شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

رسوایی مالی مدیر انگلیسی را محروم کرد

سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب: 233107
بانک "بارکلیز" انگلیس که درگیر پرونده رسوایی مالی است، اعلام کرد که "باب دایموند" رئیس هیئت مدیره این بانک پاداش ۲۰ میلیون پوندی خود را دریافت نخواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس : شبکه بی‌بی‌سی، بانک بارکلیز انگلیس اعلام کرد علیرغم آنکه "باب دایموند" مدیر اجرایی مستعفی این بانک حقوق و مستمری خود به ارزش تقریبی ۲ میلیون پوند را دریافت می‌کند، اما دیگر پاداش ۲۰ میلیون پوندی وی پرداخت نخواهد شد.

باب دایموند پس از آن استعفا کرد که تخلف مالی بزرگ بانک بارکلیز محرز شد و وی به دلیل فشار رسانه‌ها از سمت خود استفعا داد.

در این پرونده بانک بارکلیز متهم است که با تغییر در نرخ بهره وام بین بانکی، درآمد غیرقانونی کسب کرده است. این بانک که یکی از بزرگترین بانک‌های انگلیس است، به همین دلیل رقمی حدود نیم میلیون دلار جریمه شده است.

البته "مارکوس آگیوس" رئیس هیئت‌مدیره این بانک که خود هم به مدت یک روز از سمت خود کناره‌گیری کرده بود، مدعی شده است که دایموند داوطلبانه این پاداش را بخشیده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که پیش از این هم عنوان شده بود که استعفای دایموند داوطلبانه بوده، اما وی بعدا عنوان کرد که تحت فشار هیئت مدیره استعفا داده است.

تحقیقات مراجع قضایی و نظارتی انگلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد، و این احتمال وجود دارد که بانک‌های دیگری نیز در این پرونده به بانک بارکلیز بپیوندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *