جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۱
احتمال سفر مرسی به ایران قوت گرفت؛

ایران رسما از مرسی برای سفر به تهران دعوت می‌کند

رحیمی به قاهره می‌رود/ صالحی: منتظر مرسي هستيم
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 231974
به نوشته الحیات، جمهوری اسلامی ایران رسما از رییس‌جمهور مصر برای شرکت در اجلاس تهران دعوت خواهد کرد.
به گزارش جهان، در حالي كه سخنگوی رسمی دفتر ریاست جمهوری مصر سفر احتمالی محمد مرسی به تهران در آینده نزدیک را تکذیب و اعلام کرد که هنوز هیچ دعوتنامه‌ای برای رییس‌جمهور جهت سفر به تهران دریافت نکرده است، روزنامه الحيات امروز چهارشنبه خبر داد كه محمدرضا رحيمي معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه 19 مردادماه براي تحويل دعوت نامه مرسي به قاهره سفر مي كند.

صبح امروز هم علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه‌ي كشورمان در حاشيه جلسه‌ي هيات دولت در این باره گفت: به طور معمول در هر تجمع بين‌المللي و نشست بين‌المللي يك تروييكا وجود دارد كه اين تروييكا شامل رييس قبلي، رييس فعلي و رييس آينده‌ي آن اجلاس است كه اجلاس غيرمتعهدها نيز شامل اين موضوع است و ايران بايد رياست اين اجلاس را از مصر تحويل بگيرد و در واقع رييس كشور مصر بايد رياست جنبش را به رييس بعدي بدهد و با توجه به اين موضوع ما منتظر ميزباني از آقاي مرسي در تهران هستيم.

البته یاسر علی عصر سخنگوی ریاست جمهوری مصر روز گذشته (سه شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سفر احتمالی رییس‌جمهور منتخب مصر به ایران در آینده نزدیک ادعا کرده است: این اخبار کاملا بی‌اساس است و صحت ندارد. رییس جمهور دعوت‌نامه‌ای برای سفر به تهران دریافت نکرد.

در همین حال برخی منابع خبری این ادعا و سخنگویی یاسر علی در ریاست جمهوری مصر را تکذیب کردند.
 
روز گذشته روزنامه‌ السفیر، چاپ لبنان در گزارشی اعلام کرد که محمد مرسی، رییس‌جمهور مصر به منظور شرکت در اجلاس سران غیرمتعهدها به تهران خواهد آمد تا ریاست این اجلاس را به محمود احمدی‌نژاد، همتای ایرانی‌اش واگذار کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چرا باید از اینا دعوت بشه؟...چرا؟ مگه همین دوستها و حامیان الازهری مرسی نبودن که می گفتن ایرانی ها می خوان انقلاب به ظاهر اسلامی مصر رو به سوی تشیع بکشند......به خدا قسم این مصری ها هیچ تمایلی برای رابطه با ایران ندارن...همین مصری ها فقط 52% به حکومت به ظاهر اسلامی (اردوغانی) رای دادن.....مردم 52% کجا و مردم 98% ما کجا ......