دفاع میکنید.
اینها از گزینه روی میز هستند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
اینها ضد انقلاب هستند نخواستند خروش مردم را ببینند قلبشان بگیرد، دعوتشان سوری بود برای این جماعت مردم ولایی تره خورد نمی کنند0
Iran, Islamic Republic of
مرگ برضدولایت فقیه
رهگذر
بيا چه غلطي كنه...
جاي وطن فروش راهپيمايي22بهمن نيست كه...
بره پيش رفيقاش كديور و مهاجراني و نوري زاده و...
ديدم يكي تو اين نظرا نوشته بود خاتمي تو دل مردمه!!!
چه خوش باوري پسر جون...
خاتمي ملعون شد از نظر مردم...
ملعون
شما به دل نگیر اونا ....یه چی میگن وگرنه مثل روز روشنه خاتمی ملعون است
sepideh
بچه ها لطفا زیاد باهاشون کل کل نکنید ماشالله مردم ایران انقدر بصیرت دارند که خوب وبد رو از هم تشخیص بدهند مصداقش نهم دی بود .لبیک یا خامنه ای
سعید
Iran, Islamic Republic of
عقلانیت گزینه روی میز اصلاح طلبان میباشد.