دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱۷

درهتل لاله "پیانو" و"خاویار" هست اما نمازخانه‌اش "فرش" ندارد+عکس

جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 234855
جالب این جاست که حتی در سایت رسمی هتل لاله هم نامی از نمازخانه در هیچ یک از بخش ها وجود ندارد.
درهتل لاله "پیانو" و"خاویار" هست اما نمازخانه‌اش "فرش" ندارد+عکس
به گزارش جهان به نقل از مشرق، دو شب پیش برای جلسه ای کوتاه با یکی از دوستان، رفتم به هتل لاله. متأسفانه هنگام اذان در رفت و آمد بودم و به هر حیث نتوانستم نماز را اول وقت بخوانم. حدود ساعت 10 رسیدم به هتل و به دوستم گفتم "نماز نخواندم. نمازخانه ی هتل کجاست؟" ایشان هم که در اتاقش نماز می خواند، نمی دانست و از مسئول کافی شاپ لابی پرسید.

نماز خانه در طبقه ی پایین هتل بود. از پله های به اصطلاح نرم هتل که بسیار استاندارد بود و ارتفاع کمی داشت پایین رفتم و با خود گفتم که عجب پله هایی، چقدر راحت، حتماً نمازخانه ی مصفایی هم دارد. از هتلی 5 ستاره با این شهرت جز این هم توقع نمی رود. رفتم پایین و به کمک تابلوها نمازخانه را پیدا کردم.

وارد نمازخانه که شدم دیدم که نه موکتی هست و نه فرشی. با خود گفتم ای بابا این ها هم که تا به نمازخانه می رسند دیگر نه خبری است از فرش 500 شانه و فرش 600 شانه و فرش 700 شانه و فرش شانصد شانه! گفتیم خب به هر حال ممکلتمان اسلامی است، هتل هایش هم در همان حد و اندازه اسلامی است دیگر! احتمالاً تا به نمازخانه رسیدند، یاد صرفه جویی مالی افتاده اند. گفتم حتماً این جا هم به شیوه ی نمازخانه ی بازارهای جزیره ی کیش است که به جای مفروش کردن نمازخانه، جانماز و سجاده در نمازخانه قرار می دهند تا هر کس می خواهد پهن و پس از اقامه ی نماز خودش جمع کند.

اما امان از وقتی که جاسیگاری در لابی هتل لاله هست، ولی جانماز در نمازخانه ی هتل لاله نیست! هرچه گشتم نه جانمازی بود، نه سجاده ای و نه حتی روزنامه ای. نمازخانه این قدر صاف و خالی بود که به درد گل کوچک می خورد بدون هیچ مزاحمتی! بعد رفتم سراغ در مدیر که همان بغل بود. مدیر هم در اتاقش نبود! دست از پا درازتر از پله ها رفتم بالا تا خیر سرمان نماز را که نشد بخوانم، سریع جلسه را تمام کنم تا زودتر راهی شوم و در منزل بتوانم بخوانم.

جالب این جاست که حتی در سایت رسمی هتل لاله هم نامی از نمازخانه در هیچ یک از بخش ها وجود ندارد؛ البته خب با دیدگاه آنان شاید درست باشد؛ نمازخانه نه جزء لابی است، نه امکانات محسوب می شود، نه در اتاق است و نه رستوران! پس اصلاً نمازخانه نمی تواند در هیچ یک از بخش ها بگنجد! و خب از آن جا که صداقت از مهم ترین اصول کاری است، باید در عمل هم نمازخانه یا وجود نداشته باشد یا قابل استفاده نباشد! خشکبار و خاویار در سایت هست ولی نمازخانه نیست! بوتیک در هتل هست ولی نمازخانه قابل استفاده نیست! پیانو در لابی هست ولی نمازخانه مهم نیست! کلاً فضا خیلی شیک است، خیلی! اوقاتی خوش با پیانو و سیگار در لابی ولی نمازخانه که مهم نیست!


بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، هتل داران موظفند در فضای عمومی هتل قسمتی را به نمازخانه اختصاص دهند و از طرف دیگر در هر مکان عمومی مسقف، استعمال دخانیات ممنوع است، چه فرودگاه، چه پاساژ، چه هتل و چه کافی شاپ. اما خیلی مضحک است که ما ایرانیان چقدر بی هویتیم که برایمان مهم نیست که در هتل سیگار بکشند، نقض قانون بشود و از طرف دیگر مکان که الزام وجودش مسلم است مثل نمازخانه، اصلاً قابل استفاده نباشد!!! مایه ی تأسف است که در جمهوری اسلامی ایران، معروفی چون نماز منکر یا مباه است و منکری چون سیگار کشیدن در مکان عمومی مسقف آزاد آزاد!


عکس های زیر، تصاویر نمازخانه ی هتل لاله است! هتل بزرگ لاله! هتل بین المللی لاله! هتل 5 ستاره ی لاله!







احسان رستگار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Australia
احتمالا برای ماه مبارک خواستند موکت جدید نصب کنند، چند وقت پیش حدود نماز مغرب اونجا بودم خیلی از کارمنداش برای نماز اونجا اومده بودند.
United States
شايد شستن اينجور نميشه قضاوت كرد
ما مسلمونيم بابا
يه دونه از اين جادر نمازهاي زنانه را بهن مي كردي ميخوندي
Iran, Islamic Republic of
بفرمائيد لابد براي هر مسافر در محل تخت و اتاق مهر و جانمازي گذاشته شده است نمازخانه هم كه براي كاركنان و ... ميروند يا كارمندان آن چند نفره ... ؟؟؟ به مسئولان سازمان گردشگري و ارشاد بايد تبريك گفت كه خوب به نماز و نمازخوان ها در ام القراي اسلامي اهميت میدهند شايد هم سياست و برنامه مسئولين امر اين را اقتضا ميكند
Iran, Islamic Republic of
شاید برای ماه رمضان بردن بشورن
من خودم چند وقت پیش رفته بودم هتل ه... (که ظاهرا مال بنیاد شهیده یا یه بنیاد دیگه الان یادم رفته)
یه نماز خونه ی خیلی کوچولو داره تو پرت ترین جای هتل که خانمها و آقایون باید با هم استفاده کنند
Iran, Islamic Republic of
حاجی شور نزن
حالا مدیر هتل جوابیه میده که ما در حال تعمیرات و توسعه بودیم!
دادند بشورند بابا خوب "پیانو را که نمی توانند بشورند
Iran, Islamic Republic of
فكر كنم لازم شما نمازخانه فرودگاه امام خميني (ره) را هم ببينيد بد نباشه اونجا هم وضعيت بهتري از هتل نداره
United States
اصولا در کلیه مکان های عمومی کمترین بها به نمازخانه داده می شود و معمولا در زیرزمین و یا در اتاق کوچک و کثیفی می باشد .
این از ضعف مسلمانی ما می باشد که به اینگونه مسائل در عمل اهمیتی نمی دهیم
در پاسخ اون دوستی که گفتن نمازخونه فرودگاه امام هم همینطوره باید بگم انصافا بهترین و زیباترین نمازخونه فرودگاهی را ما فعلا در فزودگاه امام داریم البته چند سال پیش وضعش خیلی ناجور بود.اما الان ابرومند شده
آخه با این حرفها میخواین چیو ثابت کنید؟
فکر کردید پرسنل اونجا توی آسمون نماز می خونن؟
توی اتاق ها که جا نماز هست پرسنل هم که کافر نیستند که نمازشون رو می خونن.
Pakistan
من چند ماه قبل یک هفته اونجا بودم اتفاقا نمازخانه تمیز و آرامی داشت احتمالا موکتهاشو دادند بشورند
البته باید چیزی جایگزین میذاشتن
United States
سفري رفتم به لبنان به يك تفرجگاه رفتيم كه معمولا جاي آدم هاي بي بند و بار بود. بيش از هر چيز مشروب فروشي انجا توجهم را جلب كرد كه توريست ها .... وقت نماز بود كمي جستجو كردم در فضاي باز شير آبي ديدم خواستم وضو بگيرم شخصي سراغم آمد و مرا به نماز خانه آنجا راهنمايي كرد. بيسيار تعجب كردم . همه امكانات با جا نماز هاي تميز فراهم بود جالب تر اينكه هم به فرهنگ شيعه و هم به فرهنگ سني ها براي وضو توجه كامل شد بود.
United States
مباح صحیح است نه مباه
خون خودتو آلوده نکن.چرا ما مسلمونا اینقدر زود قضاوت میکنیم و تصمیم میگیریم.اخوی اون عکسهایی که نشون دادی معلومه که نماز خونه قبلا مفروش بوده و احتمالا دادن فرشارو بشورن
در ضمن اگه اهل نمازی احتیاج نیست که دوره بگردی و بگی که نماز میخونی.از جهان بعیده که هر چیزی و بدون تحقیق میذاره تو سایت
متأسفانه به هتل ها، برخی فروشگاههاي بزرگ و سینماها را هم اضافه كنيد كه نماز خانه هايشان آنقدر محقر و كثيف هست كه آدم خجالت ميكشه