دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

موج کمبود نمازخانه در مدارس کشور

يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 455566
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برآوردها نشان می‌دهد حدود ۲۵ درصد کل مدارس کشور فاقد نمازخانه هستند، گفت: از این پس هیچ مدرسه نوسازی بدون نمازخانه تحویل گرفته نمی‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حمیدرضا کفاش در گردهمایی رؤسا و کارشنان اداره‌های قرآن، عترت نماز آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز با اشاره به سند توسعه اقامه نماز مدارس، افزود: در قالب این سند باید نمازخانه‌های مدارس توسعه پیدا کرده و نماز در تمام مدارس کشور اقامه شود.

وی ادامه داد: ساعت نماز نیز باید در برنامه درسی جای گیرد ضمن اینکه مدیران مدارس نیز باید به عنوان الگو در این مراسم‌ها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه برخی مدارس قدیمی هنوز فاقد نمازخانه‌اند، گفت: در این مدارس اگر مسجدی در مجاورت مدرسه باشد، دانش‌آموزان به آن مسجد هدایت و سوق داده می‌شوند.

کفاش ابراز امیدواری کرد که طی سه الی چهار سال آینده تمام مدارس دارای نمازخانه شوند.

وی در ادامه از فعالیت ۲۰۰۰ کانون فرهنگی در سراسر کشور خبر داد و گفت: نیروی انسانی و اعتبارات این کانون‌ها تأمین شده ضمن اینکه تلاش می‌شود تا در برنامه ششم، امکانات بیشتری در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی یکی از فعالیت‌های جذاب در امور تربیتی که از ابتدای انقلاب آغاز شده و بعد از سه دهه گسترش پیدا کرده را فعالیت‌های قرآنی برشمرد و گفت: تأکید آموزش و پرورش در حوزه قرآن بر توسعه فعالیت‌های حفظ و قرائت قرآن است که می‌تواند حفظ کل قرآن یا حفظ موضوعی آیات قرآن از سوی دانش‌آموزان باشد.

کفاش با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن،‌ عترت و نماز دانش‌آموزان گفت: میزبان ثابت مرحله کشوری این مسابقات همه سال استان خراسان رضوی است، اما با این وجود بخشی از این مسابقات را هر ساله به صورت چرخشی به استان‌های دیگر واگذارمی‌کنیم که در سال تحصیلی ۹۳ -۹۴ استان فارس میزبان بخشی از این مسابقات بود و در سال تحصیلی جاری نیز همدان میزبان مرحله کشوری مسابقات می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به فعالیت ۶۵۰ دارالقرآن آموزش و پرورش در نقاط مختلف کشور اشاره کرد، خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی این مراکز نیز مورد توجه وزارتخانه است.

کفاش این مراکز را محل تجمع دانش‌آموزان نخبه قرآنی دانست و گفت: در هر کدام از این دارالقرآن‌ها بین ۱۰۰ الی ۷۰۰ دانش‌آموز می‌توانند تحصیل کنند.

او همچنین با یادآوری اینکه سال گذشته ۶۵۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند، گفت: بنا داریم امسال یک میلیون دانش‌آموز را به این اردوها اعزام کنیم که تاکنون ۲۵۰ هزار نفر از آنان اعزام شده‌اند.

کفاش در ادامه در باره حوادث واژگونی اتوبوس راهیان نور، گفت: سال گذشته علی‌رغم اعزام تعداد زیادی دانش‌آموز به این اردو‌ها هیچ حادثه‌ای رخ نداد، اما گاه هرچه دقت کنیم، حادثه‌ای ممکن است به‌وقوع بپیوندد.

او تصریح کرد: وقوع حادثه نباید ما را از انجام اصل کار باز دارد و البته لازم است که امنیت کار را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش، وجود دستورالعمل‌های خاص در اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور را یادآور و متذکر شد: تلاش‌ها بر این بوده و هست که تمام امکانات کیفی مناسب را مد نظر قراردهیم.

وی علت بروز حادثه برای اتوبوس دانش‌آموزان کرمانی را لغزندگی جاده اعلام و اضافه کرد: هیچ موردی که نشان دهد کسی در وقوع این حادثه مقصر بوده است، وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *