يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

'پیكان' از ناوگان تاكسیرانی خارج می شود

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 233221
مدیر عامل اتحادیه تاكسیرانی كشور گفت:خودروی پیكان با همكاری ستاد حمل و نقل سوخت كشور امسال از ناوگان تاكسیرانی خارج می شود.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا،' بابك هاشمی' روز چهارشنبه در نشست خبری خود با اشاره به فعالیت 45 هزار دستگاه پیكان در ناوگان حمل و نقل تاكسیرانی افزود:این تعداد تاكسی پیكان به دلیل كیفی سازی از ناوگان تاكسیرانی خارج می شود.
 
وی از ورود خودروهای ال 90 ، پژو 405 و سمند به ناوگان تاكسیرانی كشور در آینده ای نزدیك خبر داد و اظهار داشت: قرار است بر اساس توافقات انجام شده ، خودروی مگان نیز در زمینه گردشگری و فرودگاه وارد ناوگان حمل و نقل تاكسیرانی شود.
 
هاشمی با اشاره به وجود 330 هزار تاكسی در سطح كشور ، ادامه داد: در دولت نهم و دهم 75 هزار و 500 دستگاه خودرو به این ناوگان افزوده شده است .
 
به گفته وی، همچنین 90 هزار دستگاه خودروی تاكسی نوسازی شده اند .
 
این مقام مسوول در تاكسیرانی، با اشاره به اجازه فعالیت حدود 400 هزار راننده تاكسی در كشور، اظهار داشت:با همكاری دانشگاه تهران در بخش آموزش رانندگان تاكسی پنج كتاب با عناوین ' اخلاق حرفه ای و آداب تاكسیرانی '، ' سیستمهای حمل و نقل هوشمند' ، ' آشنایی رانندگان با زبان انگلیسی ' ،' آشنایی با صنعت گردشگری ' و ' اصول ایمنی مسافران و مسائل حفاظتی در تاكسیرانی ' منتشر و تاكنون 35 هزار جلد توزیع شده است.
 
هاشمی در پاسخ به وضعیت نرخ كرایه تاكسی ها نیز گفت:افزایشی درنرخ كرایه تاكسی فعلا نداریم بنابراین افزایش خودسرانه كرایه ها غیرقانونی است و مسافران می توانند شكایات خود در این زمینه به تاكسیرانی اعلام كنند.
 
وی با بیان این مطلب كه تاكسیرانی برای بیمه كردن رانندگان تاكسی مشكلی ندارد، اظهار داشت :همچنین در حال مذاكره هستیم تا رانندگان دارای بیمه شخص ثالث ، بدنه و تكمیلی شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *