جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

رونق تجارت نوزادان در ازبکستان !

پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب: 232083
علیرغم منابع عظیم طبیعی در ازبکستان، بسیاری از مردم این کشور همچنان در فقر مالی بسر می‌برند که منجر به بروز جنایت‌های بشری می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس در آسیای مرکزی، به گزارش دادستانی کل استان "خوارزم" در کلینیک محله "قشقر" تجارت کودکان تازه متولد شده انجام می‌شود.

این کودکان که تولد آنان بدون عقد رسمی انجام گرفته و یا مادر از پذیرفتن کودک خودداری می‌کند به خانواده‌های بدون فرزند و یا افراد سودجو در ازای هر کودک ۲ تا ۳ هزار دلار واگذار می‌شود.

دادستانی این استان اعلام کرد: افرادیکه در این کلینیک چنین جنایتی را مرتکب می‌شوند پس از دستگیری در اظهارات خود فقر مالی و کافی نبودن حقوق را دلیل اصلی این جنایت دانسته و گفته‌اند که در طول یکسال گذشته ۱۵ کودک را فروخته‌اند و در ازای هر کودک ۲ هزار دلار دریافت کرده‌اند.

این افراد به شش تا نه سال زندان محکوم شده‌اند.

در همین حال، سایت "محله" در مطلبی آورده است که افراد سودجو با دادن مبالغ قابل توجهی کودکان را به کشورهای عربی برده و در آنجا می‌فروشند.

کارشناسان بر این باورند با توجه به وجود منابع عظیم طبیعی در کشورهای آسیای مرکزی خبرهایی همچون فروش کودکان تازه متولد شده امری تعجب‌آور است و می‌توان اذعان داشت، ثروت این کشور در جهت رفاه حال عمومی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *