پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ویزیت رایگان مردم مناطق محروم تهران

سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 379334
ویزیت رایگان مردم مناطق محروم تهران در قالب طرح جهادی «دست‌های مهربان» پنجشنبه در تهران با همت اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی تهران و در پی تأکیدات رئیس‌جمهور اجرا می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ویزیت رایگان مردم مناطق محروم تهران روز پنجشنبه در قالب طرح جهادی دست‌های مهربان اجرا می‌شود.

این طرح در ۳ نقطه حسن‌آباد و قیامدشت شهرری، چهاردانگه اسلامشهر و مرکز قائمیه اسلامشهر از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه اجرایی می‌شود.

علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه گفت: رئیس‌جمهور در دو نوبت تأکید بر گسترش ویزیت جهادی کرد و ما امروز اعلام می‌کنیم که سومین مرحله از طرح جهادی دست‌های مهربان با همکاری معاونت‌های بهداشت، درمان و غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران پنجشنبه هفته جاری به اجرا درمی‌آید.

وی با بیان اینکه طرح دست‌های مهربان هر ۳ ماه یک بار در مناطق محروم تهران به اجرا گذاشته می‌شود، گفت: مرحله اول اسفند ۹۲ و مرحله دوم خرداد ۹۳ اجرا شد و در هر نوبت ۸ تا ۱۰ فوق تخصص که عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند در طرح حضور داشتند.

جعفریان در مورد مردم این مناطق گفت: ما در این مناطق مردم خیلی محرومی داریم که امکانات تشخیصی و درمانی مناسب در اختیار ندارند، خیلی از آنها بیماری‌های مزمنی دارند که مراجعات و کنترل متعدد آن نیازمند صرف هزینه‌ای است که قادر به پرداخت آن نیستند.

به گفته وی بسیاری از مردم این مناطق تحت پوشش بیمه قرار ندارند و ملیتی غیر ایرانی دارند.

در ادامه نشست آرش رشیدیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز گفت: نگاه ما در اجرای طرح دست‌های مهربان اجرای طرح در مدت کوتاه نیست و در پی این هستیم که در درازمدت نیاز مردم مناطق محروم تهران را کاهش دهیم.

وی گفت: به همین منظور کلینیک‌های اقماری در این مناطق در دست احداث هستند آنچنان که وی می‌گوید دور بعد ویزیت رایگان آذر انجام خواهد شد و یکی از مناطق محروم شهر تهران نیز به مناطق تحت پوشش این طرح افزوده می‌شود.

رشیدیان با بیان اینکه مشکلات دسترسی دارویی گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف برطرف شده است، گفت: اسفند ۶۴۴ ویزیت تخصصی و ۱۲۴۱ ویزیت عمومی در طرح دست‌های مهربان انجام شد در حالی که کل ویزیت‌های خرداد ۱۵۲۰ ویزیت بود.

وی در مورد ارجاع بیمارانی که به معاینات بیشتر در بیمارستان‌ها نیاز دارند، گفت: در نوبت اول ۸۰ بیمار و در نوبت دوم ۲۰۵ بیمار به بیمارستان‌ها ارجاع داده شدند که این ارجاع‌ها ارجاع ضروری به شمار می‌رود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: متخصصانی که ما را در طرح دست‌های مهربان همراهی می‌کنند در زمینه‌های زنان، اطفال، داخلی، چشم، قلب، گوش، حلق، بینی و کودکان بیماران را ویزیت می‌کنند.

بررسی افزوده شدن متخصص پوست و متخصص روانپزشکی به پزشکان طرح ویزیت رایگان مردم مناطق محروم نیز در دست بررسی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

رشیدیان همچنین از تشکیل پرونده برای تک‌تک بیماران ویزیت شده در طرح دست‌های مهربان خبر داد و گفت: همه بیماران ویزیت شده تحت پوشش شبکه بهداشت هستند و با طی کردن مسیر ارجاع توسط پزشکان متخصص ویزیت می‌شوند.

به گفته وی بیمارستان‌های فارابی، امام خمینی(ره)، بهارلو و ضیاییان بیشترین کمک‌ها را در پذیرش بیماران ارجاعی دارند.

در ادامه نشست خبری حسین‌زاده نماینده معاونت غذا و دارو نیز گفت: با تعامل انجام شده تمام داروخانه‌های محله‌های محروم داروهای تجویز شده توسط متخصصان را در اختیار بیماران قرار می‌دهند تا بیماری مجبور نباشد که به تهران برای تأمین دارو مراجعه کند.

وی افزود: بیمه نیز نسخه پیچیده شده توسط پزشکان متخصص را تأیید می‌کند تا هزینه محرومان کاهش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *