جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

هراس صهیونیست‌ها و معادله‌های سید حسن

يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 235108
روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی به توانمندی‌های بالای مقاومت در جنگ احتمالی آینده و ابعاد محاصره دریای و هوایی سرزمین های اشغالی با موشک های مقاومت اشاره کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یحیی دبوق نویسنده روزنامه الأخبار در مقاله ای به افزایش تهدیدات اسرائیل علیه لبنان در چند روز گذشته اشاره کرده و می نویسد: این تهدیدات از بس که تکراری شده، دیگر رنگ و بویی ندارد. وی ادامه می دهد: این تهدیدات بیش از آنکه نشانه قدرت رژیم اسرائیل در موازنه موجود میان طرفین باشد، بیانگر هراس صهیونیست‌هاست.
 
محاصره دریایی و هوایی اسرائیل توسط حزب الله، حقیقتی انکارناپذیر
 
در همین راستا برخی مسئولان بلندپایه هشدار داده اند که مقاومت لبنان می تواند در جنگ احتمالی آینده، اسرائیل را مورد محاصره دریایی و حتی هوایی قرار دهد، این در حالی است که واقعیت، چیزی بیش از این را نشان می دهد، بدین معنا که امکانات مقاومت برای محاصره دریایی و هوایی صهیونیست‌ها، حقیقتی انکار ناشدنی و نتیجه طبیعی کیفیت ابزارهای نظامی مقاومت است و نیازی به اعتراف صهیونیست‌ها ندارد. محاصره دریایی که صهیونیستها اخیرا به آن اذعان کرده اند جای خود را در موازنه قوا باز کرده و تصمیمات آنها را تحت تأثیر خود قرار داده، به گونه ای که تل آویو را از اجرای گزینه های خصمانه علیه لبنان، باز می دارد.
 
هراس صهیونیست‌ها و معادله‌های سید حسن نصرالله
 
تهدید تکراری و خسته کننده اسرائیل علیه حزب الله مبنی بر اینکه « این رژیم به صورت بی‌سابقه و ویرانگر، پاسخ هر گونه تجاوز را می‌دهد»، دست کم نشانه تردید این رژیم در توانایی مهار حزب الله است، زیرا در غیر این صورت دست به تهدید نمی زد. سید حسن نصرالله در پنجمین سالگرد جنگ 33 روزه به اسرائیل هشدار داد که عواقب دست درازی به ثروت نفتی لبنان، وخیم خواهد بود، وی تأکید کرد: اگر دشمن به تأسیسات لبنان تجاوز کند، طبیعتا خود نیز تأسیسات نفت و گاز در اختیار دارد و هر کس به تأسیسات زیربنایی لبنان دست اندازی کند، باید منتظر مقابله به مثل مقاومت باشد».
 
واکنش دیرهنگام و تجهیزات کهنه صهیونیست‌ها
 
در نهم جولای 2012 یعنی تقریبا یک سال بعد، اسرائیل این تهدید را چنین پاسخ گفت: نیروی دریایی اسرائیل از تأسیسات نفتی دفاع خواهد کرد»! یکی از افسران صهیونیست درست پس از تهدیدات سید حسن نصرالله، خواستار صیانت از حوزه های اکتشاف نفت و گاز در دریای مدیترانه شد، اما در عین حال متذکر شد که نیروی دریایی اسرائیل باید کشتی ها و قایق‌های جنگی خود را که کهنه شده، نوسازی کند، وی در همین راستا به ناوهای ساعر 5 اشاره کرد و افزود: این ناوها و تجهیزات آنها تاب چندانی برای تحمل نبرد ندارند.
 
محاصره دریایی اسرائیل یعنی قطع کامل واردات
 
یک هفته پیش روزنامه جروزالم پست به نقل از منابع نظامی اسرائیل تأکید کرد که بر اساس پیش بینی های نیروی دریایی اسرائیل، حزب الله در جنگ احتمالی آینده تلاش خواهد کرد تا بنادر اسرائیل را مورد محاصره قرار دهد و در مساحت 30 کیلومتری سواحل اسرائیل، کشتی‌های تجاری را زیر آتش خود بگیرد. بر اساس اظهارت یک افسر بلندپایه صهیونیست، محاصره دریایی بازتابهای منفی وحشتناکی برای این رژیم به بار خواهد آورد و شهرک نشینان متوجه نیستند که 99 درصد واردات ما از طریق دریا انجام می‌شود.
 
موشک‌های دقیق حزب الله می‌تواند نیروی هوایی صهیونیست‌ها را فلج کند
 
واقعیت این است که تل‌آویو قدری غلو می‌کند، زیرا ضرورتی ندارد که حزب الله برای محاصره دریایی اسرائیل، کشتی های تجاری عازم بنادر اسرائیلی را هدف قرار دهد بلکه کافی است اعلام کند سواحل و بنادر اسرائیل را هدف قرار خواهد داد تا مانع عزیمت کشتیهای تجاری به بنادر اسرائیلی ( از جمله بنادر حیفا و اشدود بزرگترین بنادر صهیونیستی ) گردد. محاصره هوایی اسرائیل به اقرار خود صهیونیستها درست به اندازه محاصره دریایی محتمل است، زیرا مقاومت موشکهای دقیق و ویرانگری در اختیار دارد که اسرائیل به خوبی از کارآیی آنها آگاه است و می توانند هر نقطه ای از خاک این رژیم را هدف قرار دهند.
 
گزینه‌های غافلگیرکننده حزب الله که تنها در زمان جنگ رو خواهد شد
 
با این حال، امکان محاصره دریایی و هوایی، فقط بخشی از توان حزب الله را شامل می شود و در زمان جنگ، غافلگیری های دیگری نیز در چنته مقاومت قرار دارد، اما از اظهار آن در شرایط کنونی خودداری می کنند تا غافلگیری صهیونیستها را بیشتر کنند و جنگی کاملا متفاوت از جنگ 2006 را به رخ دشمن بکشند. در ششمین سالگرد جنگ 2006 یادآوری می کنیم که ایهود اولمرت نخست وزیر وقت صهیونیستها در پارلمان این رژیم، یکی از اهداف آن را چنین اعلام کرد: خلع سلاح حزب الله. اما نتیجه جنگ، عکس هدف اولمرت را به اثبات رساند و بر اساس اظهارات معاون فرمانده ستاد مشترک ارتش اسرائیل ژنرال یائیر نافیه ( هاآرتص 22/05/2012 ) توانمندی‌های حزب الله نسبت به دوران جنگ دوم لبنان، ده برابر شده است ». این به چه معناست؟ پرسشی که پاسخ های مختلف دارد و جواب آن به طول خواهد انجامید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *