شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ارتش انگلیس کوچکتر می شود

جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 232249
ارتش انگلیس به علت کسری بودجه ناشی از بحران مالی کوچکتر می شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی شاید افغانستان و عراق آخرین جبهه هایی باشد که ارتش انگلیس توانست همزمان در هر دو حضور داشته باشد.
فیلیپ هموند وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد در چارچوب طرح ریاضت اقتصادی دولت، پنج میلیارد پوند از بودجه وزارت دفاع کم می شود و در نتیجه آن به میزان قابل توجهی از نیروهای ارتش کم خواهد شد.
بر این اساس هفده واحد از واحدهای نظامی ارتش حذف خواهد شد.
وزارت دفاع انگلیس در نظر دارد تا سال دوهزار و بیست شمار نیروهای ارتش را به هشتاد و دو هزار نفر کاهش دهد.
البته وزارت دفاع انگلیس سعی دارد تاثیر کاهش بودجه و کاهش نیروها را بر توانایی و کارآمدی ارتش کم اهمیت جلوه دهد.
کریس ناینهام عضو ائتلاف ضد جنگ گفت اگر دولت با کاهش بودجه ارتش اولویتها را تغییر دهد و پول آن را صرف بیمارستان و مدرسه و مراکز خدمات رفاهی کند، این کار می تواند گام درستی باشد اما متاسفانه این طور نیست زیرا دولت همچنان همان سیاست خارجی را که پس از حوادث یازدهم سپتامبر داشته دنبال می کند.
از دهه هزار و نهصد و هفتاد ارتش انگلیس کوچک و کوچکتر شده است.
در سال هزار و نهصد و هفتاد و هشت ارتش انگلیس یکصد و شصت و سه هزار نیرو داشت و این رقم در سال دوهزار و ده به یکصد و دو هزار نیرو رسید. منتقدان می گویند این کار انگلیس را تضعیف و آسیب پذیر می کند اما بسیاری هم بر این باورند این اقدام دولت ظاهرسازی است.
کریس ناینهام تاکید کرد واقعیت این است که جنگ با تروریسم تا حدودی به جنگ نیابتی و حمله هواپیماهای بدون سرنشین و ترورهای هدفمند تبدیل شده است. بنابراین می بینیم رویکرد تهاجمی غرب از جمله انگلیس همچنان  ادامه دارد و کاهش بودجه به نوعی برای هماهنگی با تغییر شکل جنگ است.
ماه گذشته وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد حدود چهار هزار پرسنل نظامی بیکار می شوند. او دولتهای قبلی را مسئول بحران مالی کشور می داند.
این کاهش بودجه ضربه ای به جایگاه انگلیس به عنوان چهارمین قدرت نظامی بزرگ جهان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *