جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

"اتاق مدیرکل از نمازخانه قشنگ تر است"

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 274789
رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: کسی که از نماز دوری کند زندگیش تلخ است، امام جعفر صادق (ع) فرمود: نماز بالاترین چیزها است و باید به آن توجه کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، منطقه خلیج فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در همایش "نماز و کار" که در بندرعباس برگزار شد، افزود: شهرستان بندرعباس نسبت به چند سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی کرده اما در میان این همه برج، فروشگاه و میدان‌های متفاوت، بنده مسجدی ندیدم!
 
رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: آیا این جمعیتی که مسجد می‌روند همان نسل منقرض هستند یا نسل نو هستند؟ آیا زمین ورزش بندرعباس بغلش نماز خانه وجود دارد؟
 
وی با اشاره به این‌که «برگزاری سمینار و همایش‌ها به تنهایی چاره‌ساز مسئله نیست» تصریح کرد: برگزاری سمینارها و گردهمایی باید خروجی مناسب و مفیدی در راستای تقویت فرهنگ نماز از خود برجای بگذارد نه همه دور هم جمع شوند و کیک و شکلاتی صرف کنند و تا همایش بعد خداحافظ.
 
قرائتی با بیان این‌که «شهر اسلامی شهری است که اولین صدا در آن الله اکبر باشد» گفت: تشویق و تشکر از برپاکنندگان نماز، ارسال کتاب آیین همسرداری برای زوج‌های جوان از کتابخانه‌های مساجد، پاداش دادن به اذان گو، اهدای مدال و تشویق ورزشکاران در مساجد از جمله راهکارهای فرهنگسازی و توجه به مسجد و نماز است.
 
رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به توجه مدیران به موضوع نماز، بیان کرد: اگر اتاق مدیرکلی از نمازخانه اداره قشنگ‌تر بود، این جای تاسف دارد و معنی‌اش این است که در مراوده و مذاکره با من باید تشکیلات و امکانات شیک و زیبا داشته باشید، بی‌توجهی به نمازخانه‌ها در ادارات نشانه ضعف و بی توجهی مدیران به مسایل دینی و نماز است.
 
وی در ادامه افزود: از آنجایی که پیشانی آدم بلندترین نقطه بدن انسان برای نماز خواندن است، پس برای برپایی نماز باید بهترین مکان را در نظر گرفت، نماز باید با اخلاص و از روی صمیم قلب خوانده شود، نماز یک سر آن زایشگاه است و سر دیگرش قبرستان، بدین معنی وقتی نوزاد متولد شد باید در گوشش اذان گفت و زمان مرگ بر جنازه‌اش نماز خواند.
 
رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به کمبود مسجد در روستاهای هرمزگان تصریح کرد: امام جمعه بندرعباس اعلام کرده‌اند 300 روستای بندر عباس بدون مسجد است! این جای تاسف است بعد از 34 سال از گذشت انقلاب اسلامی در ایران هنوز به مسایل دین و مذهب این قدر بی توجهی صورت گرفته است، بندرعباس هر چقدر از نظر بنادر و اقتصاد پیشرفت داشته باشد باز ورشکسته است زیرا توجه به ساخت مساجد در روستاها در این استان خیلی کمرنگ است.
 
وی با اشاره به این‌که «پیش نماز باید مجهز به اطلاعات و فناوری‌های روز در امر دین باشد» خاطرنشان کرد: کسی که افراد پشت سرش نماز می‌خوانند باید هر روز نسبت به روز قبل اطلاعات مذهبی خود را بالا ببرد تا با نفوذ کلام خود و شیرینی کلامش در دل مردم دین دوست نفوذ پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *